Gå til innhold

fritidsaktiviteter

Anbefalte innlegg

lissi1365380351
Skrevet

Hei alle sammen.

Lurte bare på om deres ad/hd barn er med i noen fritidsakt. og hvordan det går?

Har tenkt mye på hva som kan være noe for min sønn på 7år.

Er det noen som kan anbefale noe?

Speideren eks.Vet liksom ikke helt hva de driver med og hvordan få kontakt?

Fotball eks.Vil han forstå regler ol.?

Synes det er veldig vanskelig å vite hva vi skal gjøre,han kan jo bli mildt sagt rasende om det er ting han ikke får til,eller han ikke helt forstår.

Har drøyd dette med fritidsaktiviteter lenge men synes det er trist at han ikke er med på noe som han synes er gøy.

Er det noen som har erfaring med dette og prøvd ut noe?

Tenker da spes.på speideren,iom.at han elsker å være mye ute i naturen.Gjør ikke de det da?

Håper på mange svar...

På forhånd takk.

Skrevet

Hei etter lit prøving å feiling,fant vi ut at svøming var en fin aktivitet for våre to ad/hd barn.

Det er jo en aktivitet som ikke krever så mye regler å forholde seg til.samtidig som det er en fin trening på koordinarson.

Men jeg tror hver og en må prøve seg frem hva som passer best for sitt barn.De er jo veldig forskjellige disse barna,som alle andre barn.

Fotball var IKKE noe for mine barn.

Lykke til

Skrevet

Det må jo først og fremst være noe h*n har lyst til, da.

Vår yngste klarer seg såvidt på fotball, men mistrives veldig i gymsalen. Der er det for høy lyd og for mange ting å holde orden på.

Han går også på sjakk, noe som går mye bedre. Passe sosialt...

Den eldste klarer seg kjempebra på fotball, så det er nok ganske forskjellig. Selv om de har samme diagnose har de ofte de ulike vanskene (og styrkene) i ulik grad.

Svømming hadde ikke vært noe med den huden de har, mens vi håper de skal få spille et instrument en gang i tiden. (Kø på kulturskolen.) Tror på at disse barna må få utnytte sine sterke områder akkurat som andre barn.

Skrevet

Min sønn driver med hest og ridning og synest dete er topp. Fungerer godt .

Tror det er viktig at fritidslederne får info om diagnose og utfall , slik at de kan være i forkant , kanskje det er lurt å ha støttekontakt i tillegg.

Gjest midia
Skrevet

Min gutt er med på fotball og stortrives der.

Prøvde seg på skolekorps men klarte ikke å lære seg notene og derfor ble det dårlig med spilling og han sluttet.

Han klarer seg fint på fritidsleirer sammen med mange andre barn og uten foreldre.

Det er viktig som andre sier her at lederne på fritidsaktiviteten får vite om ham.

• 2 uker senere...
andantino1365380092
Skrevet

Hei etter lit prøving å feiling,fant vi ut at svøming var en fin aktivitet for våre to ad/hd barn.

Det er jo en aktivitet som ikke krever så mye regler å forholde seg til.samtidig som det er en fin trening på koordinarson.

Men jeg tror hver og en må prøve seg frem hva som passer best for sitt barn.De er jo veldig forskjellige disse barna,som alle andre barn.

Fotball var IKKE noe for mine barn.

Lykke til

Hei!

Har en sønn på 9 år med adhd. Han har alltid vært glad i musikk, Viser, Jazz, marsjer, pop, rock og klassisk. Vi har piano, og fra han var liten har han sittet og sunget og spilt til, hører hva som passer. Så når han ville begynne med pianotimer, sa ikke vi nei. Pålagt øving var og er absolutt ikke noe for vår gutt... han sluttet etter ett semester. Fotball skal liksom alle gutta være med på. Vel, det funka heller ikke særlig.. han er ikke noen racer til å løpe, så han lot det være. Men du verden så mange fine hull og fjell han kunne lage på banen! I mål ble det verre,tålmodigheten ble satt på større prøve;Så kjedelig å vente! Ikke særlig populært at keepern hang vikla fast til nettet på utsiden når det ble scoret!!

Nå går han på Speideren. Her er det variasjon, som han trenger. Innhold som førstehjelp,natur,friluftsliv,knuter,turer, påkledning, passer ham ypperlig.De satser også veldig sosialt, alle skal inkluderes. Og det lykkes!! han går også på noe som heter allidrett. Her driver de med forskjellige typer idrett og innegym. Han elsker det, så lenge de ikke skal ha noe han ikke tør som klatring, slalom eller telemark.

Teater og dans ligger også hans hjerte nær.Nå går han på Jazz dans på sfo, og stortrives.

Håper du ble noe klokere, men alle barn er forskjellig!! også de med adhd..........

God Påske fra meg!

• 2 uker senere...
Gjest mor til godgutt
Skrevet

Gutten min på snart ti år fikk diagnosen ADHD da han var 6 1/2 år. han begynte på fotball da han var 5 år,og det går stort sett greit. De fleste vet at han kan reagere feil og bli veldig sinna,så det er det ingen som bryr seg om. Men jeg må være tilstede på alle treninger og kamper for å ta ham tilside hvis det går for galt.Som oftest takler han ikke det som skjer ute på banen,derfor er han nå blitt fast keeper på laget og det fungerer kjempegodt. Han elsker å stå i mål,og konflikter med de andre spillerne er blitt nesten borte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...