Gå til innhold

Noen som vet???

Anbefalte innlegg

Gjest hvatrordere

Noen her som har erfaring med hvordan barn med AD/HD reagerer på f.eks Postafen (reisesyketabletter)??

Tenker da på bivirkninger i form av tretthet.

Min søster kom i skade for å gi sin lille datter på 3 år en hel Postafen i stedet for en halv, og hun sov stort sett hele dagen, var sløv og virket nesten "ruset". Vår sønn på 3 år fikk her om dagen i seg 3 hele Postafen i et ubevoktet øyeblikk, og vi merket ingenting. Vi skulle reise på hytta den dagen, det er langt å kjøre, så han sov i ca 2 1/2 time, det vil si ca 1 time lenger enn normalt. Han var ellers i fin form, kvikk og i vanlig turbofart, og la seg relativt sent på kvelden.

Vi var i kontakt med giftinformasjonen rett etter at han hadde fått i seg tablettene, de sa han ville være preget av det hele dagen. De ba oss gi han medisinsk kull for å hindre opptak i størst mulig grad. Det gjorde vi, men først etter 1/2 time-tre kvarter.

Vi er 100% sikre på at han har spist pillene, og jeg visste akkurat hvor mange jeg hadde på brettet.

Vi har en mistanke om at han kan ha AD/HD, det er derfor jeg spør her. Synes det hele er merkelig. Reagerer AD/HD-barn annerledes på denne type medisin?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176789-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en mamma i nord

Vet ikke om det er spesielt for adha barn at de reagerer anderledes på reisesyketabletter enn andre. men noen mennesker reagerer slik du beskriver (tror jeg å ha hørt) om du har en mistanke om adhd bør vel dette utredes uavhengig av hvordan han (ikke) reagerer på disse tablettene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176789-noen-som-vet/#findComment-1181509
Del på andre sider

Gjest hvatrordere

Vet ikke om det er spesielt for adha barn at de reagerer anderledes på reisesyketabletter enn andre. men noen mennesker reagerer slik du beskriver (tror jeg å ha hørt) om du har en mistanke om adhd bør vel dette utredes uavhengig av hvordan han (ikke) reagerer på disse tablettene.

Ja, selvfølgelig, men han er tross alt bare 3 år, derfor mener jeg man ikke bør være for rask til å trekke slutninger. Mange symptomer kan rett og slett henge sammen med andre ting, som f.eks trassalder. Vi vil vente og se hva som skjer i løpet av etpar år før vi evt. setter igang noe.

Syntes bare denne (manglende) reaksjonen på disse tablettene som tross alt har rød trekant var litt interessant.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176789-noen-som-vet/#findComment-1181931
Del på andre sider

Gjest en mamma i nord

Ja, selvfølgelig, men han er tross alt bare 3 år, derfor mener jeg man ikke bør være for rask til å trekke slutninger. Mange symptomer kan rett og slett henge sammen med andre ting, som f.eks trassalder. Vi vil vente og se hva som skjer i løpet av etpar år før vi evt. setter igang noe.

Syntes bare denne (manglende) reaksjonen på disse tablettene som tross alt har rød trekant var litt interessant.

Skjønner godt at dere vil vente, som du sier så kan det jo være trassalder og man skal ikke trekke slutninger for raskt. Du virker jo til å være oppmerksom på at det "kan" være noe. og det er vel det viktigste, da det betyr at du vil gjøre noe i forhold til dette om du ser at det er nødvendig. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176789-noen-som-vet/#findComment-1181949
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...