Gå til innhold

Hva sier man til sånt????

Anbefalte innlegg

Gjest SA-mamma

Idag var jeg,prinsen og hans bestemor på bytur.

Da vi var inne på ett senter traff vi ei vi kjenner og hennes mor. Prinsen og mim mor var litt foran meg.Jeg kom litt etter.

Det jeg hørte og så var dette:dama(hun vi kjenner) bøyde seg ned til prinsen og snakker med han,deretter sier/spør hun sin mor:Er han ikke bare helt nydelig? Så hører jeg moren svare,men hører ikke hva hun sier.Så ser jeg prinsen ta på seg sitt beste smil til den gamle dama(hun er rett over 80)

Da vi var ferdig og vel i bilen fortalte min mor hva gamla hadde svart på spm om han ikke var nydelig....Svaret var :Han er jo bare en svarting!!!!

Har ennå ikke bestemt meg for om det kanskje var best at jeg ikke hørte det.....

Kan noen fortelle meg hvordan noen kan si sånt til en ett åring?

Kan noen fortelle meg hva man sier til folk som er så direkte?

La meg legge til at dama hverken er senil eller noe slik......Men kan umulig være på kanal.

Er veldig glad for at prinsen sover nå ,helt uviten om dagens hendelse.......

....trenger noen tips om hva jeg skal si til kjerringa neste gang vi møtes

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177166-hva-sier-man-til-s%C3%A5nt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, så fælt... Godt at ikke sønnen din fikk med seg noe av det... Jeg er adoptert, og husker mange rare kommentarer fra jeg var liten. Min mor ble gravid bare måneder etter at de fikk meg, og jeg husker at en dame sa at "det var synd du ikke ble gravid noen måneder før, så hadde dere ikke trengt det adopterte barnet".

Ble helt matt når jeg leste innlegget ditt, jeg! At det går an..?!?!? Ta på deg spisse sko neste gang, og gi henne et "kakk" i skinnleggen..! Seriøst.. Gå store omveier rundt henne, og forstår hun ikke hvorfor, så fortell henne det! En dag er sønnen din stor nok til å forstå, og sånt skal han ikke trenge å "villig tåle". Er av den mening at man skal være høflig, men er i enda større grad tilhenger av "iskaldt høflig", der sannheten legges frem, og så går man... Du trenger hverken høre på hennes evt forklaring eller bortforklaring, skaden har allerede skjedd, og da oppsøker man ikke de menneskene man ikke stoler på kan ordlegge seg på en langt bedre måte.. Dette ble ikke spesielt god norsk, men.. Tror meningen er krystallklar, likevel.. ;-)

«Han er jo bare en svarting.»

Ja, hva sier man til sånt? «Og du er jo bare en gamling!» ?

Trist at du og prinsen blir utsatt for noe slikt. Det fortjener dere ikke! Men det er neppe så mye å gjøre med holdningene til den gamle damen. Man får bare riste på hodet og håpe at færrest mulig blir utsatt for hennes trangsynte og ubetenksomme kommentarer.

La heller den første kommentaren sette seg, for den er mye mer verdt å lytte til: «Er han ikke bare helt nydelig?» Jo, det er jeg helt sikker på at han er :-)

(Det er i hvert fall godt at datteren ikke har videreført sin mors holdninger overfor fargede.)

Uff, så fælt... Godt at ikke sønnen din fikk med seg noe av det... Jeg er adoptert, og husker mange rare kommentarer fra jeg var liten. Min mor ble gravid bare måneder etter at de fikk meg, og jeg husker at en dame sa at "det var synd du ikke ble gravid noen måneder før, så hadde dere ikke trengt det adopterte barnet".

Fy flate, hadde jeg vært din mor ville damen fått svar på tiltale. INGEN barn fortjener å høre noe slikt. Akkurat som du skulle være noe mindre verdt fordi du var adoptert. GRRRR!

Annonse

Groteskt.

Chance1365380587

Fy søren, ja jeg er helt sjokkert! Men det er vel bare å manne seg opp, vi kommer nok til å få noen kommentarer opp gjennom. Det er bare så lett å sitte etterpå å tenke på hva man skulle sagt. Men HVA skulle man sagt! "Unnskyld meg HVA sa du??? Er du rasist? Vær så snill og IKKE snakk sånn til mine barn!" Nei jeg vet da søren. Har ikke noe godt svar på det gitt. Problemet mitt er at jeg kommer til å eksplodere, og ikke klare å være "iskald høflig"...

Huff dette er forferdelig uttaleser.

å til deg som fikk et søsken etter at du kom hjem , mamman din skulle ha fortalt vedkommende som sa at det var synd at hun ikke ble gravid tidligere så hun hadde sluppet å adoptere.... at..

"Det var jo fordi vi ville adoptere at vi ikke ble gravid tidligere" Noe din mamma antagelig også sa til denne kommentaren..

Gjest Tatjana

Hjelpe meg, er det mulig?! For ei hurpe!

Nei, jeg har altså ingen anelse om hvordan folk kan få seg til å si slikt. Ikke vet jeg hva man kunne svart heller. Selv tror jeg at jeg ville blitt rasende, og direkte usaklig og uforskammet.

Sånne gamle hurper burde sperres inne, mener nå jeg.

Gjest ChiengMai

Ikke godt å vite hva man skal si til sånt, tror helst jeg blir helt stum av sånn uforstand.

Kjenner ei som har datter med en afrikaner. Da denne jenta gikk i første klasse ble ho og ei anna jente med ei klassevenninne hjem til bestemora til den ene jenta etter skola. Bestemor diska opp med vafler, ho, men Cxxx fikk ikke smake, for ho var brun.

Blir helt satt ut av slikt, greier hverken å komme på noe fornuftig der og da eller oppdrive berettiget sinne og sette sånne kjerringer på plass selv om jeg nok i ettertid syns de hadde fortjent et smekk på fingrene.

Gjest ChiengMai

Fy flate, hadde jeg vært din mor ville damen fått svar på tiltale. INGEN barn fortjener å høre noe slikt. Akkurat som du skulle være noe mindre verdt fordi du var adoptert. GRRRR!

Syns heller ikke stolte foreldre som elsker sine barn fortjener å høre noe sånt, jeg da. :-)

Annonse

Fy søren- jeg blir helt matt....

Har egentlig ikke noen gode råd om hva man bør si, men man _kan_ jo ikke la det forbigå i stillhet. Nå er sønnen din ett år og forstår ikke, men hva når han blir stor nok til å skjønne.?? Huff- trist at noen kan være så kørka :-(

Å herregud for en uttalelse!

*sjokkert*

for eg ble liggende og tenke i går kveld og ble meir og meir forb... og lei meg... Har problem med å "bare glemme hele kjærringa og hennes mangel på medmennesklighet OG oppdragelse"... Håpe vi og våre barn slipp å høre sånnt igjen !

God helg, sees til uka !

Gjest ganske sint

hei.

Det er helt forferdelig at noen kan si noe sånn.

Det er som å få slått beina under en.

Min tante sa til meg da vi hadde fått tildelt min første:

"Jeg kan ikke forstå hvorfor dere vil hente henne, hun har det bedre der hun er"

Jeg var helt knust, og jeg glemmer aldri de ordene.

Hold hodet hevet, og vær stolt over den gutten du har fått.

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...