Puccini Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Må bare foretelle dere at jeg har funnet min lille datter på bildene til en familie i Texas. Jeg er med i en Yahoo gruppe for det barnehjemmet datteren vår kom fra. En dag kom det melding fra en texanerinne om at hun hadde bilder fra barnehjemmet som jeg måtte se på - hun syns kanskje hun kjente igjen min datter. Fikk bildene i posten i dag, og der var hun - vår lille prinsesse - på flere av bildene. Jeg ble bare så glad,så glad, et lite innblikk i livet hennes før. Dessuten vet jeg nå hvem hun delte seng med på barnehjemmet - bl.a en liten texanerinne... Gutten vår på fire utbrøt umiddelbart når han så på bildene "Der er jo ##### - lillesøstreren min" En liten gledeshistorie - og en anbefaling til dere som har fått tildeling fra Kina om å sende engangskamera til barnehjemmene....Jeg har angret sånn på at vi ikke gjorde det. En sen kveldshilsen fra meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174653-barnehjemsbilder-av-v%C3%A5r-lille-kinadatter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Så kjekt da. Det samme opplevde vi også. Uka før vi reiste og hentet vesla, reiste den en fra USA ned til barnehjemmet. Han tok massevis av bilder derfra, og da jeg hadde hintet ham om vesla vår, sitter jeg nå med et nydelig bilde av henne derfra. ) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174653-barnehjemsbilder-av-v%C3%A5r-lille-kinadatter/#findComment-1159809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
carla1365380461 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Så flott - heldiggriser!! Jeg angrer også på at jeg ikke sendte ned kamera - skal ikke høre på AF neste gang! Gled dere over bildene - klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174653-barnehjemsbilder-av-v%C3%A5r-lille-kinadatter/#findComment-1160111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bioad Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Så kjekt da. Det samme opplevde vi også. Uka før vi reiste og hentet vesla, reiste den en fra USA ned til barnehjemmet. Han tok massevis av bilder derfra, og da jeg hadde hintet ham om vesla vår, sitter jeg nå med et nydelig bilde av henne derfra. ) Hilsen Hvordan og når sender dere engangskamera til barnehjemmet? Jeg skjønner ikke helt... En ting til: Vi skal til Jiangxi og hente lille gullet vårt i påsken. Fikk opplyst at vi sannsynligvis ikke får besøke barnehjemmet. Vår lille har vært hele tiden hos fosterfamilie, men har nettopp fått vite at de bruker å plassere barna den siste månden i barnehjemmet for å unngå for mye gråt ved overtakelsen. Det er det mest idiotiske jeg har hørt!!!! Hvorfor påføre barna ett ekstra brudd, ekstra sorg og usikkerhet. Jeg er oppriktig opprørt og bekymret for lille gullet vårt. Noen av dere som vet om det er mulig å få kontakt med barnehjemmet for å forhindre dette?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174653-barnehjemsbilder-av-v%C3%A5r-lille-kinadatter/#findComment-1160404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puccini Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Hvordan og når sender dere engangskamera til barnehjemmet? Jeg skjønner ikke helt... En ting til: Vi skal til Jiangxi og hente lille gullet vårt i påsken. Fikk opplyst at vi sannsynligvis ikke får besøke barnehjemmet. Vår lille har vært hele tiden hos fosterfamilie, men har nettopp fått vite at de bruker å plassere barna den siste månden i barnehjemmet for å unngå for mye gråt ved overtakelsen. Det er det mest idiotiske jeg har hørt!!!! Hvorfor påføre barna ett ekstra brudd, ekstra sorg og usikkerhet. Jeg er oppriktig opprørt og bekymret for lille gullet vårt. Noen av dere som vet om det er mulig å få kontakt med barnehjemmet for å forhindre dette?? Hei bioad - det er ganske mange, særlig amerikanere, som sender pakker til barnehjemmet. Adressen finnes på nettet - jeg husker ikke i farta den siden jeg har sett der man kan gå inn å leite i hver provins og by, men det er sikkert