Gå til innhold

Pollenallergi i Kina??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har søkt litt på google, og det finnes bjørk i Kina. Fant bla en link om et bjørkeprosjekt i nordøst-kina.

Det er store forskjeller på landskap og klimaforhold alt etter som hvor i Kina det er snakk om, så det kommer vel an på hvor dere skal dra. Kanskje du kan kontakte et botanisk institutt og spørre om de har informasjon eller kan hjelpe deg videre?

Jeg reagerer på bjørk selv. Tanken på bjørk falt meg rett og slett ikke inn da vi var i Kina. Vi var i Beijing og Jiangsu-provinsen (Nanjing) i juli, og i Beijing og Guangxi-provinsen (Nanning) i mars/april. Ikke antydning til allergiske reaksjoner på noe som helst.

En annen ting er at det finnes ulike varianter av pollenkorn for samme type plante. Det finnes mange varianter av bjørk. Om du er allergisk mot bjørk i Norge, er det ikke sikkert at du reagerer likt på bjørk i Kina - i hvert fall ikke før du har vært der en stund. Har selv opplevd et slikt fenomen, men da gjaldt det gress (forskjell Norge - New Jersey USA).

Hvis du er engstelig og ikke finner pålitelig informasjon om området dere skal til, så er det kanskje best å ta med pollenmedisin for sikkerhets skyld. Håper det går fint og at du ikke har noe å bekymre deg for. God tur!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175631-pollenallergi-i-kina/#findComment-1169921
Del på andre sider

Chance1365380587

Har søkt litt på google, og det finnes bjørk i Kina. Fant bla en link om et bjørkeprosjekt i nordøst-kina.

Det er store forskjeller på landskap og klimaforhold alt etter som hvor i Kina det er snakk om, så det kommer vel an på hvor dere skal dra. Kanskje du kan kontakte et botanisk institutt og spørre om de har informasjon eller kan hjelpe deg videre?

Jeg reagerer på bjørk selv. Tanken på bjørk falt meg rett og slett ikke inn da vi var i Kina. Vi var i Beijing og Jiangsu-provinsen (Nanjing) i juli, og i Beijing og Guangxi-provinsen (Nanning) i mars/april. Ikke antydning til allergiske reaksjoner på noe som helst.

En annen ting er at det finnes ulike varianter av pollenkorn for samme type plante. Det finnes mange varianter av bjørk. Om du er allergisk mot bjørk i Norge, er det ikke sikkert at du reagerer likt på bjørk i Kina - i hvert fall ikke før du har vært der en stund. Har selv opplevd et slikt fenomen, men da gjaldt det gress (forskjell Norge - New Jersey USA).

Hvis du er engstelig og ikke finner pålitelig informasjon om området dere skal til, så er det kanskje best å ta med pollenmedisin for sikkerhets skyld. Håper det går fint og at du ikke har noe å bekymre deg for. God tur!

Takk skal du ha ahg! Tror ikke jeg gidder å ta med noe. Dessuten burde jeg ha begynt med medisiner for 1 mnd siden hvis det skulle ha virket som det skal. Ta sjansen på at det går greit jeg. Thank U!!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175631-pollenallergi-i-kina/#findComment-1170269
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...