Gå til innhold

PPT - behandlingstid for ekstra timer

Anbefalte innlegg

Fikk brev fra PPT i dag om at saken påbegynnes "innen utgangen av september". Det er uhyggelig lenge til!

Hva har dere erfart? Hvor lenge går det fra diagnosen er satt og til den ekstra hjelpen foreligger? Behovet er akutt, jeg hadde aldri forestilt meg at vi ikke skulle få timer fra høsten av...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174619-ppt-behandlingstid-for-ekstra-timer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det ulik praksis fra kommune til kommune:-(

Da jeg var i praksis i PPT i en av Oslos nabokommuner, måtte barn være henvist PPT innen første november for å kunne få ekstra ressurser tildelt for kommende skoleår...

Jeg betviler at denne praksisen er i samsvar med de rettigheter barn er tenkt gitt gjennom lovverket, men slik var allikevel praksis for 3 år siden.

Her er det ulik praksis fra kommune til kommune:-(

Da jeg var i praksis i PPT i en av Oslos nabokommuner, måtte barn være henvist PPT innen første november for å kunne få ekstra ressurser tildelt for kommende skoleår...

Jeg betviler at denne praksisen er i samsvar med de rettigheter barn er tenkt gitt gjennom lovverket, men slik var allikevel praksis for 3 år siden.

Ja, du sier noe. Jeg visste jo egentlig at disse fristene gjaldt på skolene. Men trodde kanksje det var annerledes for et barn med utredning og diagnose® på plass?

Skal ringe på mandag og spørre. Eller mase, alt etter som ;-)

Ja, du sier noe. Jeg visste jo egentlig at disse fristene gjaldt på skolene. Men trodde kanksje det var annerledes for et barn med utredning og diagnose® på plass?

Skal ringe på mandag og spørre. Eller mase, alt etter som ;-)

Der jeg var gjaldt det også for de hvor behovene var avklarte... Det ble begrunnet med budsjetthensyn.

Men det er ingen grunn til ikke å forsøke å påvirke situasjonen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...