Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå reiser vi snart til India!!! Så for andre india-ventere, det går ihvertfall fremover...Saken er nettopp gått gjennom i retten, så vi kan bestille billetter i april og hente vår sønn...!! Lurer litt på å reise til Goa i forkant, er det noen som har erfaring med å klare å nyte ferie i forbindelse med hentereise, eller blir det for mye....? Ha en fin helg!

Skrevet

Jeg vet ingenting om India, men har veldig lyst til å reise dit en gang på ferie. Dere lurer på å reise på ferie før dere henter han. Jeg synes dette var en god ide. Ikke så lett å konsentrere seg hjemme ialllefall. Hvis dere har barn fra før er det jo en god mulighet for å få litt god tid til å forberede dem også.

Bare ikke gå hen å få noen feriesyke før dere skal hente han - kjedelig med diare eller liknende som tapper all energi! Anbefaler drikkevaksinen mot turistdiare. Dere må ta den i 2 omganger - siste dose minst 1 uke før dere reiser.

Ønsker dere en flott hentereise. Lykkke til.

Skrevet

Så herlige nyheter, trekkfugl! Ønsker til lykke her inne også.

Da vi hentet vår datter i 2001, reiste vi til India ei uke før vi skulle hente henne på BSSK. Denne uka tilbrakte vi i Delhi/ Agra for å få sett litt mer av India og feriert litt før vi skulle bli foreldre på nytt. Vi hadde med oss vår sønn som da var 5,5, og jeg tror det var flott for ham å få bli litt "husvarm" i sitt fødeland før han skulle bli storebror. Det var intet problem å greie å nyte disse feriedagene i forkant. Deilig å ha noe å beskjeftige seg med så ikke tankene hele tiden skulle kretse omkring barnet som snart skulle bli vår datter...

Har ikke vært i Goa, men hører bare lovord om stedet. Ellers er jeg enig med cool, viktig å passe på at man holder seg frisk, så ikke kreftene renner ut før man får barnet.

Drikkevaksinen, samt det å være nøye mht. håndhygiene og hva man putter i seg av mat og drikke i India, er ekstremt viktig!

Ønsker du noe mer detaljert, er det bare å sende meg en mail. Ellers får dere ha lykke til med siste inspurt!

Masse hilsener fra

Skrevet

HERLIG!!

Endelig er snart ventetiden over og dere skal hente veslegutten deres! Han er kjempesøt, vi har jo hilst på han allerede :o)

Dersom dere velger å kombinere hentereisen med ferie først, så er det nok viktig å holde seg frisk. For det er greit å ha all energi på plass når overtagelsen er et faktum. For dersom dere skulle bli syke og i tillegg få et "sykt" barn (diare og feber) og husk at det er STOR overgang for barnet! Og det kan være veldig slitsomt.

Vi var, som du vet nedover i desember og vår lille datter hadde sterk diare og høy feber og at vi da var friske kom godt med da!

Send gjerne en mail!

Skrevet

Hei

Så flott at dere snart skal reise.

Jeg har ikke vært inne på dette forumet på lang tid. Måtte lete litt nedover listen for å se om jeg fant noe om India :-)

Vi reiste til Goa etter å ha hentet vår sønn (2002).

Vi var den en ukes tid. Flott hotell og absolutt et alternativ å vurdere. Eneste er at man får en ekstra flyreise.

Vi tilbrakte tiden innenfor hotellområdet hele oppholdet. Var kun innom markedet 1 eller 2 ganger. Det var rolig og fint på hotellet slik at vi kunne bli kjent med vår lille sønn.

Desverre ble 3 av 4 voksne syke på turen (vi var 2 par). Barnet derimot hadde det utmerket.

Vi er i gang med nr.2 og håper på reisebeskjed til sommeren. Denne gangen kommer vi til å holde oss i Mumbai-området.

Ønsker dere lykke til!

PS:

Hvor lang tid måtte dere vente på godkjenning i CARA forresten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...