Gå til innhold

Hjelp...jeg har blitt husmor;o) (langt!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stod over grytene nå og tenkte med ett at - hjelp jeg har blitt ordentlig husmor.., OG jeg trives med det:o)

I dag har det blitt varm lunch til esimann og minimann - ekte blomkålsuppe, og til middag blir det hjemmelaget lapskaus.. Da har vi fått tuppelura hjem fra barnehagen og klanen er samlet:o)

Jeg vasker hus, klær, ordner unger og styrer, men du verden så koselig det egentlig er:o)

Her i huset er vi nå inne i en tøff periode da esimann har fått kreft og holder på med tøff behandling. Han har vært mer inne på sykehuset enn hjemme siden november, og det går fortsatt noen måneder til før han er ferdig med behandling. MEN denne uken har vi fått"låne" han hjem fra sykehuset og det er så koselig!

Mens mor doler og er husmor høres en glad minimann i bakgrunnen sammen med pappa. De har bygd Brio togbane og koser seg bare værre:o)

Selv om esimann har fått kreft føler jeg meg faktisk priviligert oppi det hele - vi har to flotte unger (kom hjem med minimann fra Medellin i september), hverandre, hus, to biler, en hund og to katter.

Javel er vi inne i en tøff periode, men det er jo "bare" å bite tenna sammen og stå på! Bedre tider kommer...

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men det er i alle fall en liten stemningsrapport fra heimen.

Føler meg fortsatt hjemme her på adopsjon selv om vi nå har kommet i mål med våre to små Colombia skatter!

Er litt "småmisunnelig" på dere som fortsatt er i prosessen...:o), men dere får ha lykke til alle sammen.

Klem

Skrevet

Det var et flott innlegg som strutter av livslykke og mot. Du er fantastisk som kan formidle så mye glede i et innlegg selv om det sikkert er tøffe tider også. Jeg sklir snart inn i husmorrollen selv, vi reiser til Kina imorgen for å hente hjem en liten etterlengtet jente. To stolte storesøstre er med på turen. Alt godt til dere.

Skrevet

Vet det er en fordel med "husmoryrket" (for JOBB er det da vitterlig!), det er at man har tid til å kjenne etter.. De gode dagene legger man merke til, og det er bra for sjelen ;-) Det ordnet seg med permisjoner og alt det der, skjønner jeg?! Er så glad for det! Klem fra nord!

Skrevet

Kjære esi :)

Et flott innlegg !!

Fint å se at dere kan se positivt på livet selv i en tøff periode. Håper at esifar blir snart frisk !!

Klem fra

carla1365380461
Skrevet

Kjære Esi!

Du høres ut som en ukuelig optimist - det var et herlig innlegg å lese.

Jeg ønsker dere alt godt, både ungene, den glade husmor og - særlig - esimannen, som jeg håper blir bedre og bedre for hver dag som går.

En sånn sprudlende husmor i heimen hjelper sikkert godt på!!!

Klem fra

Skrevet

Hei esi

Så hyggelig å se deg på nettet igjen.

har tenkt mye på deg og dine.. flott at dere har godt mot og skal se at det hele ender bra.

Fint at du trives som "husmor" Du verden,, hjemmelagt lunch og middag.. det skulle jeg har ønsket også.. nå går jeg sykemeldt og kommer til å være det en stund.. så kanskje det er håp for at jeg også skal klare det etterhvert!

Ønsker mannen din riktig god bedring!!

Skrevet

Da jeg leste innlegget dannet det seg et morsomt bilde av deg med forkle og skaut og som nynner og traller (c:

Forresten så hørtes det kjempegodt ut med hjemmelaget lapskaus. Får satse på det til uka (c:

Flott å høre at far kan være hjemme en stund. KOS DERE!

Hils så mye fra oss.

Klem fra

Skrevet

Så fint å høre at du har det bra til tross for at dere går igjennom tøffe tider.

Vi var der for 2,5 år siden, så jeg vet litt om hvordan du har det.

Du er jo ltt "heldig" da som akkarat nå har mammaperm., for å jobbe og å ta seg av barn og syk mann det er slitsomt.

Jeg synes det var en tøff tid (datteren vår var 1,5 - 2år). Vi hadde akkuart startet opp adopsjonsprosessen som vi måtte avbryte da mannen min fikk kreft. Men alt gikk jo bra! I dag er mannen min frisk (etter 3 cellegiftkurer) og vi venter tildeling fra Kina hvert øyeblikk!

Selv om det var tøft og vondt mens mannen min var syk, så er det akkurat som om jeg i dag ikke ville ha vært erfaringen foruten.

Keep up your attitude!

Klem fra

Skrevet

Vil bare ønske deg og familien din alt godt fremover, koselig å lese stemningsrapport fra heimen din, og sist men ikke minst, så godt dere har hverandre!!

Lykke til videre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...