Gå til innhold

Er dere "superforeldre"?

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest den usammenhengende harangen som faktisk ikke er relatert til virkelighetens verden, kan jeg med lett hjerte konkludere med at MJ ikke skriver her på DOL fordi han er ute etter å hetse, skade eller såre. han skriver slik fordi han rett og slett ikke vet bedre. Han lever i en fantasiverden. Da er det vanskelig å føre saklige meningsutvekslinger. Fra og med nå lover jeg, lover, lover, lover, å ikke svare på innlegg fra MJ.

MJ er ikke slem, bare på feil sted, i feil forum og i sin egen private verden.

Du har nok konkludert rett der :)

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trk1365380645

5

• trompet

2

• ahg

2

• Ahava

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest tankevekker

Hei.

Du spør omhensikten med å presentere denne type informasjon til adoptanter og a-foreldre.

Vel, faktum er at en voksenblitt adoptert har ca. en 50% sjanse for å få dømt adopsjonen ulovlig og ugyldig av domstolen fordi statens adopsjonsmyndighet har unnlatt å gjøre jobben sin. Det er med andre ord opp til svært mange voksenblitte adopterte alene å bestemme om den statsgodkjente adopsjonen skal annuleres eller ikke. Å være adoptivforeldre som for dom for at en har vært ulovlig adoptivforeldre og aldri vært barnets rette foreldre, er kanskje noe som noen adoptanter eller a-foreldre er interessert i å vite noe om og evnt. gjøre noe med for unngå at adopsjonen skal prøves og avgjøres av domstolen uten at a-foreldrene har noen innflydelse på saksanlegget og utfallet.

A-foreldre vil vel neppe like å bli beskrevet og vurdert hvordan de har vært som a-foreldre i en rettssak?

Blir en adopsjon dømt ulovlig som MJ snakker om så blir den adopterte fratatt sin arverett etter a. foreldre. Den adopterte voksene ,via opprinnelses land /kommune må tilbakebetale alle utgifter som a foreldrene har lagt ut gjennom oppveksten.

For adoptivforeldrene har jo hatt omsorgen for et barn som det siden viser seg ikke være deres.Betalt utdannelse feks. Akurat som faren, som ikke var faren , fikk tilbakebetalt alle pengene han hadde betalt av barnebidrag.da det viste seg at han ikke var biologisk far alikevel.

Gjest Glad Adoptant

Blir en adopsjon dømt ulovlig som MJ snakker om så blir den adopterte fratatt sin arverett etter a. foreldre. Den adopterte voksene ,via opprinnelses land /kommune må tilbakebetale alle utgifter som a foreldrene har lagt ut gjennom oppveksten.

For adoptivforeldrene har jo hatt omsorgen for et barn som det siden viser seg ikke være deres.Betalt utdannelse feks. Akurat som faren, som ikke var faren , fikk tilbakebetalt alle pengene han hadde betalt av barnebidrag.da det viste seg at han ikke var biologisk far alikevel.

I tilfelle trøbbel om 20 år.

Gjest Morten Johanssen

Hei.

Bli en adopsjon dømt ulovlig og ugyldig, vil den adopterte ha rett til erstatning fra staten for påført falsk/ulovlig familiestand og kanskje også ulovlig bortføring fra sine foreldre. I noen tilfeller kan nok også "a-foreldrene" ha rett til erstatning fra staten for ulovlig/ugyldig adopsjon.

Mer trolig vil de egentlige foreldrene ha rett til erstatning.

Adopterte som har mottatt arv etter ugyldige adoptivforeldre og derved i aktsom god tro, vil nok kunne beholde det mottatte.

Domstolen har ennå ikke behandlet slike krav, men også det kommer.

veps1365380824

Er helt enig i at man ikke kan generalisere. Jeg bare lurte litt siden jeg har den erfaringen jeg har. Da er det nok bare tilfeldig at de jeg kjenner er av den oppfatningen da.

Hm, jeg lurer på hva som er gærnt med å bli hjemmeværende foreldre dersom man selv har råd til det og ønsker det? Ingenting mot barnehager, de er flotte å ha dersom man ønsker eller trenger de (og det finnes sikkert gode og mindre gode av dem).

Jeg personlig (dvs hele søskenflokken) har nytet en hjemmeværende mamma i mange år. Jeg reagerer litt på at man blir sett på som "super" bare man vil være hjemmeværende. Det har ingenting med det å gjøre, synes jeg.

Annonse

Det finnes artige folk i alle leirer, også blandt oss adoptivforeldre.

Din kollega er etter min mening teit. Har man barn så får man sørge for at de har et bra omsorgstilbud. Om foreldrene er i jobb så er barnehagen et utmerket alternativ, selv for en ettåring. Det er jo greit for henne å mene at en ettåring er for liten som sannsynligvis ikke starter sin permisjon før barnet er over året...

Dine venner har ikke fått barn ennå og aner ikke hva de snakker om. Jeg har flere kolleger i den kategorien. De har ikke barn, men vet "alt" om barneoppdragelse. En av dem er hundemenneske, hun elsker sin hund som et barn. Da hun en gang la ut om barneoppdragelse, begynte jeg å legge ut om hundeoppdragelse. Du har jo ikke hund sa hun så du vet jo ikke noe om dette. Nei nettopp sa jeg da. Hun tok poenget og har ikke siden snakket til meg om barneoppdragelse.

Det at vi er godkjent som foreldre gir oss ikke et stempel som gode foreldre. Godkjenningskriteriene er etter min mening ikke strenge, og ikke verre enn at du kan gi de svarene du venter at de vil ha. Jeg har sett mange godkjente adoptivforeldre som jeg virkelig lurer på. Lurer på om sosialkuratoren i det hele tatt hadde observasjonsevne da hun/han var hjemme hos dem.

"Da hun en gang la ut om barneoppdragelse, begynte jeg å legge ut om hundeoppdragelse. Du har jo ikke hund sa hun så du vet jo ikke noe om dette. Nei nettopp sa jeg da. Hun tok poenget og har ikke siden snakket til meg om barneoppdragelse."

*LOL*

Gjest Tatjana

Hm, jeg lurer på hva som er gærnt med å bli hjemmeværende foreldre dersom man selv har råd til det og ønsker det? Ingenting mot barnehager, de er flotte å ha dersom man ønsker eller trenger de (og det finnes sikkert gode og mindre gode av dem).

Jeg personlig (dvs hele søskenflokken) har nytet en hjemmeværende mamma i mange år. Jeg reagerer litt på at man blir sett på som "super" bare man vil være hjemmeværende. Det har ingenting med det å gjøre, synes jeg.

Problemet var vel ikke at hun selv ville være hjemme, men at hun så ned på og nærmest dømte de som valgte annerledes enn henne, uansett grunn. Det er nemlig ikke spesielt sympatisk.

Gjest maybe it`s...

Det har jeg aldri verken sagt eller ment! Er hjemmeværende selv jeg:) Men man kan ikke stemple foreldre som må la barna gå i barnehege som "uansvarlige". Det var det min kollega sa... Hun tok liksom mer ansvar for sitt adopterte barn enn hva vi andre gjorde. "Velger man å få barn må man jammen ta ansvaret" (les: være hjemmeværende). Synes det er helt feil å belære andre om hva som er riktig å gjøre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...