noen andre som vet...Da sender de med engangskamera med spørsmål om å ta bilder av barnet osv, og får det levert tilbake igjen når barnet overbringes. Det er mange som også sender gaver til barnet og til barnejehjemmet i samme forbindelse. I Norge blir vi frarådd å sende kamera på denne måten - jeg vet ikke egentlig hvorfor. Adopsjonsforeningene i Norge sier at det gir en ekstra belastning på barnehjemmene. Inntrykket jeg har fra de som har sendt, er at de ansatte gjør dette med glede. Angående det du skriver om at de sender barna til barnehjemmet siste mnd, så forstår jeg at du ikke ønsker dette. Imidlertid tror jeg ikke det er mulig å påvirke dette - det måtte i så fall ytres et ønske om dette fra adopsjonsforeninegene til CCAA. Jeg tror ikke det er ønske om kontakt med barnehjemmet annet enn via CCAA, og jeg tviler sterkt på at adopsjonsforeningene ønsker å komme med en slik oppfordring. Forholdne på barnehjemmene og i fosterhjemmene er jo stadig i bedring i Kina, det er flere organisasjoner som er aktivt inne med opplæringsprogrammer osv. Jeg tviler på at de tenker at en mnd for et barn betyr så mye - det er så utrolig mange barn, og så utrolig mange barn som ikke adopteres ut i det hele tatt. Ikke det at jeg tenker kynisk i frohold til dette, men jeg tror det er realiteten. Jeg tror du kan være glad for at barnet ditt har opplevd å knytte seg til noen i fosterhjemmet uansett. Ønsker dere all mulig lykke på reisen til datteren deres. Hilsen fra meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174653-barnehjemsbilder-av-v%C3%A5r-lille-kinadatter/#findComment-1160463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chance1365380587 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hvordan og når sender dere engangskamera til barnehjemmet? Jeg skjønner ikke helt... En ting til: Vi skal til Jiangxi og hente lille gullet vårt i påsken. Fikk opplyst at vi sannsynligvis ikke får besøke barnehjemmet. Vår lille har vært hele tiden hos fosterfamilie, men har nettopp fått vite at de bruker å plassere barna den siste månden i barnehjemmet for å unngå for mye gråt ved overtakelsen. Det er det mest idiotiske jeg har hørt!!!! Hvorfor påføre barna ett ekstra brudd, ekstra sorg og usikkerhet. Jeg er oppriktig opprørt og bekymret for lille gullet vårt. Noen av dere som vet om det er mulig å få kontakt med barnehjemmet for å forhindre dette?? Er det sant Bioad!? Nå fikk jeg helt vondt i hjertet!! Uff. Håper ikke det er sant, og i tilfelle så tviler jeg på at vi kan få gjort noe med det. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174653-barnehjemsbilder-av-v%C3%A5r-lille-kinadatter/#findComment-1161118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chance1365380587 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Så koselig!! Og rart!! :-) Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174653-barnehjemsbilder-av-v%C3%A5r-lille-kinadatter/#findComment-1161120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke nick denne gang Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hei bioad - det er ganske mange, særlig amerikanere, som sender pakker til barnehjemmet. Adressen finnes på nettet - jeg husker ikke i farta den siden jeg har sett der man kan gå inn å leite i hver provins og by, men det er sikkert noen andre som vet...Da sender de med engangskamera med spørsmål om å ta bilder av barnet osv, og får det levert tilbake igjen når barnet overbringes. Det er mange som også sender gaver til barnet og til barnejehjemmet i samme forbindelse. I Norge blir vi frarådd å sende kamera på denne måten - jeg vet ikke egentlig hvorfor. Adopsjonsforeningene i Norge sier at det gir en ekstra belastning på barnehjemmene. Inntrykket jeg har fra de som har sendt, er at de ansatte gjør dette med glede. Angående det du skriver om at de sender barna til barnehjemmet siste mnd, så forstår jeg at du ikke ønsker dette. Imidlertid tror jeg ikke det er mulig å påvirke dette - det måtte i så fall ytres et ønske om dette fra