Gå til innhold

Handicapkort og "granskende blikk"


Gjest revmatikeren

Anbefalte innlegg

men Dorthe

- du har skilt med "rullestolbruker " på bilen..

Derfor slipper du sikker akkuart det som jeg beskriver.

Man kan se ut som en vanlig jente eller gutt, helt til man går ut av bilen...Sikker på at du også ser ut som en valig gutt eller jente.... - før du går ut av bilen.

Det irriterende er det som jeg sier: at noen som ikke selv har HC, kommenterer når du ikke har rukket å legge på kortet.. Skjønner godt at de som har kort og som venter på plass kommentere... men de som ikke har kort og som stirrer stygt på det eller kommenterer - det liker jeg ikke.. Må vi til enhver tid bevise at vi er litt mer funksjonshemmende enn folk flest??

Har du tenkt på at de som kommenterer slikt kanskje er i familie med en funksjonshemmet, som har sett seg lei på at den funksjonshemmede i familien til stadighet har problemer med å få brukt HC-plassene, fordi "folk flest" uten parkeringstillatelse gir f***? Og når det da står en bil på en HC-plass uten synlig kort i ruta, så ser det jo nettopp ut som en som "stjeler plassen" fra ens nærmeste som ikke kommer seg noe sted uten slike plasser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    37

  • Gemini

    17

  • tigertrollet

    12

  • SoriaMoria

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Parkeringsetaten

Skjønner godt at du opplever det som ubehagelig å få kommentarer og blikk i parkeringssituasjoner.

Ignorer tullingene.

Det er ellers en gåte hvorfor enkelte i tråden mener at du bare kan ha det så godt med stygge blikk og kommentarer. Fyyyy, folkens.

Forresten, du er i din fulle rett til å publisere ditt handicap når det passer deg, og la være når det passer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest revmatikeren

Har du tenkt på at de som kommenterer slikt kanskje er i familie med en funksjonshemmet, som har sett seg lei på at den funksjonshemmede i familien til stadighet har problemer med å få brukt HC-plassene, fordi "folk flest" uten parkeringstillatelse gir f***? Og når det da står en bil på en HC-plass uten synlig kort i ruta, så ser det jo nettopp ut som en som "stjeler plassen" fra ens nærmeste som ikke kommer seg noe sted uten slike plasser...

Men nå går jeg aldri fra bilen uten å ha kortet fremme!! Jeg sitter jo i bilen,, har ennå ikke skrudd av tenningen.. Jeg hadde følt meg superdum om jeg skulle ha kjeftet eller kommentert en som står på en handicap plass og som faktisk har kort.. Det må da gå ann å vente til vedkommende går ut av bilen og bort fra den før man sier noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest revmatikeren

Skjønner godt at du opplever det som ubehagelig å få kommentarer og blikk i parkeringssituasjoner.

Ignorer tullingene.

Det er ellers en gåte hvorfor enkelte i tråden mener at du bare kan ha det så godt med stygge blikk og kommentarer. Fyyyy, folkens.

Forresten, du er i din fulle rett til å publisere ditt handicap når det passer deg, og la være når det passer deg.

thx for oppmuntrende ord

:-D

Nå er det jo også slik at man kan bruke kortet sitt i andre biler også ikke sant?! Dvs at hvis jeg sitter på med mannen min så kan jeg bruke kortet da! Og hvis vi er i et EØS land så kan vi også bruke kortet da!

- Da er det jo litt dumt å lime fast kortet i en bil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsetaten

thx for oppmuntrende ord

:-D

Nå er det jo også slik at man kan bruke kortet sitt i andre biler også ikke sant?! Dvs at hvis jeg sitter på med mannen min så kan jeg bruke kortet da! Og hvis vi er i et EØS land så kan vi også bruke kortet da!

- Da er det jo litt dumt å lime fast kortet i en bil??

Du må spørre der du fikk kortet.

Ikke sikkert at jeg jobber på alvor i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest revmatikeren

Du må spørre der du fikk kortet.

