baga Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hei! Jeg har den siste 1 1/2 uka følt at jeg må tisse stort sett hele tida. Det er mer en konstant følelse enn at det kommer brått på. Klarer å holde meg, men noen ganger ser jeg at det har kommet en dråpe eller tre i trusa uten at jeg har merket det (dette kan også ha skjedd uten at jge føler meg veldig tissetengt). Det gjør ikke vondt når jeg tisser. Tisser heller ikke så veldig mye, ca 0,5 - 1 dl hvis jeg holder meg i 2 timer(noen ganger klarer jeg å holde meg så lenge, andre ganger går jeg på do etter 1/2 - 1 time). I helga føltes det bedre, men så har det kommet tilbake. Har vært hos legen og testet negativt på urinstix, venter nå på svar fra dyrking for evt blærekatarr. Mitt problemer at jeg er livredd for at dette kan være overaktiv blære som jeg har lest om. Kan du si meg noe om hvordan en slik overaktiv blære arter seg? Kan det komme plutselig? Eller er det mest sannsynlig at dette er en type blærekatarr som ikke vises før dyrking? Jeg er jente, 31 år og har ingen barn. Har aldri vært plaget med blærekatarr eller hyppig vannlating/ urinklekkasje tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175954-tissetrengt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri Harket, uroterapeut Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hei. Jeg ville nok umiddelbart tenkt urinveisinfeksjon ut i fra det du beskriver,men litt rart at det ikke var utslag på stix.Det kan også være noe i hverdagen som påvirker dette. Da tenker jeg på om det kan være noe spesiellt du gruer deg til.Når det gjelder overaktiv blære så kan det føles som om en ofte må på toalettet og at det er små volum som kommer. Dette kan det evt. gjøres noe med.Uroterapeuter er spesialister på dette med blæretrening. Men det er nok viktig å se om dette er forbigående, og kanskje du allerede har fått svar fra legen, og at det er satt igang antibiotikabehandling. Dersom dette ikke bedrer seg kan det være lurt å få en henvisning til urolog eller uroterapeut for en videre utredning. jeg tror ikke du trenger være bekymret for at dette skal vedvare. Da er det hjelp å få. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175954-tissetrengt/#findComment-1188643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.