adopsjonsforeninegene til CCAA. Jeg tror ikke det er ønske om kontakt med barnehjemmet annet enn via CCAA, og jeg tviler sterkt på at adopsjonsforeningene ønsker å komme med en slik oppfordring. Forholdne på barnehjemmene og i fosterhjemmene er jo stadig i bedring i Kina, det er flere organisasjoner som er aktivt inne med opplæringsprogrammer osv. Jeg tviler på at de tenker at en mnd for et barn betyr så mye - det er så utrolig mange barn, og så utrolig mange barn som ikke adopteres ut i det hele tatt. Ikke det at jeg tenker kynisk i frohold til dette, men jeg tror det er realiteten. Jeg tror du kan være glad for at barnet ditt har opplevd å knytte seg til noen i fosterhjemmet uansett. Ønsker dere all mulig lykke på reisen til datteren deres. Hilsen fra meg Bare en kommentar til det du skriver: "Adopsjonsforeningene i Norge sier at det gir en ekstra belastning på barnehjemmene" hvis man sender kamera ned. Men at barnehjemmene i virkeligheten synes dette er hyggelig. Ja de norske adopsjonsforeningen sier mye rart som ofte ikke stemmer. Vår foreninge sa feks at de ikke kunne spørre på forhånd om vi kunne besøke barnehjemmet, vi måtte spørre selv via tolken når vi kom dit. Men da vi kom til Kina, sa barnehjemmet det motsatte: de ønsket å ha visst om vårt ønske på forhånd fra adopsjonsforeningen, slik at de kunne planlagt det. Slik det nå var, var det såvidt vi fikk lov å komme. Av og til lurer jeg på om det er noe ved kulturen i adopsjonsforeningen (ihvertfall i den vi brukte) som gjør dem unødig rigide og bedrevitende, selv når det ikke er grunnlag for det. Det er sikkert forskjellig fra hvert barnehjem, men mitt hovedinntrykk (gjennom mange kinaadoptanter jeg kjenner) er at de i Kina er veldig klar over hvor viktige slike ting vil være for barna våre, og derfor mer enn gjerne stiller opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174653-barnehjemsbilder-av-v%C3%A5r-lille-kinadatter/#findComment-1161142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bioad Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hei bioad - det er ganske mange, særlig amerikanere, som sender pakker til barnehjemmet. Adressen finnes på nettet - jeg husker ikke i farta den siden jeg har sett der man kan gå inn å leite i hver provins og by, men det er sikkert noen andre som vet...Da sender de med engangskamera med spørsmål om å ta bilder av barnet osv, og får det levert tilbake igjen når barnet overbringes. Det er mange som også sender gaver til barnet og til barnejehjemmet i samme forbindelse. I Norge blir vi frarådd å sende kamera på denne måten - jeg vet ikke egentlig hvorfor. Adopsjonsforeningene i Norge sier at det gir en ekstra belastning på barnehjemmene. Inntrykket jeg har fra de som har sendt, er at de ansatte gjør dette med glede. Angående det du skriver om at de sender barna til barnehjemmet siste mnd, så forstår jeg at du ikke ønsker dette. Imidlertid tror jeg ikke det er mulig å påvirke dette - det måtte i så fall ytres et ønske om dette fra adopsjonsforeninegene til CCAA. Jeg tror ikke det er ønske om kontakt med barnehjemmet annet enn via CCAA, og jeg tviler sterkt på at adopsjonsforeningene ønsker å komme med en slik oppfordring. Forholdne på barnehjemmene og i fosterhjemmene er jo stadig i bedring i Kina, det er flere organisasjoner som er aktivt inne med opplæringsprogrammer osv. Jeg tviler på at de tenker at en mnd for et barn betyr så mye - det er så utrolig mange barn, og så utrolig mange barn som ikke adopteres ut i det hele tatt. Ikke det at jeg tenker kynisk i frohold til dette, men jeg tror det er realiteten. Jeg tror du kan være glad for at barnet ditt har opplevd å knytte seg til noen i fosterhjemmet uansett. Ønsker dere all mulig lykke på reisen til datteren deres. Hilsen fra meg Ang. engangskameratet, er det jo verdt et forsøk. Når det gjelder "avvenningen" fra forsterfamilien, er jeg overbevist om at vi kan gjøre den best selv. Jeg er redd kineserne er mer opptatt av å ikke "tape ansikt" ved å overlevere et