Gå til innhold

Ventetid Bufetat vest

Anbefalte innlegg

carla1365380461

I dag fikk vi brev fra Bufetat vest om at søknaden var mottatt og at de forventet å ferdigbehandle den i løpet av 3 måneder. Det var enda raskere enn jeg trodde (hadde hørt 3.5)!

Så hvis noen lurte så ser altså ventetiden i vest ut til å være 3 måneder nå.

Ventehilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177506-ventetid-bufetat-vest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

carla1365380461

Hei Carla!

Jeg var i kontakt med region vest for en måned siden, og da fikk jeg også oppgitt 3 måneder. Kjempebra å høre at den ventetiden gjelder ennå.

Vi venter også på reg.dato, er rett rundt hjørnet tenker jeg.

Hvor adopterer dere fra?

Hei Sissis!

Ja, er det ikke fint med så kort ventetid!

Vi skal adoptere fra Kina. Vi har fra før ei lita jente på 2 adoptert fra Kina og en storebror på snart 6.

Hva med dere? Vi er i AF.

Hilsen fra

carla1365380461

Det er jo positive nyheter! Snart er papirene vel i Kina, og så er det bare å begynne og vente.... :-))

Beste hilsen fra

Ja, her går det unna i svingene - selv om man jo aldri kan se bort fra at ventetiden i Kina kan øke (kan jo se ut som om det har gjort det denne måneden).

Å vente på barn nummer 3 er ren bonus, synes jeg. Ventinga var så uutholdelig med de to første - denne gangen er det ren nytelse og bare kos (blir kanskje et meget harmonisk barn?)

Klem

Ja, her går det unna i svingene - selv om man jo aldri kan se bort fra at ventetiden i Kina kan øke (kan jo se ut som om det har gjort det denne måneden).

Å vente på barn nummer 3 er ren bonus, synes jeg. Ventinga var så uutholdelig med de to første - denne gangen er det ren nytelse og bare kos (blir kanskje et meget harmonisk barn?)

Klem

Hihihi, jeg skal minne deg på at det å vente bare er ren nytelse og kos når du er i innspurten og AAA forer deg med siste sladder og rykter ;o)

Beste hilsen

Annonse

Sissis1365380749

Hei Sissis!

Ja, er det ikke fint med så kort ventetid!

Vi skal adoptere fra Kina. Vi har fra før ei lita jente på 2 adoptert fra Kina og en storebror på snart 6.

Hva med dere? Vi er i AF.

Hilsen fra

Hei igjen Carla!

Vi skal adoptere fra Ungarn via IA. Har ingen barn fra før av. Ventetiden i Ungarn er veldig uforutsigbar, så vi har sannsynligvis noen års venting foran oss.

Iblant føles ventingen uutholdelig, men vi må jo bare holde ut :))

Lykke til med adopsjon nr. 3.

carla1365380461

Hihihi, jeg skal minne deg på at det å vente bare er ren nytelse og kos når du er i innspurten og AAA forer deg med siste sladder og rykter ;o)

Beste hilsen

*kremt* - mulig jeg var litt oppesen der, ja... hihi...

Nei, jeg blir nok normal igjen (les: sprøyte gal) jeg òg om ikke så lenge!

;-))

carla1365380461

Hei igjen Carla!

Vi skal adoptere fra Ungarn via IA. Har ingen barn fra før av. Ventetiden i Ungarn er veldig uforutsigbar, så vi har sannsynligvis noen års venting foran oss.

Iblant føles ventingen uutholdelig, men vi må jo bare holde ut :))

Lykke til med adopsjon nr. 3.

Er ventetiden uforutsigbar så kan det vel gå FORT og?

Skjønner godt at det er uutholdelig... Men i mål kommer dere til slutt, vet du ;-)

Klem

Sissis1365380749

Er ventetiden uforutsigbar så kan det vel gå FORT og?

Skjønner godt at det er uutholdelig... Men i mål kommer dere til slutt, vet du ;-)

Klem

:-) Takk for oppmuntringen, klart vi kan være superheldige og få tildeling før vi vet ordet av det!

Hvor lang tid tok det fra sos.rapporten ble sendt til dere hadde reg.datoen?

Vi bor i Rogaland, enn dere?

carla1365380461

:-) Takk for oppmuntringen, klart vi kan være superheldige og få tildeling før vi vet ordet av det!

Hvor lang tid tok det fra sos.rapporten ble sendt til dere hadde reg.datoen?

Vi bor i Rogaland, enn dere?

Hei igjen!

Vi bor egentlig i Stavanger, men akkurat i år i Frankrike.

Sosialrapporten ble sendt 17. februar og brevet til oss fra Bufetat er datert 10. mars (med beskjed om at søkanden ble registrert den 21. febr.)

Hilsen fra

Sissis1365380749

Hei igjen!

Vi bor egentlig i Stavanger, men akkurat i år i Frankrike.

Sosialrapporten ble sendt 17. februar og brevet til oss fra Bufetat er datert 10. mars (med beskjed om at søkanden ble registrert den 21. febr.)

Hilsen fra

Frankrike høres ikke feil ut :))

Bra og høre at rapporten ble registrert så raskt etter mottakelse, nå er jeg jammen spent på når vår er registert. Ca en måned etter dere tenker jeg.

Kjekt å følge med andre som er registrert cirka samtidig, masse lykke til!

Klem fra

carla1365380461

Bra og høre at rapporten ble registrert så raskt etter mottakelse, nå er jeg jammen spent på når vår er registert. Ca en måned etter dere tenker jeg.

Klem fra

I like måte, og XXXXXX for at dere har flaks mht ventetid i alle ledd!!

Klem

Annonse

Klem fra

Så at dere hadde fått sendt rapporten avgårde, gratulerer med ett skritt videre :klem:

Tenkte bare jeg ville si at dere bør purre på bv om de har sendt dem. Vi ringte til dem når vi ikke hadde fått svar fra da BUFA og fikk beskjed om at den var sendt. Halvannen mnd senere og gjentatte telefoner fant de den plutselig på ett kontor nede på bv, og hadde glemt den helt ut :-/

Klem fra

Sissis1365380749

Så at dere hadde fått sendt rapporten avgårde, gratulerer med ett skritt videre :klem:

Tenkte bare jeg ville si at dere bør purre på bv om de har sendt dem. Vi ringte til dem når vi ikke hadde fått svar fra da BUFA og fikk beskjed om at den var sendt. Halvannen mnd senere og gjentatte telefoner fant de den plutselig på ett kontor nede på bv, og hadde glemt den helt ut :-/

Klem fra

Hei Melissa!

Var i kontakt med bufetat igår og da hadde de ikke mottatt søknaden. Ringte da bv for å høre om den var sendt avgårde, men saksbehandleren vår var ikke på jobb. Hun på sentralbordet kunne fortelle at hun hadde vært på jobb mandag og sendt masse post. Så vi kan jo håpe. Skal likevel kontakte bufetat i slutten av uken for å sjekke om den er kommet.

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...