Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tiden går og jeg leste det flotte innlegget i Aftenposten forleden, hvor en adoptivmor fra Oslo uttrykte sin frustrasjon over BUFA. Jeg er helt enig!!! hva kan de gjøre som ikke barnevernet i kommunen vår allerede har gjort? vi er sjekket og dobbeltsjekket allerede, snakk om overformynderi. Vår søknad ble registrert i slutten av september, men ifølge BUFA, er det fortsatt 10 i køen før oss. Dermed snakker vi nå om en ventetid på ihvertfall 6 måneder i region øst. Etter min mening helt uakseptablet, og jeg kommer nå til å klage dette inn til Statsråden og vil anbefale andre å gjøre det samme, dette kan vi ikke finne oss i.

Skrevet

Hei Tessa!

Du har så absolutt et godt poeng, ja! Det er jo barnevernet i kommunen som gjör den tyngste delen av jobben, så hva som kan ta så lang tid i Bufetat er for meg en gåte. Malun og Fillolin er igang med med noe av det samme som deg, ta kontakt med dem. Jo flere jo bedre.

Stå på, og lykke til!

Skrevet

Ikke for at det gjør saken noe bedre, men da vi skulle adoptere førstemann ventet vi 7 mnd. på godkjenning i Bufa (2000/2001). Og dette var normalt!

Ventetiden der har svingt opp og ned som en jo-jo hele tiden ser det ut som.

I fjor ventet vi 5 mnd. akkurat i omleggingen fra Bufa til regionene.

Skrevet

Hei !!

Du....lurer på en ting. Hvilken dato ble dere registrert i Bufa region øst?

Vi ble registrert 21 september og lurer veldig på hvordan vi ligger ann.

Jeg blir så frustrert av denne ventingen...men det blir vel de fleste

Vennlig hilsen bjonde

Skrevet

Må si jeg har tenkt de samme tankene ...

Hva i alle dager er det de gjør med søknadene/papirene? Hva må ta tre måneder?

Akkurat nå har jo det hopa seg opp og det tar tydeligvis en stund (!) å komme seg på normalt gjenge igjen...

Men sånn ellers?

Jeg skjønner det ikke!

Og vi venter og vi venter og vi venter......

psst! den artikkelen i aftenposten - ligger den på nettavisen? link?

Skrevet

Hei !!

Du....lurer på en ting. Hvilken dato ble dere registrert i Bufa region øst?

Vi ble registrert 21 september og lurer veldig på hvordan vi ligger ann.

Jeg blir så frustrert av denne ventingen...men det blir vel de fleste

Vennlig hilsen bjonde

Heisan,

Vi ble registert 1 uke etter dere, og da jeg snakket med dem fredag, lå det 10 foran oss i køen. Dermed burde dere høre noe når som helst.

Lykke til,

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei Tessa!

Du har så absolutt et godt poeng, ja! Det er jo barnevernet i kommunen som gjör den tyngste delen av jobben, så hva som kan ta så lang tid i Bufetat er for meg en gåte. Malun og Fillolin er igang med med noe av det samme som deg, ta kontakt med dem. Jo flere jo bedre.

Stå på, og lykke til!

Endelig i boks! Vi ble registrert 30 september, og 16 april mottok vi endelig den etterlengtede godkjenningen fra BUFA. Jeg har sendt mail til Stortinget omkring dette, men får sikkert aldri svar. Men nå er vår søknad endelig i Sør Afrika og den siste delen av prosessen kan starte. Nå vet vi at søknaden blir sett på av noen som faktisk gjør noe konstruktivt med den, nemlig å finne vårt barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...