Gå til innhold

Hvis man blir anbefalt å bytte land

Anbefalte innlegg

Gjest -lei av å vente

Lurer bare på om noen vet om man havner bakerst i køen i det nye landet hvis man blir bedt om å bytte land.

(bør jo egentlig havne bakerst for det er jo andre som har ventet lenger på det landet enn f.eks de som må bytte)

Da blir det jo i mange tilfeller ikke bli noen veldig bedring i ventetiden selv om man bytter land, for da begynner man jo bakerst i køen igjen.

Og papirene våre har nå vært i giverlandet i 17 mnd, og vi er i grunnen lei av å vente vi....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175150-hvis-man-blir-anbefalt-%C3%A5-bytte-land/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I de fleste land havner man bakerst i køen, men har hørt om noen som fikk prioritert tildeling fra Sør Afrika etter å ha ventet lenge på et annet land.

Sikkert lurt å snakke med foreningen om dette , og så velge et land som man kan komme på prioritert liste, eller et land som har kort ventetid for tiden.

Klem fra

Hei!

Dette er langt.

Er du blitt anbefalt av foreningen å bytte land eller er det andre som sier det? Hvis det ikke er forening som sier det vil jeg anbefale deg å holde ut.

Jeg antar at det kanskje kan være Korea du snakker om, men det vet jeg ikke

Vi ventet i 17mnd og noen venner av oss 19mnd før tildeling fra Korea i november 04.

Fra vår/sommer ifjor har tiden vært 18-20 mnd ventetid,og 4-5 mnd utreise bortsett fra de som får tildeling i juli/aug som kan være uheldige å få 8mnd ventetid på å reise ut.Det er trist.

Ventetiden i Kina er kort, men den kan også endre seg og en er alltid bakerst i køen.

Da vi begynte for 3 år siden var Kina 14-16 mnd, mens Korea lå på 8-9mnd. Mye endrer seg og kan endre seg igjen.

Vi diskuterte i en uke om vi skulle bytte til Kina,og da hadde vi ventet 16mnd, men konklusjonen ble at Korea var vårt land denne gang. Kanskje blir det Kina neste gang, det får tiden vise hvis vi skal ha en til.

Vi venter nå på utreise i mars/april og da har vi holdt på i 3 år fra vi tok kontakt med barnevernet første gang.

Jeg har glemt ventetiden nå etter at vi fikk tildeling, og har slått meg til ro med at ventetid på hentereise er 4-5 mnd altså ca 25mars hvis vi er heldig.

Jeg har aldri vært så rolig som nå pga nå vet jeg at vi har et barn å vente på.

Ventetiden i barnevernet var det verste.(totalt 1år).

Forstår deg godt, men tror du snart får tildeling.

Tanken med å bytte land var en god prosess, og vi fikk tenkt gjennom mye, men valgte å fortsette å vente.Det var en lettelse at vi valgte å beholde Korea.

Lykke til og hold motet oppe, du er øyeblikk i havn.Dette klarer du.Det går fra høyt til lavt gjennom hele den prosessen og det er kjente tanker som mange har vært innom.

Gjest lei av å vente

Takk for svar.

Landet er India, og jeg føler det slik at nå må det jo snart skje noe....og da ville det jo vært forferdelig dumt hvis man akkurat hadde byttet til et annet land.

Tenker også på at når tildeling endelig kommer - så vet vi jo grunnen til den lange ventetiden - for vi måtte jo vente på VÅRT barn. Og mange andre ting vi skal være glade og takknemlige for - men så er det noen dager som er tyngre enn andre da!

Så det er vel bare å holde ut - prøve å få vite litt om situasjonen. For det er det værste, å ikke vite noenting. Hadde vi visst at det f.eks var ca 3 mnd til tildeling så hadde jeg lett holdt ut det, men å aldri vite noe er slitsomt.

Ja, ja - her skinner sola. Håper den snart skinner skikkelig over vår lille familie også...

Takk for svar.

Landet er India, og jeg føler det slik at nå må det jo snart skje noe....og da ville det jo vært forferdelig dumt hvis man akkurat hadde byttet til et annet land.

Tenker også på at når tildeling endelig kommer - så vet vi jo grunnen til den lange ventetiden - for vi måtte jo vente på VÅRT barn. Og mange andre ting vi skal være glade og takknemlige for - men så er det noen dager som er tyngre enn andre da!

Så det er vel bare å holde ut - prøve å få vite litt om situasjonen. For det er det værste, å ikke vite noenting. Hadde vi visst at det f.eks var ca 3 mnd til tildeling så hadde jeg lett holdt ut det, men å aldri vite noe er slitsomt.

Ja, ja - her skinner sola. Håper den snart skinner skikkelig over vår lille familie også...

Kjære deg. Håper virkelig det kommer gode nyheter deres vei snart da !!! Ikke noe moro å vente i uvissa. Hva råder foreningen deres dere til da ?? Det er sikkert lurt å høre på dem, tror jeg ??

Krysser i allefall det jeg har for at ting skal løsne for dere !!!

Stor klem fra

Gjest byttet fra India

Takk for svar.

Vi ble anbefalt å bytte land, og byttet fra India til Kina, etter 18 måneders venting i India. Det var kjempetøft å bytte land, måtte gjennom en sorgprosess.

Det var en stor lettelse å bytte til et land der alt "gikk på skinner".

I dag har vi verdens nydeligste jente fra Kina, og angrer overhodet ikke på valget!

Annonse

Kan godt skjønne frustrasjonen din/deres. Lytt til magefølelsen. Vet om flere som har byttet land p.g.a lang ventetid, men som har byttet tilbake igjen til "gamle"landet fordi det kjentes mest riktig.Det er utrolig hva denne ventetiden gjør med oss, vi har ventet "bare" i snart 8mnd i India, men jeg er i høygir hver morgen jeg våkner, for kanskje i dag..... En stor trøst er de flotte jentene våre.(I morgen skal hun forresten klippe seg, så da tenker jeg det er en som likevel får litt lengre hår enn henne:-) ) På litt tyngre dager ser jeg på tildelingsbilde av henne og tenker at jeg skal holde ut,det er noen der ute som trenger oss, langt der nede i Indialand! I morgen er en ny dag, nye muligheter. Så hold ut min venn:-)

Stor trøsteklem fra

Forstår det slik at dere allerede har barn fra før fra India? Jeg ville da ikke anbefale dere å bytte land dersom da ikke foreningen på det sterkeste oppfordrer dere å gjøre det.

Som lipari her sier, ventetidene kan alltid endre seg, også i Kina, som jeg antar dere vurderer å bytte til.

Venner av oss ventet omkring 16 mnd. på tildeling av deres andre barn fra India, de fikk verdens beste julegave! Så hold ut, tildelingen kommer!

Trøstehilsener fra ei lykkelig mamma til tre gudegaver fra India

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...