Gå til innhold

Blir matt...


Gjest ...disse muslimene...

Anbefalte innlegg

Nei, de må gjerne la være å spise både gris og sau og ku, men synes IKKE de kan forlange spesialbehandling av den grunn!

Og som sagt på Luciafrokost spise de rundstykker som lå på samme fat som rundstykker med skinke på, så SÅ veldig farlig kan det tydeligvis ikke være.

Men å gi dem en sjanse kan du ikke? Nei, vi må tenke det verste med én gang! Foreldrene er sikkert kjempeslue mennesker som ønsker å utnytte barnehagen til dattern til det ytterste!

Å tro at de faktisk og ærlig trodde dette var noe barnehagen hadde kunnskap om går jo ikke an! Og å spørre dem høflig om de neste gang kan ta med spesialutstyr til barnet sitt slik at de er sikre på at alt går rett for seg går jo heller ikke an!!?

Nei, fysj for noen ufyselig muslimer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 417
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petter smart

    58

  • Goliath

    29

  • Dorthe

    24

  • Sør

    21

Mest aktive i denne tråden

Helt ærlig så syns jeg det er barenhagens ansvar å skaffe til veie de grillene som trengs. Det koster jaggu såpass mye å ha ungene i barnehage at man skal slippe fler utlegg, uansett om det gjelder "sære vaner", religion, allergi eller bare prinsipp. Man betaler for å ha barn i barnehage, barnehagens innhold ut over det pedagogiske skal koste kr. 0,-.

Enig med deg. Hvis det er barn med behov for ekstra assistent får de det uten å betale ekstra. Er det behov for spesialpedagog betaler ikke foreldrene for plassen engang.

Et barn med allergi eller cøliaki skal ifølge noen her ta med seg sin spesialmat og dermed ha ekstra utgifter med å gå i barnehagen.

Synes det er tåpelig å bruke så mye energi på å irritere seg over en engangsgrill! Hvofor kan ikke folk vise respekt for hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de må gjerne la være å spise både gris og sau og ku, men synes IKKE de kan forlange spesialbehandling av den grunn!

Og som sagt på Luciafrokost spise de rundstykker som lå på samme fat som rundstykker med skinke på, så SÅ veldig farlig kan det tydeligvis ikke være.

Spesialbehandling???????????????????????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Det er interessant hvordan du insisterer på å lage et problem ut av noe som alle andre takler fint.

Er det vanskelig for deg hvis noen av ungene har forskjellig farge klær også?

Hvor små bagateller klarer du å henge deg opp i?

Problemet er heller nå alle barna har samme farge på klærne. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Nei, de må gjerne la være å spise både gris og sau og ku, men synes IKKE de kan forlange spesialbehandling av den grunn!

Og som sagt på Luciafrokost spise de rundstykker som lå på samme fat som rundstykker med skinke på, så SÅ veldig farlig kan det tydeligvis ikke være.

Nå er jeg ikke 100% sikker, men jeg vil tro problemet gjelder tilberedelse av mat. Du kan neppe sammenligne steking av pølser på samme grill med et rundstykke med ost på samme fat som rundstykker med skinke. Ikke måte på hvor tverr du har bestemt deg for å være i denne saken. Litt skremmende at du skal jobbe med barn og faktisk er forpliktet i jobben din til å ha forståelse for og behandle alle ungene likt.

Men jeg skal si du imponerer meg litt, siden du var så skarp at du fikk meddeg at ...disse muslimene... tok seg mat fra et fat der det lå skinke. Si meg, hvorfor la du merke til det i det hele tatt?

Har selv jobba i barnehage, og jeg har enda til gode å ha fått med meg hva foreldrene spiste når vi hadde sammenkomster. Mulig jeg er spesielt sløv av meg. Eller kanskje jeg bare hadde viktigere ting å ta meg til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Engangsgriller koster bare 19,90, så man kan kjøpe flere!

*løsningsorientert*

Du skal se de hadde fått rabatt også, om de kjøpte fler engangsgriller (sånn som med pølsene). ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ...disse muslimene...

Nå er jeg ikke 100% sikker, men jeg vil tro problemet gjelder tilberedelse av mat. Du kan neppe sammenligne steking av pølser på samme grill med et rundstykke med ost på samme fat som rundstykker med skinke. Ikke måte på hvor tverr du har bestemt deg for å være i denne saken. Litt skremmende at du skal jobbe med barn og faktisk er forpliktet i jobben din til å ha forståelse for og behandle alle ungene likt.

Men jeg skal si du imponerer meg litt, siden du var så skarp at du fikk meddeg at ...disse muslimene... tok seg mat fra et fat der det lå skinke. Si meg, hvorfor la du merke til det i det hele tatt?