Ikke sikkert at jeg jobber på alvor i

Et kort kan flyttes fra bil til bil, og kan brukes i EØS land. Jeg skrev dette fordi jeg vet at det er lov!

har selv brukt kortet i min manns bil, og i Frankrike!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest også kronisk syk

Men nå går jeg aldri fra bilen uten å ha kortet fremme!! Jeg sitter jo i bilen,, har ennå ikke skrudd av tenningen.. Jeg hadde følt meg superdum om jeg skulle ha kjeftet eller kommentert en som står på en handicap plass og som faktisk har kort.. Det må da gå ann å vente til vedkommende går ut av bilen og bort fra den før man sier noe..

Selv om du sitter i bilen med motoren i gang er det å regne som parkering. Jeg gir klar beskjed til de som står slik på en HC-parkering uten kort i ruta om å flytte seg. De tar jo opp en plass for de som har kort og som trenger denne plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå går jeg aldri fra bilen uten å ha kortet fremme!! Jeg sitter jo i bilen,, har ennå ikke skrudd av tenningen.. Jeg hadde følt meg superdum om jeg skulle ha kjeftet eller kommentert en som står på en handicap plass og som faktisk har kort.. Det må da gå ann å vente til vedkommende går ut av bilen og bort fra den før man sier noe..

Ja, det gjør jeg nok også, tror jeg... (ikke så ofte det skjer i det hele tatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kort kan flyttes fra bil til bil, og kan brukes i EØS land. Jeg skrev dette fordi jeg vet at det er lov!

har selv brukt kortet i min manns bil, og i Frankrike!

Dette var ikke lov tidligere, da fulgte kortet bilen, og kun den. Men det er jo fint at det fungerer sånn nå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre om noe her?

Jeg er ufør, men har ikke fått slikt kort. Kan jeg få slikt kort, eller er det spesielle som får det? Ettersom jeg er ufør, og ofte har problemer med å gå langt, vil jeg gjerne kunne parkere på HC plasser. Hva må jeg gjøre for å få slikt kort?

Hvis du bor i Oslo, kan du laste ned søknadsskjema her:

http://www.trafikketaten.oslo.kommune.no/parkering/forflytningshemmede/soknadsskjema/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt omvendt.

Du bør sette pris på at folk bryr seg om at handicap-plasser skal være bare for handicapede.

Og så lenge du ikke har et synlig bevis i ruta på at har rett til å stå på en slik plass, synes jeg det er flott at noen reagerer. Og det er jo lettere å påpeke det mens føreren sitter i bilen og driver og parkerer enn etterpå. Muligheten til å flytte seg til en annen plass er jo enklere da.

Og for deg er det jo bare å ta fram parkeringsbeviset og vifte litt med det, så får du nok full forståelse med en gang.

Se heller på disse som bryr seg som dine "medspillere" - ikke omvendt. De engasjerer seg jo nettopp for at slike som du skal ha en ledig plass når du kommer og skal parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest revmatikeren

Selv om du sitter i bilen med motoren i gang er det å regne som parkering. Jeg gir klar beskjed til de som står slik på en HC-parkering uten kort i ruta om å flytte seg. De tar jo opp en plass for de som har kort og som trenger denne plassen.

Skjønner du ikke at jeg har handicapkort???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest revmatikeren

Dette var ikke lov tidligere, da fulgte kortet bilen, og kun den. Men det er jo fint at det fungerer sånn nå! :-)

Ja det var sånn tidligere. for da stod også registreringsnummeret på kortet,, Det går det ikke nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner du ikke at jeg har handicapkort???

Men du er jo så flau at du ikke tør å ha det i frontruta og da må du regne med problemer fra omgivelsene.

Det er faktisk ikke alle som er så spreke som deg eller har så liten bil som deg at de kan parkere andre steder.

Og de blir forbannet når noen stjeler plassene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest revmatikeren

Men du er jo så flau at du ikke tør å ha det i frontruta og da må du regne med problemer fra omgivelsene.

