colobris Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Så bra! Jo flere henvendelser, jo bedre. Men hva med å sende den samme mailen til Barne- og familieetaten i tillegg? Jeg har planer om å finne noen opposisjonspolitikere som kan ta tak i dette også - fortrinnsvis når fru Dåvøy og co ignorerer henvendelsen. Skal pitche litt til div medier og se hva som skjer. Jeg har skrevet et brev til buf-etat med noen spørsmål.... men skal vente siden du nå er så godt i gang? Jeg er verdens mest dårlig i "taktikk" - så vær snill å si fra! ) mvh, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175185-region-%C3%B8st-la-oss-presse-litt/page/2/#findComment-1165400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg har skrevet et brev til buf-etat med noen spørsmål.... men skal vente siden du nå er så godt i gang? Jeg er verdens mest dårlig i "taktikk" - så vær snill å si fra! ) mvh, Nei, send det du! Flere henvendelser og flere stemmer er bra. Men jeg tror også det kan lønne seg å legge press andre steder - oppover i systemet, spesielt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175185-region-%C3%B8st-la-oss-presse-litt/page/2/#findComment-1165408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Vi kunne selvsagt sendt mailen dit også, men jeg har lyst til å vente på et svar først og se hva det sier slik at den eventuelt kan omformuleres i forhold til det. Høres fornuftig ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175185-region-%C3%B8st-la-oss-presse-litt/page/2/#findComment-1165409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jiemei Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 wow!! Så kjempeflott at noen tar initiativ!! Jeg er gjerne med å sender mail jeg også. Tror forresten det var ett tv eller radioinnslag i begynnelsen av februar ang region øst(hørte det ikke selv). Kanskje kan vi få med oss noen flere (kjenner mange i køen)????. Hauger med e-post virker kanskje - eller vi kan lage et formelt brev som vi sender en haug med eksemplarer av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175185-region-%C3%B8st-la-oss-presse-litt/page/2/#findComment-1165653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest karbon Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Flott brev. Det sender jeg. Send det gjerne som vanlig post, med Barne- og familiedepartementet først, slik: Barne- og familiedepartementet ved Laila Dåvøy Postboks 8036 Dep 0030 Oslo Da kommer det garantert i postlister og arkiv, mailer kan forsvinne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175185-region-%C3%B8st-la-oss-presse-litt/page/2/#findComment-1165662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pietra Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Bra initiativ. Godt å se at det ikke bare er jeg som er frustrert om dagen. Min mann sendte leads til NRK og VG for et par uker siden, men enn så lenge har det ikke skjedd noe. Men jo flere leads de får..... Forøvrig sendte jeg følgende mail til region øst på mandag: Behandlingstid søknad om adopsjon - region øst kontra region sør Vi venter på at vår søknad om adopsjon skal bli behandlet av dere, og har observert at ventetiden har økt betraktelig gjennom høsten og vinteren. Vi vet at dere har ansatt en ny konsulent, men så vidt vi har forstått vil ikke denne starte før 1. april. Deretter skal vel personen gjennom opplæring slik at det vil ta noe tid før ventetidene igjen kan forventes å synke. Dette føles svært frustrerende for oss som venter, og det blir ikke mindre frustrerende av at vi vet at søkere i region sør har fått godkjenning av søknader som er registrert inn så sent som 20. januar. Dette kan ikke bety annet enn at region sør har svært god kapasitet i forhold til region øst. Vårt spørsmål er derfor om det har blitt vurdert om region sør kan avhjelpe øst i en periode slik at målet om 3 måneders behandlingstid kan nås tidligere? Så vidt vi har forstått avlastet region øst flere andre regioner helt frem til høsten 2004 mens nyansettelser og opplæring pågikk i de andre regionene. Ville det ikke være rimelig at det nå kan gå andre veien? Enn så lenge har vi ikke fått noe svar. Jeg tolker imidlertid det positivt - kanskje de jobber med en løsning ;-) Det er ihvertfall lov å håpe Bra initiativ. Selv om jeg ikke er helt sikker på om forskyving av "problemet" til de andre regionene er veien å gå... Selv er vi forhåpentligvis snart ferdigbehandlet (om en mnd?) hos region sør, så det er ikke av egeninteresse jeg mener dette! Det er kjempebra at region sør og midtnorge er effektive og dumt dersom de skal bli tregere for at region øst skal bli kjappere. Nei, jeg syns vi heller bør kreve enda mer økt apasitet i region øst, så går alle ned i behandlingstid, istedet for å bare jevne ut på landsbasis. Om dere skjønner hva jeg mener (ble litt klossete dette her ;o)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175185-region-%C3%B8st-la-oss-presse-litt/page/2/#findComment-1165902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Themar Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Bra initiativ. Selv om jeg ikke er helt sikker på om forskyving av "problemet" til de andre regionene er veien å gå... Selv er vi forhåpentligvis snart ferdigbehandlet (om en mnd?) hos region sør, så det er ikke av egeninteresse jeg mener dette! Det er kjempebra at region sør og midtnorge er effektive og dumt dersom de skal bli tregere for at region øst skal bli kjappere. Nei, jeg syns vi heller bør kreve enda mer økt apasitet i region øst, så går alle ned i behandlingstid, istedet for å bare jevne ut på landsbasis. Om dere skjønner hva jeg mener (ble litt klossete dette her ;o)) Pietra - jeg er nesten..helt enig med deg. Men jeg tror det man mener (som ihvertfall jeg mener) er at dette kan være en midlertidig løsning for å få ned beh.tiden hos region øst. Ikke snakk om noen varig greie nei. Reg øst har ansatt en saksbeh. til, men hun/han begynner ikke før 1.april, og skal vel ha litt opplæring osv. Ergo blir denne saksbeh. neppe særlig effektiv før etter halvannen måned. Og jeg vil tro at også dette vil gjøre at beh.tiden går opp - fordi de eksisterende saksbeh. bruker tid på den nye.... OG, region øst har jo avlastet andre regioner, og man bør vel kunne gjøre gjengjeld? Men jeg er enig med deg at det ikke bør gå ut over de som hører til regionen. