Gå til innhold

Interesseorganisasjon ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne foreningen er dessverre nedlagt som medlemsbasert forening (det står i en notis på hjemmesiden). Jeg tror også at AFF konsentrerte seg mest om adferdsproblemer, ikke helseproblemer.

Til "anonym og engstelig" - er dette noe dere kan ta opp med adopsjonsforeningen deres? Hvis helsestasjonen ikke har kompetanse, hva med å gå til en annen lege? Håper dere finner den hjelpen dere trenger.

Jeg har vært/er i samme situasjon som deg og skulle ønske at det fantes en slik interessorganisasjon, eller et forum/nettverk. Jeg er mor til tre barn, hvorav to er adopterte. Den yngste har hatt relativt store og sammensatte helsproblemer og vi har gått en omfattende kanossagang i helsvesenet. Etter mye om og men, har vi fått hjelp og barnet har fått behandling, men det har vært en tung prosess. Etterhvert blir man jo ekspert på å ta seg frem i systemet, men det koster. Jeg tror at alle foreldre som har barn med helsproblemer opplever mye av det samme, men jeg tør påstå at det kan være enda tyngre om barnet er adoptert. Jeg har opplevd at mange av barnets problemer tilskrives adopsjonen i seg selv og at mange leger ikke har kunnskap eller interesse nok for problemstillingene. Jeg stiller meg gjerne til rådighet for råd/diskusjon og jeg treffes på [email protected]

Det er ikke noen interesseorg. som jeg vet om, men vi er en del foreldre som ved hjelp av adopsjonsforeningene har fått kontakt i forhold til vårt problem ihvertfall. Det er gull verdt og noen av oss har blitt venner for livet.

Det er mye frustrasjon og følelse av hjelpeløshet i en sånn situasjon. Takket være denne gjengen, spesielt en familie, så har vi noen å diskutere med, skrike sammen med, søke hjelp sammen med og være frustrert sammen med osv.

Det er såååå viktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...