Gå til innhold

Fraskilt stefar - voksenadopsjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Voksenadopsjon er fullt mulig og det trenger ikke å bety noe om din mor og din stefar nå er skilt hvis han har vært som en far for deg og dere begge ønsker dette. Det søkes på vanlig måte, men ikke til regionene, det finner du ut av. Hvis du har søsken, kan det få betydning for utfallet om de også ønsker å bli adoptert eller ikke.

Gjest rotløs

Voksenadopsjon er fullt mulig og det trenger ikke å bety noe om din mor og din stefar nå er skilt hvis han har vært som en far for deg og dere begge ønsker dette. Det søkes på vanlig måte, men ikke til regionene, det finner du ut av. Hvis du har søsken, kan det få betydning for utfallet om de også ønsker å bli adoptert eller ikke.

Nei, alle mine søsken er da halvsøsken, hans barn.

Men var vanskelig å finne informasjon om voksenadopsjon, under stebarnsadopsjon står det bare at forelder og steforelder MÅ være gifte. Og det er de jo ikke.

Nei, alle mine søsken er da halvsøsken, hans barn.

Men var vanskelig å finne informasjon om voksenadopsjon, under stebarnsadopsjon står det bare at forelder og steforelder MÅ være gifte. Og det er de jo ikke.

Det gjelder helt andre regler for voksenadopsjon. Som jeg skrev, er det ingen forutsetning at denne mannen er/var din stefar. Hvis det hadde vært en annen voksen som var i fars sted i din oppvekst, kunne dere søkt om at han hadde fått adoptere også, f.eks. en nær venn, en nabo eller en fjernere slektning. Men vet ikke hvordan det stiller seg med evt. "godkjenning" fra dine halvsøsken siden din stefar har livsarvinger. Ring departementet, de vet hvor du skal henvende deg!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...