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175185-region-%C3%B8st-la-oss-presse-litt/page/2/#findComment-1165961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pietra Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Pietra - jeg er nesten..helt enig med deg. Men jeg tror det man mener (som ihvertfall jeg mener) er at dette kan være en midlertidig løsning for å få ned beh.tiden hos region øst. Ikke snakk om noen varig greie nei. Reg øst har ansatt en saksbeh. til, men hun/han begynner ikke før 1.april, og skal vel ha litt opplæring osv. Ergo blir denne saksbeh. neppe særlig effektiv før etter halvannen måned. Og jeg vil tro at også dette vil gjøre at beh.tiden går opp - fordi de eksisterende saksbeh. bruker tid på den nye.... OG, region øst har jo avlastet andre regioner, og man bør vel kunne gjøre gjengjeld? Men jeg er enig med deg at det ikke bør gå ut over de som hører til regionen. :-) Selvsagt enig i at de ulike regionene bør avlaste hverandre for at systemet skal bli rettferdig. Men nå leste jeg nettopp på fub-forumet at ALLE saksbehandlerne i region øst har tatt vinterferie. Kanskje man burde startet med å en radikal effektivisering av region øst heller enn å bruke de andre regionene som "sovepute". Dersom de hos region Øst jobbet "som gale" for å få unna ventekøen og det likevel var laaaang ventetid, ja da er jeg enig i at de andre regionene burde avlaste! Men først bør de se til å få gjort noe med effektiviteten til de som faktisk jobber der pr i dag, ikke latt samtlige tatt vinterferie (Med forbehold om at jeg ikke er feilinformert) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175185-region-%C3%B8st-la-oss-presse-litt/page/2/#findComment-1166147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 wow!! Så kjempeflott at noen tar initiativ!! Jeg er gjerne med å sender mail jeg også. Tror forresten det var ett tv eller radioinnslag i begynnelsen av februar ang region øst(hørte det ikke selv). Kanskje kan vi få med oss noen flere (kjenner mange i køen)????. Hauger med e-post virker kanskje - eller vi kan lage et formelt brev som vi sender en haug med eksemplarer av. Innslaget var på lokalnyhetene på TV. Kanskje de vil gjøre en oppfølger? "Ventetiden II" - synes du 1'ern var fæl? Først nå blir det virkelig skremmende 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175185-region-%C3%B8st-la-oss-presse-litt/page/2/#findComment-1166323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammamia på FUB Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Selvsagt enig i at de ulike regionene bør avlaste hverandre for at systemet skal bli rettferdig. Men nå leste jeg nettopp på fub-forumet at ALLE saksbehandlerne i region øst har tatt vinterferie. Kanskje man burde startet med å en radikal effektivisering av region øst heller enn å bruke de andre regionene som "sovepute". Dersom de hos region Øst jobbet "som gale" for å få unna ventekøen og det likevel var laaaang ventetid, ja da er jeg enig i at de andre regionene burde avlaste! Men først bør de se til å få gjort noe med effektiviteten til de som faktisk jobber der pr i dag, ikke latt samtlige tatt vinterferie (Med forbehold om at jeg ikke er feilinformert) Målet for Bufetat er at gjennomsnittlig behandlingstid skal være under 3 måneder. Siden det er enkelte regioner som nå når dette målet med svært god margin, synes jeg at det er rett og rimelig at de kan avhjelpe region øst i en periode til den nye konsulenten er "oppe og går" og de har fått redusert ventetiden til et mer fornuftig nivå. Ihvertfall så lenge regionene fortsatt holder seg innenfor 3-månedersgrensa. Bufetat er et statlig organ, og det betyr at alle skal ha lik behandling uavhengig av hvor de bor i landet. Søkerne fra i vår og sommer som tilhører region nord, ville kanskje fortsatt ha ventet på svar hvis det ikke hadde vært for at region øst hjalp de med saksbehandling gjennom våren og sommeren. I den ideelle verden skulle alle fått godkjenning på en dag eller to, men sånn er det nå engang ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175185-region-%C3%B8st-la-oss-presse-litt/page/2/#findComment-1166516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammamia på FUB Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Selvsagt enig i at de ulike regionene bør avlaste hverandre for at systemet skal bli rettferdig. Men nå leste jeg nettopp på fub-forumet at ALLE saksbehandlerne i region øst har tatt vinterferie. Kanskje man burde startet med å en radikal effektivisering av region øst heller enn å bruke de andre regionene som "sovepute". Dersom de hos region Øst jobbet "som gale" for å få unna ventekøen og det likevel var laaaang ventetid, ja da er jeg enig i at de andre regionene burde avlaste! Men først bør de se til å få gjort noe med effektiviteten til de som faktisk jobber der pr i dag, ikke latt samtlige tatt vinterferie (Med forbehold om at jeg ikke er feilinformert) Innlegget mitt nedenfor ble litt feilplassert. Det var ikke ment som et svar til ditt innlegg over Pietra. Jeg er selvsagt helt enig med alt du skriver der :-) Det var mer generelt og skulle stå under mitt eget ovenfor. Beklager det :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175185-region-%C3%B8st-la-oss-presse-litt/page/2/#findComment-1166521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.