Gå til innhold

typisk meg..


Gjest someone out there..

Anbefalte innlegg

Gjest someone out there..

typisk meg å tenke at jeg skal få finere kropp til sommeren..jeg finner alltid en unnskyldning for å spise noe jeg burde latt være..har en stressende skole og liker ikke å sitte å jobbe lenge om gangen uten å spise noe godt i tillegg..får vondt i hodet opg blir slapp hvis jeg ikke spiser ofte, og det er så vanskelig å finne sunne alternativer!youghurt blir jeg let dårlig av,eple får jeg vondt i tennene av..og har like lyst på noe godt etter f.eks et knekkebrø! prøver å drikke maaasse vann, og tar kromtabletter for å minske søttrangen.

men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få til å få en kropp jeg er mer fornøyd med til sommeren, kan ikke jogge pga.dårlige knær, og vet at jeg blir slapp og dårlig hvis jeg ikke unner meg noe godt i løpet av dagen..HATER å spise brød, blir ikke mett og får vondt i hodet. kunne spist masse salat men har ikke det alltid tilgjengelig og er ikke mettende i lengden.

orker bare ikke tanken på å måtte gå rundt i bikini å føle meg utilpass med det..er ike spesielt tykk, men har mye mage pga.er mye oppblåst og litt sideflesk + liker ikke baksiden av lårene mine, har masse cellulitter..føler meg så dvask, men er redd jeg ikke får gjort så mye med det i år heller..jeg danser en del til tross for knesmerter, kanskje jeg skulle prøvd å begynne med gåturer også..for helsens skyld burde jeg virkelig fått til å kutte ned på sukkertrangen min, men orker ikke den slappheten osv det medfører, har ikke tid til å bli slapp og dårlig nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest M.Angelica

"jeg finner alltid en unnskyldning for å spise noe jeg burde latt være.."

Unnskyldning er vel stikkordet i innlegget ditt. Du finner jo på unnskyldninger for den minste ting! Herregud. Men den holdningen kommer du iallfall ikke langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest someone out there..

"jeg finner alltid en unnskyldning for å spise noe jeg burde latt være.."

Unnskyldning er vel stikkordet i innlegget ditt. Du finner jo på unnskyldninger for den minste ting! Herregud. Men den holdningen kommer du iallfall ikke langt.

takk for oppmuntringen. tror ikke du helt forstod problemet men det er kanskje like greit..hadde du hatt erfaring med f.eks sukkeravhengighet eller knesmerter selv,så hadde du nok forstått at det ikke er så fordømt enkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

takk for oppmuntringen. tror ikke du helt forstod problemet men det er kanskje like greit..hadde du hatt erfaring med f.eks sukkeravhengighet eller knesmerter selv,så hadde du nok forstått at det ikke er så fordømt enkelt..

Ok. Beklager :(

Lykke til, håper du får ordnet opp!

Tilgitt? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest someone out there..

Ok. Beklager :(

Lykke til, håper du får ordnet opp!

Tilgitt? =)

apology accepted..:o) (håper ikke jeg skrev det feil nå..!?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trine2000

hei

huff, høres ikke ut som du har det så godt med deg selv. det er noe herk å føle seg misfornøyd med egen kropp og vite at sommern kommer med stormskritt...

men ok.. når det gjelder sukker så tror jeg at jo mer en spiser av det, jo mer får en lyst på. sik er det i allefall med meg. hvis jeg er skikkelig godtesugen så spør jeg ofte meg selv om hva jeg har spist i løpet av dagen. Som regel har jeg ikke spist ordentlig mat.. hvorfor tror du at du har en slik sukkertrang da? spiser du skikkelige måltider hver dag? Frokost for eksempel?!