strigråtende barn, enn at det faktisk er bedre for barnet å være mest mulig i trygge omgivelser. Jeg må i alle tilfelle gjøre et forsøk mot AF hvis jeg skal få fred med meg selv. Jeg kan ikke sitte å tenke at det er ingen ting å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174653-barnehjemsbilder-av-v%C3%A5r-lille-kinadatter/#findComment-1161202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puccini Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Ang. engangskameratet, er det jo verdt et forsøk. Når det gjelder "avvenningen" fra forsterfamilien, er jeg overbevist om at vi kan gjøre den best selv. Jeg er redd kineserne er mer opptatt av å ikke "tape ansikt" ved å overlevere et strigråtende barn, enn at det faktisk er bedre for barnet å være mest mulig i trygge omgivelser. Jeg må i alle tilfelle gjøre et forsøk mot AF hvis jeg skal få fred med meg selv. Jeg kan ikke sitte å tenke at det er ingen ting å gjøre. Jeg tror nok du har mye rett i det du skriver om å ikke tape ansikt - det skader jo ikke å forsøke ved å kontakte adopsjonsforeningen dere bruker. Lykke til uansett!!! Hilsen fra meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174653-barnehjemsbilder-av-v%C3%A5r-lille-kinadatter/#findComment-1161220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Ang. engangskameratet, er det jo verdt et forsøk. Når det gjelder "avvenningen" fra forsterfamilien, er jeg overbevist om at vi kan gjøre den best selv. Jeg er redd kineserne er mer opptatt av å ikke "tape ansikt" ved å overlevere et strigråtende barn, enn at det faktisk er bedre for barnet å være mest mulig i trygge omgivelser. Jeg må i alle tilfelle gjøre et forsøk mot AF hvis jeg skal få fred med meg selv. Jeg kan ikke sitte å tenke at det er ingen ting å gjøre. Jeg tror kanskje det har litt med at de ikke vil at vi skal møte fosterforeldre også og det er de på barnehjemmet som skal overlevere barna. Noen ganger bor kanskje fosterforeldrene langt fra barnehjemmet og derfra igjen så er det langt til overleveringsstedet. Vi sendte forøvrig engangskamera til barnehjemmet. Vi har masse bilder av vår datter utenfor barnehjemmet, men dessverre ingen inni, fordi de på barnehjemmet ikke skjønte hvordan de skulle ta på blitzen, så forklar nøye på engelske hvordan de bruker kameraet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174653-barnehjemsbilder-av-v%C3%A5r-lille-kinadatter/#findComment-1161244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hei bioad - det er ganske mange, særlig amerikanere, som sender pakker til barnehjemmet. Adressen finnes på nettet - jeg husker ikke i farta den siden jeg har sett der man kan gå inn å leite i hver provins og by, men det er sikkert noen andre som vet...Da sender de med engangskamera med spørsmål om å ta bilder av barnet osv, og får det levert tilbake igjen når barnet overbringes. Det er mange som også sender gaver til barnet og til barnejehjemmet i samme forbindelse. I Norge blir vi frarådd å sende kamera på denne måten - jeg vet ikke egentlig hvorfor. Adopsjonsforeningene i Norge sier at det gir en ekstra belastning på barnehjemmene. Inntrykket jeg har fra de som har sendt, er at de ansatte gjør dette med glede. Angående det du skriver om at de sender barna til barnehjemmet siste mnd, så forstår jeg at du ikke ønsker dette. Imidlertid tror jeg ikke det er mulig å påvirke dette - det måtte i så fall ytres et ønske om dette fra adopsjonsforeninegene til CCAA. Jeg tror ikke det er ønske om kontakt med barnehjemmet annet enn via CCAA, og jeg tviler sterkt på at adopsjonsforeningene ønsker å komme med en slik oppfordring. Forholdne på barnehjemmene og i fosterhjemmene er jo stadig i bedring i Kina, det er flere organisasjoner som er aktivt inne med opplæringsprogrammer osv. Jeg tviler på at de tenker at en mnd for et barn betyr så mye - det er så utrolig mange barn, og så utrolig mange barn som ikke adopteres ut i det hele tatt. Ikke det at jeg tenker kynisk i frohold til dette, men jeg tror det er realiteten. Jeg