Har selv jobba i barnehage, og jeg har enda til gode å ha fått med meg hva foreldrene spiste når vi hadde sammenkomster. Mulig jeg er spesielt sløv av meg. Eller kanskje jeg bare hadde viktigere ting å ta meg til...

Er ikke så vanskelig å fule ut. Det var to typer rundstykker, med ost og med skinke. De var på blanda fat, så med andre ord så MÅ de ha spist rundstykker som lå på samme fat som de med skinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Selvfølgelig. Men hun må ofte ha med mat også når det er matdag i barnehagen.

Hvis hennes foreldre synes det er greit, så burde de muslimske foreldrene vel også kunne ta med det deres datter trenger?

Jeg syns egentlig ikke det skulle være nødvendig for noen foreldre "å synes det er greit å ta med selv". Kanskje det er noe med den generelle holdningen hos personalet i din barnehage dere burde jobbe med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Er ikke så vanskelig å fule ut. Det var to typer rundstykker, med ost og med skinke. De var på blanda fat, så med andre ord så MÅ de ha spist rundstykker som lå på samme fat som de med skinke.

Ja, for du la vel spesielt merke til at akkurat de spiste, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så vanskelig å fule ut. Det var to typer rundstykker, med ost og med skinke. De var på blanda fat, så med andre ord så MÅ de ha spist rundstykker som lå på samme fat som de med skinke.

Sikker på at de forsynte seg i det heletatt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...disse muslimene..

Ja, for du la vel spesielt merke til at akkurat de spiste, ikke sant?

Er ikke helt sikker på om foreldrene spiste, men husker at datteren deres gjorde, for husker hun spurte om hun kunne få ta av paprikaen på osten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Hvorfor sammenligner du disse to foreldreparene?

Begge foreldreparene har da barn med spesielle behov, og kan sånn sett sammenlignes. Og begge foreldreparene blir behandlet feil i forhold til det de burde ha krav på i denne barnehagen. Ikke si du er uenig i det, da.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på om foreldrene spiste, men husker at datteren deres gjorde, for husker hun spurte om hun kunne få ta av paprikaen på osten.

Det er da forståelig at et barn forsyner seg fra fatet uten å tenke på at det skulle gjøre noe?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ChiengMai

Er veldig varierende hvor lenge det er varme på sånne griller, så skulle vi risikert at når hennes pølser var ferdige, så var det ikke mulig å få grillet til resten?

Og litt stusselig for henne å spise alene, kanskje?

At dere greier å ha varme pølser til alle ungene i _tre_ avdelinger på samme tid ved hjelp av en eneste engangsgrill, se, det kaller jeg magi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da forståelig at et barn forsyner seg fra fatet uten å tenke på at det skulle gjøre noe?!

De muslimske barna jeg har noe å gjøre med,har vært meget påpasselig på hva de kan forsyne seg av selv.

De er nok "drillet" hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...disse muslimene...

At dere greier å ha varme pølser til alle ungene i _tre_ avdelinger på samme tid ved hjelp av en eneste engangsgrill, se, det kaller jeg magi!

Èn til hver avdeling, selvfølgelig. Og én til den muslimske jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på det at jeg spiste sure saueballer i helgen. Smalahover, hai og tørrfisk også. Uhmm får vann i munnen, du hadde sikkert likt å være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å gi dem en sjanse kan du ikke? Nei, vi må tenke det verste med én gang! Foreldrene er sikkert kjempeslue mennesker som ønsker å utnytte barnehagen til dattern til det ytterste!

Å tro at de faktisk og ærlig trodde dette var noe barnehagen hadde kunnskap om går jo ikke an! Og å spørre dem høflig om de neste gang kan ta med spesialutstyr til barnet sitt slik at de er sikre på at alt går rett for seg går jo heller ikke an!!?

Nei, fysj for noen ufyselig muslimer!

Ja selvfølgelig er det utnyttelse å forlange engangsgrill til datteren:) Hva blir det neste? En knagg å henge tøyet hennes på som koster mer enn engangsgrillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på det at jeg spiste sure saueballer i helgen. Smalahover, hai og tørrfisk også. Uhmm får vann i munnen, du hadde sikkert likt å være der.

Jeg vil ikke grille mine pølser ved siden av dine sure saueballer altså.

Men jeg har spist grillede saueballer før så jeg vet hvordan det smaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er redd for at hun skal føle seg annerledes ville kanskje et godt tiltak være at hun kunne grille på samme grill som de andre...

Eller kanskje de skulle velge en barnehage med litt mindre fordomsfulle ansatte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...