Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har vi fått time den 8 mars med BV, men vi har enda ikke sendt inn søknad til AF, fordi "karantanetiden" på 1 år ikke er over før rundt midten av april...

Vi har fått søknadsskjema, men passene våre er utgått, så vi må skaffe nye uansett før vi kan reise...Det står i søknadsskjema at vi må fylle ut passnummer...? kan det ettersendes eller må det være ordnet først?

Ellers må jeg si gratulerer til dere som har kommet et skritt videre, og at det i grunnen ikke er så dumt med bærbar PC her jeg henger over middag -og DOL

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174599-hva-gj%C3%B8r-man-f%C3%B8rst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan l@bamba!

Du hadde mange spørsmål, men desverre kan jeg bare svare på det angående pass.

Passet til mennen min var godt ut da vi sente søknaden til AF, jeg skrev da et vedlegg med informasjon og dette. Så snart han hadde fått det nye passet ringte jeg og ga dem den informasjonen de trengte.

Enkelt og greit...

Lykke til:)

Heisan l@bamba!

Du hadde mange spørsmål, men desverre kan jeg bare svare på det angående pass.

Passet til mennen min var godt ut da vi sente søknaden til AF, jeg skrev da et vedlegg med informasjon og dette. Så snart han hadde fått det nye passet ringte jeg og ga dem den informasjonen de trengte.

Enkelt og greit...

Lykke til:)

Det var det jeg trengte aller mest, takk for opplysningen, og takk for lykkeønskninger. Sitter her å skriver søknaden i denne stund, og det er kjempespennende å vite at vi allerede har kommet et lite stykke på veien..

Heisan!

Bra jeg kunne hjelpe...:)

Hva slags land skal dere velge...

Tipper at dere har en fra før siden dere har karantenetid,og om det da blir samme land.

Vi søker selv på colombia (det kommer jo frem av nicket mitt:)

Venter på godkjenning BUFA...

Er nyskjerrig på alt for tiden:)

Heisan!

Bra jeg kunne hjelpe...:)

Hva slags land skal dere velge...

Tipper at dere har en fra før siden dere har karantenetid,og om det da blir samme land.

Vi søker selv på colombia (det kommer jo frem av nicket mitt:)

Venter på godkjenning BUFA...

Er nyskjerrig på alt for tiden:)

Kjekt at du er interessert!

Vi har ei feiende flott jente som akkurat har rundet 1 år og 5 mnd fra Etiopia. Hun har vært helt frisk og feberfri siden vi hentet henne i påsken i fjor.

Sprudlende glad (bortsett fra noen sutredager med tennene), sover ca 12 timer om natten, og er akkurat sluttet med ettermiddagsluren sin, ...men hun sover litt midt på dagen. Er veldig aktiv, og har akkurat blitt veldig bestemt med å si NEI til det meste, men altså vi er kjempefornøyde og veldig stolte av dattra vår.

-og sist men ikke minst er vi veldig glade for at vi valgte adopsjon!!!

Er det første barnet ditt? Vi hadde også tenkt mye på colombia, men ombestemte oss. Tror det hadde vært like bra for oss å reise til colombia, men pga hentereisen som tar så lang tid byttet vi, sånn vår eldste datter (19) som går på vg skole også kunne være med.

Har bare lyst til å fortelle at hun akkurat har giftet seg, så vi har blitt svigerforeldre...og det føles VELDIG rart... Nå som vi vil ha et barn til er det ikke godt å si om vi kan bli besteforeldre før barnet vårt kommer...(ikke at de har planer om det altså, men man kan jo aldri vite...)

Vi har ei feiende flott jente som akkurat har rundet 1 år og 5 mnd fra Etiopia. Hun har vært helt frisk og feberfri siden vi hentet henne i påsken i fjor.

Sprudlende glad (bortsett fra noen sutredager med tennene), sover ca 12 timer om natten, og er akkurat sluttet med ettermiddagsluren sin, ...men hun sover litt midt på dagen. Er veldig aktiv, og har akkurat blitt veldig bestemt med å si NEI til det meste, men altså vi er kjempefornøyde og veldig stolte av dattra vår.

Er det første barnet ditt? Vi hadde også tenkt mye på colombia, men ombestemte oss. Tror det hadde vært like bra for oss å reise til colombia, men pga hentereisen som tar så lang tid byttet vi, sånn vår eldste datter (19) som går på vg skole også kunne være med.

Har bare lyst til å fortelle at hun akkurat har giftet seg, så vi har blitt svigerforeldre...og det føles VELDIG rart... Nå som vi vil ha et barn til er det ikke godt å si om vi kan bli besteforeldre før barnet vårt kommer...(ikke at de har planer om det altså, men man kan jo aldri vite...)

Først gratulerer som svigermor:)

Joda det er første barn for oss sammen, men mannen min har en datter fra før på 10 år, så litt trening har det nå blitt selv om hun ikke bor hos oss.

Men det er klart at det blir jo ikke det samme.

Så nå vil vi ikke vente lenger på det etterlenktede barnet vårt,og bestemte oss for adopsjon :)

Til syvende og sist så spiller det jo ingen rolle hvor barna kommer fra, da det er barna i seg selv som er viktig:),men vi falt på colombia siden vi har et vennepar som har adoptert en gutt derfra og som jeg for øvrig er gudmor til.

De er også i gang med prosess nr.2 og det er jo litt spesielt da vi er like langt i prosessen, og kanskje vi kan reise sammen??? Det kunne vært gøy i alle fal.

Men det er selvsakt ikke viktig.

I alle fall venter vi i spenning, og gleder oss veldig til den dagen da vi endelig blir foreldre sammen:)

Annonse

trk1365380645

Ville bare gratulere her også! Har tenkt på dere alle i helgen:) Kommer de nygifte til å være hjemme i påsken? Hadde vært kos å treffe dem!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...