tror du kan være glad for at barnet ditt har opplevd å knytte seg til noen i fosterhjemmet uansett. Ønsker dere all mulig lykke på reisen til datteren deres. Hilsen fra meg Hei! Det er faktisk CCAA som har sagt at adoptanter ikke lengre får sende kamera etc til barnehjemmet. Dvs, det det står, er at all kontakt mellom adoptanter/adoptanters organisasjoner og barnehjem skal skje via CCAA. Det står mer om dette på CCAA sin hjemmeside. Årsaken er nok at det ble sså veldig mange som sendte kamera og tok kontakt med barnehjem for andre ting mellom tildeling og henting at det ble for mye. I USA er det en litt annen holdning til disse tingene enn de norske organisasjonene har. (gjelder forøvrig ikke bare i forhold til dette, men generellt har jeg inntrykk av...) Mens vi i Norge er snille og veloppdragne og gjør som vi blir bedt om, er det der mer enn "vi prøver og ser og gir oss ikke før de stopper oss for alvor" holdning. På APC og andre amerikanske sider er temaet om kamera til barnehjemmet oppe med jevne mellomrom, og det viser seg at noen organisasjoner videreformidler det CCAA har bedt om til søkerne, mens andre sier at det er OK å prøve seg. Forøvrig sendte vi kamera sist gang. Det var før pålegget fra CCAA kom. Vi fikk det ikke tilbake igjen.. Derimot fikk vi et album med bilder av vår datter som var tatt en gang i måneden fra hun var helt liten. MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174653-barnehjemsbilder-av-v%C3%A5r-lille-kinadatter/#findComment-1161245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puccini Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Hei! Det er faktisk CCAA som har sagt at adoptanter ikke lengre får sende kamera etc til barnehjemmet. Dvs, det det står, er at all kontakt mellom adoptanter/adoptanters organisasjoner og barnehjem skal skje via CCAA. Det står mer om dette på CCAA sin hjemmeside. Årsaken er nok at det ble sså veldig mange som sendte kamera og tok kontakt med barnehjem for andre ting mellom tildeling og henting at det ble for mye. I USA er det en litt annen holdning til disse tingene enn de norske organisasjonene har. (gjelder forøvrig ikke bare i forhold til dette, men generellt har jeg inntrykk av...) Mens vi i Norge er snille og veloppdragne og gjør som vi blir bedt om, er det der mer enn "vi prøver og ser og gir oss ikke før de stopper oss for alvor" holdning. På APC og andre amerikanske sider er temaet om kamera til barnehjemmet oppe med jevne mellomrom, og det viser seg at noen organisasjoner videreformidler det CCAA har bedt om til søkerne, mens andre sier at det er OK å prøve seg. Forøvrig sendte vi kamera sist gang. Det var før pålegget fra CCAA kom. Vi fikk det ikke tilbake igjen.. Derimot fikk vi et album med bilder av vår datter som var tatt en gang i måneden fra hun var helt liten. MVH Jeg syns jeg husker å ha hørt dette ja - at det er et pålegg fra CCAA om å ikke sende engangskamera. Årene har gått, og praksisen ser jo ikke akkurat ut til å endre seg så mye da...Kamera sendes jo som aldri før. Så flott da at barnehjemmet sendte bilder som de hadde tatt av jenten deres. Jeg må jo si jeg er kjempe glad for alle de som har sendt kamera til vår datters barnehjem - kjekt å få et inntrykk av hvordan hun har hatt det. Ja vi i Norge er nok snille og veloppdragne - som du skriver AAA - skulle av og til ønske at jeg var litt mer rebelsk... Hilsen fra meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174653-barnehjemsbilder-av-v%C3%A5r-lille-kinadatter/#findComment-1161379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hobbyfotografen Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hei! Det er faktisk CCAA som har sagt at adoptanter ikke lengre får sende kamera etc til barnehjemmet. Dvs, det det står, er at all kontakt mellom adoptanter/adoptanters organisasjoner og barnehjem skal skje via CCAA. Det står mer om dette på CCAA sin hjemmeside. Årsaken er nok at det ble sså veldig mange som sendte kamera og tok kontakt med barnehjem for andre