Kneplager er det mange som har, men ingen unnskyldning for å sitte i ro. (jeg vet at du danser..) En må finne alternative måter å trene på. Har du prøvd steppemaskinene på treningssentrene? de er supre hvis knærne krangler og en god måte å holde seg i form på. Hva slags kneplager har du forresten? Hvis du vil forandre på kroppen din før sommeren, må du først og fremst bestemme deg for det. Er ikke viljen der så kommer du ingen vei. Samtidig må du være villig til å ofre noe. Ting kommer ikke av seg selv. Tror egentlig du sitter inne med ganske mye kunnskaper om hva som kreves av deg for å komme i bedre form, men jeg tviler på at viljen til forandring er tilstede... Er det noe sannhet i det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest someone out there..

hei

huff, høres ikke ut som du har det så godt med deg selv. det er noe herk å føle seg misfornøyd med egen kropp og vite at sommern kommer med stormskritt...

men ok.. når det gjelder sukker så tror jeg at jo mer en spiser av det, jo mer får en lyst på. sik er det i allefall med meg. hvis jeg er skikkelig godtesugen så spør jeg ofte meg selv om hva jeg har spist i løpet av dagen. Som regel har jeg ikke spist ordentlig mat.. hvorfor tror du at du har en slik sukkertrang da? spiser du skikkelige måltider hver dag? Frokost for eksempel?!

Kneplager er det mange som har, men ingen unnskyldning for å sitte i ro. (jeg vet at du danser..) En må finne alternative måter å trene på. Har du prøvd steppemaskinene på treningssentrene? de er supre hvis knærne krangler og en god måte å holde seg i form på. Hva slags kneplager har du forresten? Hvis du vil forandre på kroppen din før sommeren, må du først og fremst bestemme deg for det. Er ikke viljen der så kommer du ingen vei. Samtidig må du være villig til å ofre noe. Ting kommer ikke av seg selv. Tror egentlig du sitter inne med ganske mye kunnskaper om hva som kreves av deg for å komme i bedre form, men jeg tviler på at viljen til forandring er tilstede... Er det noe sannhet i det eller?

du sier nok noe der..liker ikke forandringer så godt jeg:) det er bare det at ifjor kom jeg veldi godt i gang med å trene og jogge, til tross for at jeg hadde knesmerter..og da meldte knærne ifra,fikk betennelse i beinet og greide ikke gå..leger osv har ikke funnet helt ut av hva det er, så det kan jeg ikke svare på..men de verker nesten hele tiden og tåler ikke mye belastning.kan ikke jogge på asfalt i hvertfall, men tror du det skader om jeg går turer på asfalt?har ikke lyst å løpe/gå rundt i skog og fjell heller :) er litt usikker på om jeg f.eks kan sykle,tør nesten ikke prøve, for nesten all trening belaster jo knærne..kan tenkes at knærne blir bedre snart,går til behandling..men det hjelper jo ikke hvis jeg ikke får trent før sommeren..:/ jaja jeg får nesten prøve meg frem..burde kommet meg til et treningssenter kanskje ja..skal prøve å spise sunnere.jeg skal greie det..skal leve på gulerøtter fra nå av!! hehe:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trine2000

du sier nok noe der..liker ikke forandringer så godt jeg:) det er bare det at ifjor kom jeg veldi godt i gang med å trene og jogge, til tross for at jeg hadde knesmerter..og da meldte knærne ifra,fikk betennelse i beinet og greide ikke gå..leger osv har ikke funnet helt ut av hva det er, så det kan jeg ikke svare på..men de verker nesten hele tiden og tåler ikke mye belastning.kan ikke jogge på asfalt i hvertfall, men tror du det skader om jeg går turer på asfalt?har ikke lyst å løpe/gå rundt i skog og fjell heller :) er litt usikker på om jeg f.eks kan sykle,tør nesten ikke prøve, for nesten all trening belaster jo knærne..kan tenkes at knærne blir bedre snart,går til behandling..men det hjelper jo ikke hvis jeg ikke får trent før sommeren..:/ jaja jeg får nesten prøve meg frem..burde kommet meg til et treningssenter kanskje ja..skal prøve å spise sunnere.jeg skal greie det..skal leve på gulerøtter fra nå av!! hehe:O)

Gåturer på asfalt skal nok ikke være noe problem, heller ikke sykling. En tur før frokost noen ganger i uka vil nok gjøre susen. I tillegg til et sunt kosthold. Da mener jeg ikke bare gulrøtter altså!! Prøv å kutte ut noe av snacsen du "må ha" i løpet av dagen. Er du veldig søtsugen, prøv f.eks en saftig appelsin i stedet. Hvis du ikke orker spise brød til frokost, lag deg havregrøt med kanel. Kjempegodt og sunt!