Det er faktisk ikke alle som er så spreke som deg eller har så liten bil som deg at de kan parkere andre steder.

Og de blir forbannet når noen stjeler plassene deres.

Hvem har sagt at jeg er flau?? DU??

For jeg har aldri sagt at jeg er flau.. Jeg har sagt at jeg ikke har kortet oppe til enhver tid,, men at jeg selvfølgelig setter det opp når jeg parkerer. Siden du ikke er "flau" over deg selv, så går jo du frem her som et veldig godt eksempel på god kronisk "ungdom"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at jeg er flau?? DU??

For jeg har aldri sagt at jeg er flau.. Jeg har sagt at jeg ikke har kortet oppe til enhver tid,, men at jeg selvfølgelig setter det opp når jeg parkerer. Siden du ikke er "flau" over deg selv, så går jo du frem her som et veldig godt eksempel på god kronisk "ungdom"

Nei, men det spiller ingen rolle om du er eller ikke så lenge du ikke har kortet framme så alle kan se det. Da hadde du sluppet rasende blikk.

Kortet skal være limt fast på ruta, det følger med lomme og står hvor den skal limes fast.

Hvis du ikke godtar det så kan du jo levere tilbake kortet. Det er rett før jeg mistenker at du egentlig ikke har bruk for det og at det er derfor folk reagerer.

Sorry for mistanken, men etter alt det du har skrevet kan man begynne å lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det spiller ingen rolle om du er eller ikke så lenge du ikke har kortet framme så alle kan se det. Da hadde du sluppet rasende blikk.

Kortet skal være limt fast på ruta, det følger med lomme og står hvor den skal limes fast.

Hvis du ikke godtar det så kan du jo levere tilbake kortet. Det er rett før jeg mistenker at du egentlig ikke har bruk for det og at det er derfor folk reagerer.

Sorry for mistanken, men etter alt det du har skrevet kan man begynne å lure.

Da jeg fikk handicappkort i sommer fikk jeg verken plaslomme å lime det med, eller instruksjoner for at det skulle limes fast. nMen dette er ikke oslo da.

Forresten er det dumt med faslimt kort når jeg bruker en annen bil enn min egen...

(Her forleden havna forresten kortet foran det andre p-beviset jeg har på en privat p-plass som ikke godtar HC-bevis.. dermed fikk jeg 500 kroner i bot :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest revmatikeren

Nei, men det spiller ingen rolle om du er eller ikke så lenge du ikke har kortet framme så alle kan se det. Da hadde du sluppet rasende blikk.

Kortet skal være limt fast på ruta, det følger med lomme og står hvor den skal limes fast.

Hvis du ikke godtar det så kan du jo levere tilbake kortet. Det er rett før jeg mistenker at du egentlig ikke har bruk for det og at det er derfor folk reagerer.

Sorry for mistanken, men etter alt det du har skrevet kan man begynne å lure.

Ok,, da setter jeg ihvertfall strek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også kronisk syk

Skjønner du ikke at jeg har handicapkort???

Jeg skjønner at du har et HC-kort du er for flau til å ha liggende i frontruta bestandig slik at du slipper disse stygge blikkene.

Nei slutt å klag på de blikkene du får. Så lenge du ikke har kortet liggende synlig i frontruta må du regne med stygge blikk og tilsnakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også kronisk syk

Da jeg fikk handicappkort i sommer fikk jeg verken plaslomme å lime det med, eller instruksjoner for at det skulle limes fast. nMen dette er ikke oslo da.

Forresten er det dumt med faslimt kort når jeg bruker en annen bil enn min egen...

(Her forleden havna forresten kortet foran det andre p-beviset jeg har på en privat p-plass som ikke godtar HC-bevis.. dermed fikk jeg 500 kroner i bot :( )

Nettopp. Det er bare rett og rimelig at de som parkerer på HC-parkering og ikke legger kortet sitt synlig nok får bot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...