ting mellom tildeling og henting at det ble for mye. I USA er det en litt annen holdning til disse tingene enn de norske organisasjonene har. (gjelder forøvrig ikke bare i forhold til dette, men generellt har jeg inntrykk av...) Mens vi i Norge er snille og veloppdragne og gjør som vi blir bedt om, er det der mer enn "vi prøver og ser og gir oss ikke før de stopper oss for alvor" holdning. På APC og andre amerikanske sider er temaet om kamera til barnehjemmet oppe med jevne mellomrom, og det viser seg at noen organisasjoner videreformidler det CCAA har bedt om til søkerne, mens andre sier at det er OK å prøve seg. Forøvrig sendte vi kamera sist gang. Det var før pålegget fra CCAA kom. Vi fikk det ikke tilbake igjen.. Derimot fikk vi et album med bilder av vår datter som var tatt en gang i måneden fra hun var helt liten. MVH Bare et spørsmål: Du skriver at dere sendte et kamera siste gang, og fikk tilbake bilder av datteren deres som var tatt en gang i måneden fra hun var helt liten. Men dere kunne jo ikke ha sendt kameraet før dere fikk tildelingen - og da var hun jo ikke helt liten, vel? Vanligvis er det jo bare 6-8 uker fra tildeling til man får hente. Eller sendte barnehjemmet dere bilder som de hadde tatt selv, før de fikk kameraet fra dere?? Ble bare veldig nysjerrig på dette, skjønner du! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174653-barnehjemsbilder-av-v%C3%A5r-lille-kinadatter/#findComment-1161461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Bare et spørsmål: Du skriver at dere sendte et kamera siste gang, og fikk tilbake bilder av datteren deres som var tatt en gang i måneden fra hun var helt liten. Men dere kunne jo ikke ha sendt kameraet før dere fikk tildelingen - og da var hun jo ikke helt liten, vel? Vanligvis er det jo bare 6-8 uker fra tildeling til man får hente. Eller sendte barnehjemmet dere bilder som de hadde tatt selv, før de fikk kameraet fra dere?? Ble bare veldig nysjerrig på dette, skjønner du! Hei! Her har jeg visst formulert meg uklart. ) Vi sendte kamera og noen småting men så aldri noe av det igjen. Men vi fikk altså bilder likevel, et album med bilder tatt en gang i måneden fra hun var bitteliten. Vi er også så heldige at vi har kunnet holde kontakten med fosterforeldrene hennes, og har masse bilder vi har fått tilsendt derfra. Men dette skjedde utenom det "offisielle" og jeg har inntrykk v at sånn kontakt ikke er noe CCAA oppmuntrer til. MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174653-barnehjemsbilder-av-v%C3%A5r-lille-kinadatter/#findComment-1161542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hvordan og når sender dere engangskamera til barnehjemmet? Jeg skjønner ikke helt... En ting til: Vi skal til Jiangxi og hente lille gullet vårt i påsken. Fikk opplyst at vi sannsynligvis ikke får besøke barnehjemmet. Vår lille har vært hele tiden hos fosterfamilie, men har nettopp fått vite at de bruker å plassere barna den siste månden i barnehjemmet for å unngå for mye gråt ved overtakelsen. Det er det mest idiotiske jeg har hørt!!!! Hvorfor påføre barna ett ekstra brudd, ekstra sorg og usikkerhet. Jeg er oppriktig opprørt og bekymret for lille gullet vårt. Noen av dere som vet om det er mulig å få kontakt med barnehjemmet for å forhindre dette?? Hei For vår del så kom jeg ikke på det med å sende ned et engangskamera en gang. I ettertid viser det seg at det ikke hadde nyttet allikevel. Det ser ikke ut som om barnehjemmet vesla kommer fra leverer disse kameraene tilbake igjen. At jeg har et bilde nå er ren tilfeldighet. Han som reiste ned uka før oss skulle ned med innsamlede midler. Han har selv ei jente fra det barnehjemmet og på Yahoo lista jeg er med på, samles det ofte inn penger som går til barnehjemmet. Heldigvis for meg så reiste han og familien ned før vi hentet vesla hjem. ) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174653-barnehjemsbilder-av-v%C3%A5r-lille-kinadatter/#findComment-1161671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.