Gå til innhold

Shopping i Beijing

Anbefalte innlegg

Gjest litchi
Skrevet

Inspirert av artikkelen i KK i dag (om shopping i Beijing): Hvor mye tid blir det egentlig til shopping, i provinsen og i Beijing?

Er ikke så glad i å handle, jeg - men nå ble jeg jammen inspirert, gitt :)

Vi "reiser med" Verdens Barn, forresten - 24. mars går flyet!

Skrevet

Vi var på hentereise i november og fikk shoppet mindre enn vi hadde tenkt til.....

Vi raste f.eks. gjennom perlemarkedet i Beijing på 40 minutter, men kunne ha brukt et par timer der. Problemet vårt var et urolig barn som hylskreik når vi prøvde å ta taxi osv. Som førstegangsforeldre ble vi veldig stressa :-)

Litt fikk vi da handla for vi kom hjem med to kolli mer enn på utreise. :-)

Gjest litchi
Skrevet

Vi var på hentereise i november og fikk shoppet mindre enn vi hadde tenkt til.....

Vi raste f.eks. gjennom perlemarkedet i Beijing på 40 minutter, men kunne ha brukt et par timer der. Problemet vårt var et urolig barn som hylskreik når vi prøvde å ta taxi osv. Som førstegangsforeldre ble vi veldig stressa :-)

Litt fikk vi da handla for vi kom hjem med to kolli mer enn på utreise. :-)

Jeg håper at vår laaange erfaring som småbarnsforeldre skal gi oss noen fordeler akkurat i forhold til sånt.

Men sant å si tviler jeg litt.... :)

Det jeg egentlig lurer på er hvor mye av tiden 8først og fremst i Beijing) som er "fritid" - altså hvor det ikke er fellesturer, kontorbesøk osv.

Om vi får kommet oss ut noe særlig i det hele tatt, kommer jo an på hvordan det nye familiemedlemmet takler overgangen.

Gjest litt hektisk
Skrevet

På vår hentereise (AF) var det sightseeing-turer med buss hver eneste dag, og fordi guiden ville proppe inn så mye (altfor mye etter min mening), kom vi sjelden hjem før langt utpå ettermiddagen. Da var vi ganske utslitt. Noen orket å gå litt shopping etterpå likevel. Noen av oss tok også fri fra turene en dag eller to, for å slappe av og shoppe osv, men da følte vi alltid at vi "gikk glipp av" noe...

fei1365380229
Skrevet

Vi fikk nok av tid til å shoppe, det var riktignok turer hver dag, men det ble lagt inn tur til både silkebutikk og shoppingsenter i Beijing. Turene var heller ikke så veldig lange syns jeg. Vi var veldig heldige og hadde friske og fornøyde unger hele gruppen. Vi bodde også rett ved silkemarkedet og der var det mange som tok seg en liten tur før eller etter bussturene.

Vi hadde også en hel fridag hvor Mr Tien stod til disposisjon for å være med oss til sentrum og shoppe eller vi kunne dra alene. Vi dro med VB.

Chance1365380587
Skrevet

Hei Litchi!

Du har alt klart allerede? Vi reiser neste onsdag, og jeg føler at jeg går rundt i en drømmetåke! Det var flere ting jeg skulle spurt deg om, men nå har jeg glemt det! Skjønner du? Adopsjonståka kanskje? Oj, dette ble bare tull...

Klem

Skrevet

Vi reiste med IA i november og hadde god tid til shopping i Beijing. Vi hadde med svigerforeldrene mine, og svigermoren min og jeg hadde noen hektiske og artige timer med massevis av shopping og pruting på silkemarkedet og perlemarkedet. Pengene føk av gårde. Jeg er en dårlig shopper, men der nede var det utrolig gøy å bruke penger. :o))

Lykke til med shopping i Beijing.

Hilsen

Gjest litchi
Skrevet

Hei Litchi!

Du har alt klart allerede? Vi reiser neste onsdag, og jeg føler at jeg går rundt i en drømmetåke! Det var flere ting jeg skulle spurt deg om, men nå har jeg glemt det! Skjønner du? Adopsjonståka kanskje? Oj, dette ble bare tull...

Klem

Det er vel en overdrivelse å si at alt er klart, men det meste er "på track". Det eneste jeg bekymrer meg for, er at VB ikke har fått disse "reisegodkjenningene" ennå. Håper inderlig de kommer i løpet av neste uke, slik at hentereisen ikke blir utsatt. Snakket med saksbahndler i dag, og hun trodde absolutt det kom til å ordne seg. AF har tydligvis fått sine, eller ?

Vi må mailes før dere reiser. Tenk at dere reiser allerede om en uke!!!

Skrevet

På vår hentereise (AF) var det sightseeing-turer med buss hver eneste dag, og fordi guiden ville proppe inn så mye (altfor mye etter min mening), kom vi sjelden hjem før langt utpå ettermiddagen. Da var vi ganske utslitt. Noen orket å gå litt shopping etterpå likevel. Noen av oss tok også fri fra turene en dag eller to, for å slappe av og shoppe osv, men da følte vi alltid at vi "gikk glipp av" noe...

Akkurat som jeg skulle ha sagt det selv. Vi fikk ikke engang lov til å handle i de butikkene/bodene vi fant. Men kun på butikker som guidene hadde valgt ut. Prisene og produktene var identiske. Vi var helt utslitte av all den guidingen og bussingen. I dag 2 år etter ser jeg at vi skulle ha vært tøffere til å si nei til all denne organiserte sightseeingen. Neste hentereise går forresten med Verdens Barn som ikke har et så stramt program hver dag etter som jeg forstår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...