Vil ønske deg lykke til! Husk at du bare lever en gang og du er den eneste som kan forandre livet ditt! Take charge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sinai

Sukker gir deg bare et kick, før du er enda slappere etterpå. For å klare å holde seg unna søtsakene må blodsukkeret være jevnt, det får du med fiber og sunn mat. Pass på å ha kjøtt, egg eller ost i salaten, så holder du deg mett lenger enn med bare grøntfor. Fruktyoghurt er det mye sukker i og ikke spesielt mettende. Prøv å si til deg selv at NÅ skal du klare det. Tillat deg å synde noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JanneMK

Gåturer på asfalt skal nok ikke være noe problem, heller ikke sykling. En tur før frokost noen ganger i uka vil nok gjøre susen. I tillegg til et sunt kosthold. Da mener jeg ikke bare gulrøtter altså!! Prøv å kutte ut noe av snacsen du "må ha" i løpet av dagen. Er du veldig søtsugen, prøv f.eks en saftig appelsin i stedet. Hvis du ikke orker spise brød til frokost, lag deg havregrøt med kanel. Kjempegodt og sunt!

Vil ønske deg lykke til! Husk at du bare lever en gang og du er den eneste som kan forandre livet ditt! Take charge!

Gåturer i skog og mark, ulendt terreng som det heter, er bedre for kroppen enn å gå eller løpe på asfalt.

Det har i hvert fall jeg lært...

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Hei!

Kanskje du skal få tak i en som har det på samme måten som du? sånn at dere kan gjøre dette begge to, det er mye lettere å være to. Kjæresten min slanker seg nå, og for å ikke ødelegge kan jo ikke jeg spise godteri i hytt og pine heller. Så jeg blir sunnere jeg også...

Du sier du ikke blir mett av brød, og at du får vondt i hodet. Først bør du nok sjekke at du ikke er allergisk. Men hvis det ikke er tilfelle så mistenker jeg at du kanskje spiser fint brød?Prøv skikkelige saker, som ingers rugbrød (kjøpes hos Bakeren eller baker selv). Det er masse fiber, og to brødskiver metter i massevis!I fht kosthold så er det viktig at du holder blodsukkeret på et jevnt nivå, da vil du ikke bli slapp. Det betyr at du må spise ofte! Maks 4 timer mellom hvert måltid, helst oftere. Trenger jo ikke være så mye av gangen ikke sant? Yoghurt trenger du ikke spise så mye av hvis du ikke synes om det.

Trening... Styrketrening er i hvert fall ikke noen belastning for vonde knær, og det er fint for forbrenning og oppstramming. Få en instruksjonstime der dere snakker om det du vil "fikse". Har du prøvd spinning? trenger ikke være døds-slitsomt for du styrer jo belastningen selv ;-). Yoga, magedans, timer i sal... Du har masse å velge mellom! finn noe som er gøy!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest nammenamme

Tren pilates! Helt genialt.. Du kan også bruke en type "gåmaskin" hvor lena går i sirkel, mer skånsomt for knærne og veldig bra for kondisen. Så der har du treningsdelen.

Når det gjelder kostholdet så kan man små spise så mangt. Ting jeg småspiser (merk. er ei nett jente så dette går fint)

FRUKT i alle kjente og ukjente former. Kan feks dele opp masse forskjellig og ha over litt yoghurt?

GRØNNSAKER du har skjert opp og lagt i vann. Mye lettere å ta når du får lyst på og det er klart!

RESTER av gårsdaens middag. Kan fint småspise litt wok eller pasta selv om det er kaloririkt. Jeg spiser ca hver 3 time og hender det blir det også. Så lenge det ikke blir et tonn av det:-)

SUPPER Lage på kvelden når man kjeder seg?

GRØT Mange typer god grøt man kan lage.

BRØD Lag et godt oreganobrød for eksempel?

KNEKKEBRØD med eple og kanel metter mer enn et tørt!

TE er bedre enn vann og litt koselig også:-)

KOS DEG! Ferdig på jobb så ha det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...