Gå til innhold

Blir matt...


Gjest ...disse muslimene...

Anbefalte innlegg

Men da vi f eks hadde Lucia-frokost spiste de jo rundstykker av fat hvor det lå rundstykker med skinke på?

Skjønner ikke hvorfor det går an, mens å grille pølser på samme grill IKKE går an. Rundstykkene med ost kan da ha kommet borti de med skinke???

Nei, seriøst, synes fremdeles det er latterlig.

Du burde kanskje prøve å sette deg inn i hvorfor det ikke går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 417
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petter smart

    58

  • Goliath

    29

  • Dorthe

    24

  • Sør

    21

Mest aktive i denne tråden

Det lar seg vel gjøre å finne gode løsninger på slikt, vil jeg tro. Det er imidlertid påfallende med hvilken selvfølge våre muslimske "landsmenn" hevder særrettigheter og at disse skal ordnes av og finansieres av nordmenn.

Vi ser det på mange områder. Det seneste var kravet om bønnerom for muslimske taxisjåfører på Gardermoen.

Dette er et særegent trekk ved muslimer. Når vi andre besøker andre kulturer, respekterer vi selvsagt gjeldende skikk og bruk. Hvis vi ikke ønsker "rottepølser", setter vi selvsagt pris på om noen fikser noe annet. Ellers ordner vi oss selv, med største selvfølgelighet.

Ta f.eks. alle nordmennene i Kuwait som ordner seg selv, og lever etter landets skikker som den største selvfølge. For ikke å snakke om Sør-Afrika der hvor alle hvite som kommer dit lever sammen med og likt og de svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig er det utnyttelse å forlange engangsgrill til datteren:) Hva blir det neste? En knagg å henge tøyet hennes på som koster mer enn engangsgrillen.

Eller en hylle å sette skoene på!! :-o

Sånt må da foreldrene kunne snekre og ta med selv! Spesielt om de har sånne barn som får søle på støvlene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Men hun må ofte ha med mat også når det er matdag i barnehagen.

Hvis hennes foreldre synes det er greit, så burde de muslimske foreldrene vel også kunne ta med det deres datter trenger?

Ja selvfølgelig bør de tenke helt likt. Det skulle jo bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge foreldreparene har da barn med spesielle behov, og kan sånn sett sammenlignes. Og begge foreldreparene blir behandlet feil i forhold til det de burde ha krav på i denne barnehagen. Ikke si du er uenig i det, da.. ;-)

Nei jeg er ikke uenig i det, men jeg synes det er feil å si at fordi de gjør det så kan alle andre gjøre det.

Fikk høre på skolen min at noen på andre skoler jobbet på lørdager og da måtte vi jammen ikke klage over at vi hadde for mye å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Kom på det at jeg spiste sure saueballer i helgen. Smalahover, hai og tørrfisk også. Uhmm får vann i munnen, du hadde sikkert likt å være der.

Hva er saueballer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

Jeg ville hatt MEGET store problem med å spise noe som var laget på samme grill som det for eksempel grilles marsvin eller ape eller chow chow på. Bare som eksempel på dyr som vi ikke ville spise men som er helt naturlig i andre deler av verden. Jeg ville syns det var direkte EKKELT.

Broren min er vegetarianer og vil ikke grille sin mat på en grill det har ligget pølser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg også. Så om jeg VISSTE at de andre hadde planer om å grille noe helt motbydelig, og jeg absolutt MÅTTE ha egen grill, så hadde jeg tatt med en. Hadde ikke ventet at de som synes marsvin etc. var en delikatesse skulle holde meg med egen grill, kun til meg.

Hvorfor kan dere ikke bare kjøpe inn et lager med engangsgriller å ha i barnehagen? Da blir det ikke så mye løping til butikken.

Det koster da ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min er vegetarianer og vil ikke grille sin mat på en grill det har ligget pølser på.

Jeg er også veggis, men krever ikke egen grill. Men jeg legger ofte maten min på folie ;) Så jeg er litt sær jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...disse muslimene...

Hvorfor kan dere ikke bare kjøpe inn et lager med engangsgriller å ha i barnehagen? Da blir det ikke så mye løping til butikken.

Det koster da ingenting.

Vi pleier ha lager på sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke grille mine pølser ved siden av dine sure saueballer altså.

Men jeg har spist grillede saueballer før så jeg vet hvordan det smaker.

Grillede saueballer har jeg ikke spist, men sure de er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Èn til hver avdeling, selvfølgelig. Og én til den muslimske jenta.

Å dæsken, fire engangsgriller! *dåner over slikt sløseri* *telle på kuleramma* Det blir nesten 80 kroner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har egentlig meldt meg helt ut av denne diskusjoenen. Men ok svarer på denne

Ja det er deres kultur, men jeg synes man da skal sørge for å ha med egen grill selv jeg. Ikke verre enn det. Selv om barnehagen vet at denne jenta er muslim, er det ikke så mange som vet at de ikke kan grille pølsen sin på samme grill som pølser av svin. Dette gikk jo tydeligvis ut over de andre barna også fordi de måtte dele én grill.

Forøvrig er jeg født og oppvokst i muslimsk land (bodd der i 15 år), så ikke kom her å si at jeg ikke kan noe om deres kultur.

Det kan da umulig å gått utover de andre barna at de måtte dele en grill som det hele tiden var meningen. Hva tapte de her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ei bikkje. Kanskje førskolelæreren var fra Kina ;o)

Og inderne som mener kuer er hellige. Nei dette blir for vanskelig for barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har egentlig meldt meg helt ut av denne diskusjoenen. Men ok svarer på denne

Ja det er deres kultur, men jeg synes man da skal sørge for å ha med egen grill selv jeg. Ikke verre enn det. Selv om barnehagen vet at denne jenta er muslim, er det ikke så mange som vet at de ikke kan grille pølsen sin på samme grill som pølser av svin. Dette gikk jo tydeligvis ut over de andre barna også fordi de måtte dele én grill.

Forøvrig er jeg født og oppvokst i muslimsk land (bodd der i 15 år), så ikke kom her å si at jeg ikke kan noe om deres kultur.

Jopp, i grunn enig i at de kunne tatt med en egen grill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...disse muslimene...

Å dæsken, fire engangsgriller! *dåner over slikt sløseri* *telle på kuleramma* Det blir nesten 80 kroner..

Man betaler 100 kr pr halvår i matpenger pr barn. Vi har ett varmt måltid i uken. 18 barn på avdelingen = 1800 kr

1800 kr delt på 20 uker (omtrent) blir 90 kr uken. Det er IKKE rom for hverken store eller små utskeielser, nei. Desverre.

Skulle selvfølgelig ønske det var penger til mye gøy, men det er det bare ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dæsken, fire engangsgriller! *dåner over slikt sløseri* *telle på kuleramma* Det blir nesten 80 kroner..

Og hvis det kommer et muslimsk barn til i denne barnehagen så må det av økonomiske grunner være på den samme avdelingen og denne muslimske jenta. Ellers hadde de måttet bruke 100 kr til engangsgrill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...