Gå til innhold

Blir matt...


Gjest ...disse muslimene...

Anbefalte innlegg

fei1365380229

Selvfølgelig. Men hun må ofte ha med mat også når det er matdag i barnehagen.

Hvis hennes foreldre synes det er greit, så burde de muslimske foreldrene vel også kunne ta med det deres datter trenger?

Jeg trodde dere hadde plikt på å tilrettelegge maten også for de med cøliaki, det har da vi på skolen. Det er ikke så vanskelig det handler bare om å gidde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 417
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petter smart

    58

  • Goliath

    29

  • Dorthe

    24

  • Sør

    21

Mest aktive i denne tråden

Har du ikke lagt merke til at muslimer også spiser pølsene fra feil ende?

Gode, etniske nordmenn spiser selvsagt pølsen slik det var ment man skulle spise dem, men muslimer insisterer på å begynne i andre enden av pølsen.

Dette skaper selvsagt masse problemer i en travel hverdag i barnehagen!

Men hva med oss som er etterkommere av de som flyktet fra pølseetende nordmenn mange århundrer tilbake. Vi aksepterer selvsagt ikke norske kulturelle pølsevaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben min er det noen muslimer som vi kjøper kalkunpølser til.

De må kokes i egen kjele og det må brukes egen pølseklype på dem,kan ikke bruke samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke lagt merke til at muslimer også spiser pølsene fra feil ende?

Gode, etniske nordmenn spiser selvsagt pølsen slik det var ment man skulle spise dem, men muslimer insisterer på å begynne i andre enden av pølsen.

Dette skaper selvsagt masse problemer i en travel hverdag i barnehagen!

Hva med de av oss som ikke spiser pølser i det hele tatt da.. Det hadde nok skapt hodebry i barnehagen tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med oss som er etterkommere av de som flyktet fra pølseetende nordmenn mange århundrer tilbake. Vi aksepterer selvsagt ikke norske kulturelle pølsevaner.

Dere har selvsagt ingen rettigheter! :D

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med de av oss som ikke spiser pølser i det hele tatt da.. Det hadde nok skapt hodebry i barnehagen tenker jeg ;)

Du hadde nok havnet på grillen! ;)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde nok havnet på grillen! ;)

Med vennlig hilsen

Nå er jeg ganske liten, men tror de hadde sliti litt om jeg skulle legges hel på en engangsgrill ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slemme meg

På jobben min er det noen muslimer som vi kjøper kalkunpølser til.

De må kokes i egen kjele og det må brukes egen pølseklype på dem,kan ikke bruke samme.

Bevares. Det kan ikke være greit å holde sjela rein i et grisespisende land som detta. Folk kan jo ha hatt SKINKE på skiva og så PUSTER de på deg!! :0O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ganske liten, men tror de hadde sliti litt om jeg skulle legges hel på en engangsgrill ;)

Engangsgriller koster bare 19,90, så man kan kjøpe flere!

*løsningsorientert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevares. Det kan ikke være greit å holde sjela rein i et grisespisende land som detta. Folk kan jo ha hatt SKINKE på skiva og så PUSTER de på deg!! :0O

Heretter må vi holde oss for munnen i tre timer etter å ha spist skinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Det sier jammen jeg også!

Har man muslimske barn i barnehagen syns jeg faktisk det er påkrevd at man vet såpass. Muslimer spiser ikke mat som har vært i kontakt med uren mat på samme måte som en allergiker må holde seg unna mat som har vært i kontakt med det vedkommende er allergisk mot. Så enkelt er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde selvsagt vært akkurat det samme i tilfelle det var en jøde.

Det latterlige her er den konformistiske tankegangen hvor alle skal være like.

Du spiser ikke rotter; de spiser ikke svin. Vanskeligere er det ikke.

Hvis det lå ei rotte på grillen, så hadde ihvertfall ikke jeg lagt pølsa mi ved siden av!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasist, det er det du er.

Hadde det vært en norsk unge som hadde forlangt å få egen engangsgrill pga. sin religiøse overbevisning, da tipper jeg at du ikke hadde hevet på øyenbrynene engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lar seg vel gjøre å finne gode løsninger på slikt, vil jeg tro. Det er imidlertid påfallende med hvilken selvfølge våre muslimske "landsmenn" hevder særrettigheter og at disse skal ordnes av og finansieres av nordmenn.

Vi ser det på mange områder. Det seneste var kravet om bønnerom for muslimske taxisjåfører på Gardermoen.

Dette er et særegent trekk ved muslimer. Når vi andre besøker andre kulturer, respekterer vi selvsagt gjeldende skikk og bruk. Hvis vi ikke ønsker "rottepølser", setter vi selvsagt pris på om noen fikser noe annet. Ellers ordner vi oss selv, med største selvfølgelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Men hun må ofte ha med mat også når det er matdag i barnehagen.

Hvis hennes foreldre synes det er greit, så burde de muslimske foreldrene vel også kunne ta med det deres datter trenger?

Dere bør vel heller prise dere lykkelig for at foreldrene synes det er greit. Jeg antar at de betaler like mye for barnehagen som de som slipper å ta med mat?

Jeg tipper foreldrene til barnet med cøliaki foretrekker å sende med maten selv, fordi de ikke er sikre på at barnehagen orker å passe skikkelig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det lå ei rotte på grillen, så hadde ihvertfall ikke jeg lagt pølsa mi ved siden av!

:D

Eller ei bikkje. Kanskje førskolelæreren var fra Kina ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De batrakter svin som urent, selvsagt måtte det en egen grill til. De grillene koster nesten ingenting, snakk om å lage storm i et vannglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige grillpølser kan kjøpes i store pakker og er mye billigere. Barnehager svømmer ikke i penger, som kjent.

Sist jeg sjekket kostet Gildes grillpølser og Priors kalkungrillpølser eksakt det samme pr. kilo. Det er mulig du kan få grillpølser noe billigere ved å kjøpe store pakker, men det blir vel neppe mange kronene vil jeg tro. Det er dessuten både sunnere og bedre og det bør jo barnehagen prioritere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...