Gå til innhold

Sommerjobb

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sette seg opp på lister hos a-etat (og høre hos vikarbyråene). Sende en standard søknad, med et lite bilde og personalia, via de kontakter man har (foreldres venner, familie, naboer).

Slike søknader kan også gis til dagligvareforretninger, andre butikker osv.

men de fleste sommerjobber går via kontakter, men det kan være venner av onkelens naboer, så bruk alle muligheter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174575-sommerjobb/#findComment-1158625
Del på andre sider

Det første som slår meg, er at på en eller annen måte må hun få lyst til/motiveres til å jobbe.

Enkelt? Nope!

Men jeg tror ikke det er interessant for en arbeidsgiver å ha en umotivert 16 - åring i jobb...

Hvis hun har høyt pengeforbruk, så får dere stoppe det, så skjønner hun kanskje at det kan lønne seg å jobbe...

Ønsker selv at min tenåring (blir 16 i okt) skal prøve å få seg en sommerjobb, men hun har såååå mye hun skal gjøre i sommer!

Jeg er helt "skrudd i hue", som tror at hun får tid til det. Grrr..

Skal på to håndball - cuper, hhv 1 helg og en på en uke.

Skal til syden med venninne og hennes familie. + at vi selv skal på litt ferie også.

Og det er der jeg prøver å motivere da... for det går veldig mye penger, weekendcupen er ikke det dyreste, men lommepenger går det jo!

Ukescupen går til Danmark.Opphold der ikke så ille, vel en 1000 - lapp.

Men i tillegg kommer jo båtbilletter t/r + lommepenger.

Sydenturen har jeg ikke oversikt over ennå, men det er jo ikke billig! + Lommepenger.

(Hun har blitt invitert med, men kan jo ikke tro at de betaler turen for henne)

Prøver å la henne forstå at penger faktisk tar slutt en gang.

Men det er søren ikke enkelt. Vi har bare henne, og vi har mulighet til at hun skal få gjøre det hun vil.

Men hun kan jo ikke få alt hun vil, ingen som kan det...

Jeg hæler ikke bortskjemte unger/ungdom, som tror at de er det eneste ene her i verden :-)

Og hun skal jo en dag bli voksen og selvstendig, så hun skal ikke gå rundt å tro at vi punger ut, uansett...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174575-sommerjobb/#findComment-1158863
Del på andre sider

Gjest også cuper i sommer

Det første som slår meg, er at på en eller annen måte må hun få lyst til/motiveres til å jobbe.

Enkelt? Nope!

Men jeg tror ikke det er interessant for en arbeidsgiver å ha en umotivert 16 - åring i jobb...

Hvis hun har høyt pengeforbruk, så får dere stoppe det, så skjønner hun kanskje at det kan lønne seg å jobbe...

Ønsker selv at min tenåring (blir 16 i okt) skal prøve å få seg en sommerjobb, men hun har såååå mye hun skal gjøre i sommer!

Skal til syden med venninne og hennes familie. + at vi selv skal på litt ferie også.

Og det er der jeg prøver å motivere da... for det går veldig mye penger, weekendcupen er ikke det dyreste, men lommepenger går det jo!

Sydenturen har jeg ikke oversikt over ennå, men det er jo ikke billig! + Lommepenger.

Men det er søren ikke enkelt. Vi har bare henne, og vi har mulighet til at hun skal få gjøre det hun vil.

Jeg hæler ikke bortskjemte unger/ungdom, som tror at de er det eneste ene her i verden :-)

Og hun skal jo en dag bli voksen og selvstendig, så hun skal ikke gå rundt å tro at vi punger ut, uansett...

Dronninglund cup i Danmark.

Min skal til partillecup i gøteborg en uke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174575-sommerjobb/#findComment-1158870
Del på andre sider

Kanskje hun er sliten?

Men, tror "jobben" din ligger i å motivere henne!

Snakk litt om hva hun "vil bli", fokuser på hva hun interesserer seg for, kanskje hun kan få en jobb med noe som faktisk er litt lystbetont? Foruten penger, vil jeg tro at for en sliten og trøtt 16-åring så er det "lyst" som kan være med på å motivere!

Personlig synes jeg det er litt teit når foreldrene søker jobb for barna sine (som svigefaren til ei venninne, han søkte jobb for sin 19 år gamle datter...), men husker ikek om du sa at du skulle gjøre det, da ;-)

Hm...ikke så lett det der!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174575-sommerjobb/#findComment-1160791
Del på andre sider

Annonse

Enkelt? Nope!

Nesten som å høre min datter det der. Hun er 14, 5 og skal også på Partille cup, konfirmantleir og en helgecup.

Jeg har prøvd å få henne til å gå med avisen eller søke en jobb på Rimi. Svaret jeg får er at jenter går ikke med aviser! og Rimi er ikke spennende nok. Dessuten skal hun ha ferie om sommeren ikke jobbe. I tillegg er de feriene vi som familie drar på ekstra kjedelige, vi har litt dårlig råd og kan ikke dra på dyre ferieturer.

Bortskjemte late tenåringer provoserer meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174575-sommerjobb/#findComment-1161698
Del på andre sider

Gjest kari trestakk

Nesten som å høre min datter det der. Hun er 14, 5 og skal også på Partille cup, konfirmantleir og en helgecup.

Jeg har prøvd å få henne til å gå med avisen eller søke en jobb på Rimi. Svaret jeg får er at jenter går ikke med aviser! og Rimi er ikke spennende nok. Dessuten skal hun ha ferie om sommeren ikke jobbe. I tillegg er de feriene vi som familie drar på ekstra kjedelige, vi har litt dårlig råd og kan ikke dra på dyre ferieturer.

Bortskjemte late tenåringer provoserer meg

meg også!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174575-sommerjobb/#findComment-1162096
Del på andre sider

Så lenge ikke en 16 åring krever for mye av klær og lommepenger synes jeg dem fortjener ferie. For min datters del jobber hun veldig med skolen hele året, det går i ett og rekker ikke stort annet enn skolearbeidet.

Sommerferien blir brukt til friluftsliv: dvs. ut i naturen og med fjellturer, avslappende stranddager med svømming ov etterfølgende turer og jogging, riding og å reise rundt på besøk til familie og venner noe det blir liten tid til ellers i året.

Hun står opp forholdsvis tidlig og har en aktiv dag fordi om det er skolefri derfor synes jeg hun fortjener fri disse ukene.

Til høsten er det videregående og enda mere å gjøre så greit å lade batteriene. Hun er ikke storforlangende med penger og klær så det er sagt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174575-sommerjobb/#findComment-1168542
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...