Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Knøttet var som thailandske barn flest vandt til at voknse "hev" seg over han med kos, løfting, mating osv. For oss voksne ble det i meste laget da vi var i thailand. Men da vi kom til norge la vi merke til at knøttet reagerte på at fremmede voksne oppførte seg annerledes ovenfor han her.

Men noe har skjedd, for i går traff vi en utenlandsk familie som oppførte seg "helt thailandsk"med han. Men den som satte i et hyl og nektet og være med på det var han.

Så min konklusjon er at nå er han norsk :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176878-n%C3%A5-er-han-blitt-norsk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sibadulla*4

Hi-hi!

Akkurat det samme opplevde vi - etter noen måneder i Norge. Jeg husker hvordan han flørtet villt med alle - i køen i matbutikken, på cafe og i heiser :o) Han er unektelig litt roligere på området nå - mye skyldes nok alderen hans, men kanskje også at han har blitt "norsk", ja. Hvor lenge har lillegutt vært hjemme hos dere nå?

Håper ellers alt står bra til med dere! Lenge siden sist :o)

Vi venter og venter på reisebeskjed så vi kan hente lillesøster... Minimannen begynner unektelig å bli litt utålmodig nå. Han har vært så flink til nå, men nå har vi jo ventet en stund siden tildeling... Mamma'n og pappa'n begynner virkelig å kjenne på det også. Men, sånn var det jo sist også. Det er de siste månedene som virkelig tar på.

Vi får bare bite tennene sammen - og nyte vårsola imens :o) Ha det fint, og kos deg hjemme med gullgutten deres! Dagene flyr så alt for fort i permisjonstiden... Du får passe på å nyte hver dag!

Klem,

Hi-hi!

Akkurat det samme opplevde vi - etter noen måneder i Norge. Jeg husker hvordan han flørtet villt med alle - i køen i matbutikken, på cafe og i heiser :o) Han er unektelig litt roligere på området nå - mye skyldes nok alderen hans, men kanskje også at han har blitt "norsk", ja. Hvor lenge har lillegutt vært hjemme hos dere nå?

Håper ellers alt står bra til med dere! Lenge siden sist :o)

Vi venter og venter på reisebeskjed så vi kan hente lillesøster... Minimannen begynner unektelig å bli litt utålmodig nå. Han har vært så flink til nå, men nå har vi jo ventet en stund siden tildeling... Mamma'n og pappa'n begynner virkelig å kjenne på det også. Men, sånn var det jo sist også. Det er de siste månedene som virkelig tar på.

Vi får bare bite tennene sammen - og nyte vårsola imens :o) Ha det fint, og kos deg hjemme med gullgutten deres! Dagene flyr så alt for fort i permisjonstiden... Du får passe på å nyte hver dag!

Klem,

Vi har vært hjemme i 9 1/2 mnd nå. Heldigvis skal jeg ikke tilbake i jobb før til høsten så jeg kan kose meg hjemme lenge enda!

Du får gi beskjed når mailen er iorden igjen så kan jeg sende deg noen ord. Dere har vel mer enn nok å fylle tiden med akkurat nå tenker jeg :)

Hehe, det var en morsom konklusjon. Da må jeg vel bare innse at pjokken ikke er norsk ennå.. Han er fremdeles på flørte-med-fremmede-stadiet. Men så har han jo bare vært her i 3 1/2 mnd. Syns forresten det er ganske festlig, jeg. Han vet å sjarmere folk, lille gutten. Kanskje er vi så heldig at han beholder litt av det thailandske lynnet også. Hva vet jeg...?

sibadulla*4

Hehe, det var en morsom konklusjon. Da må jeg vel bare innse at pjokken ikke er norsk ennå.. Han er fremdeles på flørte-med-fremmede-stadiet. Men så har han jo bare vært her i 3 1/2 mnd. Syns forresten det er ganske festlig, jeg. Han vet å sjarmere folk, lille gutten. Kanskje er vi så heldig at han beholder litt av det thailandske lynnet også. Hva vet jeg...?

Ja, er det ikke herlig når de er så åpne og kontaktsøkende. Slapp av, det forsvinner ikke helt :o) Iallfall er det vår erfaring. Vår lille thaimann elsker f.eks. å være på café, observere livet og andre besøkende, skravle - og småflørte litt med gjestene ved andre bord ;-) Og, så er det et slit å holde han unna cappuchinokoppene våre, men det er jo en helt annen sak. Han får jo smake litt, men hvor bra eller ikke-bra er cappuccino for en snart-fireåring? Hi-hi!

Kos deg hjemme med go'gutten din!

Tror nok du misforsto meg...

Knøttet er fremdeles en flørtete og kontaktsøkende liten mann. Men dette var en familie fra et sted med mer "thailandsk" oppførsel. Det er ingen vi kjenner fra før, men de kom likevel bort og snakket med knøttet, koste han og prøvde å løfte han - det var det han reagerte på.

Ellers tar han mer enn gjerne en liten prat med de han treffer på sin vei, bare ikke all denne løftinga av fremmede.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...