Gå til innhold

Ventetiden kan gå opp sier Bufetat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Neiiii.....!!! Jeg river meg i håret!

Er det MULIG? Hvorfor klarer ikke regionene å kommunisere - det lurer jeg på. Når øst avlastet nord, kan vel sør og midt gjøre det samme for øst - nå som søknadsmengden er så stor? Jeg blir helt MATT av byråkratiet Norge!

sukk...

- reg.øst. 4mnd+4dgr -

Er det MULIG? Hvorfor klarer ikke regionene å kommunisere - det lurer jeg på. Når øst avlastet nord, kan vel sør og midt gjøre det samme for øst - nå som søknadsmengden er så stor? Jeg blir helt MATT av byråkratiet Norge!

sukk...

- reg.øst. 4mnd+4dgr -

Heiscjann - det går litt fort i svingene av og til.

Det er hyggelig at flere vil adoptere, og logisk at ventetiden går opp i giverlandene. Det jeg er frustrert over, er at ventetiden også går opp hos Bufetat.

Sånn, da fikk jeg forklart meg selv - håper jeg. :-)

Det er hyggelig at flere vil adoptere, og logisk at ventetiden går opp i giverlandene. Det jeg er frustrert over, er at ventetiden også går opp hos Bufetat.

Det var ikke vanskelig å forstå for oss som deler frustrasjonen. ;o)

Send et brev til Barne- og familiedepartementet. Vi er flere som gjør det nå!

Colombiamamma

Skjønner deg godt!!

XXXXXX for at det på sikt blir lik behandlingtid både i ulike kommunener og regioner. Er ganske stor forskjell på ventetidene idag på de som venter lengst og de som bare suser gjennom det norske systemet.

Flott det går fort! Men håpløst at det skal ta så lang tid for andre

sukk...

- reg.øst. 4mnd+4dgr -

Hei,

jeg leser det som står som om det er den _totale_ ventetiden som forventes å gå opp som følge av økt mengde søkere, ikke behandlingstiden hos BUFetat spesielt. Altså at BUFA ser at det er en nedgang i antall barn som kommer hjem og en økning i antall søkere. Altså må vi gjøre regning med å vente lengre på _tildeling_.

At Bufetat gjør sitt for å få ned sin saksbehandlingstid tar jeg som en selvfølge (særlig når forslkjellene er så store fra region til region!). Men antall barn som kommer til Norge kan Bufetat ikke gjøre noe med.

Beste hilsen fra

Annonse

Hei,

jeg leser det som står som om det er den _totale_ ventetiden som forventes å gå opp som følge av økt mengde søkere, ikke behandlingstiden hos BUFetat spesielt. Altså at BUFA ser at det er en nedgang i antall barn som kommer hjem og en økning i antall søkere. Altså må vi gjøre regning med å vente lengre på _tildeling_.

At Bufetat gjør sitt for å få ned sin saksbehandlingstid tar jeg som en selvfølge (særlig når forslkjellene er så store fra region til region!). Men antall barn som kommer til Norge kan Bufetat ikke gjøre noe med.

Beste hilsen fra

Der har du sannelig et poeng. Ikke alltid like lett å se klart i blodtåka..... ;o)

Colombiamamma

Hei,

Beste hilsen fra

Ja det er totalventetiden som er forventet går opp.

Men den lage ventetiden her hjemme er jo også endel av den totale ventetiden. Det er jo den vi har mulighet til å påvirke.

Skjønner deg godt!!

XXXXXX for at det på sikt blir lik behandlingtid både i ulike kommunener og regioner. Er ganske stor forskjell på ventetidene idag på de som venter lengst og de som bare suser gjennom det norske systemet.

Flott det går fort! Men håpløst at det skal ta så lang tid for andre

Helt enig i at det burde vært en norm for hvor lang tid man "skulle" bruke i det noeske systemet. Vi havner nok sånn midt på treet, tror jeg. Brukte nesten 6 måneder hos BV og lander nok på vel 3 hos regione sør (håper vi...)

Ser at noen har brukt 3-4 måneder på den norske prosessen totalt. Kjempeflott!!! Men desto mindre flott for de stakkarene som har valgt å bosette seg i feil kommune i feil fylke ;o(

Litt forutsigbarhet syns jeg faktisk vi burde ha krav på!

Helt enig i at det burde vært en norm for hvor lang tid man "skulle" bruke i det noeske systemet. Vi havner nok sånn midt på treet, tror jeg. Brukte nesten 6 måneder hos BV og lander nok på vel 3 hos regione sør (håper vi...)

Ser at noen har brukt 3-4 måneder på den norske prosessen totalt. Kjempeflott!!! Men desto mindre flott for de stakkarene som har valgt å bosette seg i feil kommune i feil fylke ;o(

Litt forutsigbarhet syns jeg faktisk vi burde ha krav på!

Amen!

Det var ikke vanskelig å forstå for oss som deler frustrasjonen. ;o)

Send et brev til Barne- og familiedepartementet. Vi er flere som gjør det nå!

Se også på Verdens Barn sine spørresider. De har jevnlige møter med etaten og direktoratet, og ventetidene er noe av det de tar opp, står det. Neste møte er snart....

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...