Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle som venter.

Jeg snakket med bufa i dag. Begge saksbehandlerne er syke.

Hun ene jobber bare 50 % med utenlandsadopsjoner, og hun er sykmeldt.

Det vil si at de har en mann som jobber med fullt med dette og han har vært syk i flere dager.

Dette er morsomt. De har ingen som kan hjelpe de. Så nå står det helt stille. Ikke rart det ikke kommer noe brev i posten.

Jeg tror vi kan gå påsken i møte med tom postkasse.

De er vel helt utbrent og utslitt med sååååå mange søknader som de skal behandle om dagen.

Jeg er lei meg og skuffet og det er det flere som er her skjønner jeg.Det er trist at vi må vente så lenge.

Ville bare informere om hva som ble sagt i dag fra kontordamen hos bufa reg øst

Vennlig hilsen bjonde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177620-nytt-fra-bufa-reg-%C3%B8st/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Colombiamamma

Takk for at du deler det med oss andre som venter. Da er det jo ikke rart vi ikke har fått bekreftelse på når søknaden vår er reg. inn......

Reg. inn blir de jo uansett. Bare så synd ventetiden blir så lang.

Alle har lov til å være syke. Bare så synd systemet er så sårbart. Håper de revurderer hele omorganiseringen og samler alt i en region. Det er såååå urettferdig at det skal være ventetiden som varierer fra litt over 1 mnd til over 6.

Må nok bare smørre oss med myyyyye tilmodighet. Vi fikk tilbakemelding på en ventetid på 5 mnd for de som reg. inn nå. Så gjenstår det jo å se fra hvilke tidspunkt de har klart å reg. inn oss.

Venteklem fra

Takk for at du deler det med oss andre som venter. Da er det jo ikke rart vi ikke har fått bekreftelse på når søknaden vår er reg. inn......

Reg. inn blir de jo uansett. Bare så synd ventetiden blir så lang.

Alle har lov til å være syke. Bare så synd systemet er så sårbart. Håper de revurderer hele omorganiseringen og samler alt i en region. Det er såååå urettferdig at det skal være ventetiden som varierer fra litt over 1 mnd til over 6.

Må nok bare smørre oss med myyyyye tilmodighet. Vi fikk tilbakemelding på en ventetid på 5 mnd for de som reg. inn nå. Så gjenstår det jo å se fra hvilke tidspunkt de har klart å reg. inn oss.

Venteklem fra

Det er jo faktisk oppi 7 mnd ventetid ifølge bufa selv. Jeg ringte her om dagen også ( har bare ringt to ganger altså fordi jeg syns nok var nok nå)

Da sa de at behandlingstiden nå er oppe i 6-7 mnd.

Pyton for folk som akkurat har sendt inn og vite at det er så lenge å vente. Veldig kjedlig.

Vennlig hilsen bjonde

tusen takk for info, bjonde!

Nå er det "bare" (!)å legge ventingen på hylla...

De kan jo ikke for at de blir syke... men må innrømme at det er nærliggende å tenke at den omorganiseringen ikke har vært særlig vellykket....

Og, så synes jeg det er veldig spesielt om ikke region sør/vest kan avlaste øst i en overgangsperiode....

Får satse på å bruke påska på påskenøtter og kryssord istedenfor, kanskje?!

(Til spm ditt lenger ned: Vi har vel i overkant av ett år + noen måneder fram til tildeling, tror jeg....)

Tolmodighetsklem fra

Takk for info. Vi har ventet i 5 mnd til helgen....men nå skjønner jeg at vi kan risikere å vente til ut i mai. Sukk....

Dette med å få de andre regionene til å avlaste, synes også jeg burde være en selvfølge nå. Men de får visstnok ikke lov...av departementet...! Skjønn det den som kan - jeg gjør det ikke!!!!

Annonse

Colombiamamma

Det er jo faktisk oppi 7 mnd ventetid ifølge bufa selv. Jeg ringte her om dagen også ( har bare ringt to ganger altså fordi jeg syns nok var nok nå)

Da sa de at behandlingstiden nå er oppe i 6-7 mnd.

Pyton for folk som akkurat har sendt inn og vite at det er så lenge å vente. Veldig kjedlig.

Vennlig hilsen bjonde

Vi fikk beskjed om at de som ble reg. i sist uke hadde en forventet behandlingstid på 5 mnd.

6-7 er det nå, men jeg hadde inntrykk av at den var forventet den skulle gå ned litt frem mot sommeren......

6-7 mnd er aaaaaaalt for lenge!

Hilsen en som synest også 5 mnd er for lenge

colombialija

Vi fikk beskjed om at de som ble reg. i sist uke hadde en forventet behandlingstid på 5 mnd.

6-7 er det nå, men jeg hadde inntrykk av at den var forventet den skulle gå ned litt frem mot sommeren......

6-7 mnd er aaaaaaalt for lenge!

Hilsen en som synest også 5 mnd er for lenge

Dette var ille. :o(

Synes også de andre regionene bør trå til nå, når noen reg har ventetid på 2-3mnd og i øst er det nå oppe i 7. Hva kan vi som søkere gjøre mon tro?+ Sikkert bare å vente men.... Blir så lei meg av at det går så sakte der inne. Vi håpte å få godkjenningen i august vi, men det er det nok bare å glemme.

Ingen vits i å løpe til postkassa nåfor å se om vi har fått brev om at søknaden er registrert.

Dette var ille. :o(

Synes også de andre regionene bør trå til nå, når noen reg har ventetid på 2-3mnd og i øst er det nå oppe i 7. Hva kan vi som søkere gjøre mon tro?+ Sikkert bare å vente men.... Blir så lei meg av at det går så sakte der inne. Vi håpte å få godkjenningen i august vi, men det er det nok bare å glemme.

Ingen vits i å løpe til postkassa nåfor å se om vi har fått brev om at søknaden er registrert.

Vil bare fortelle at det ikke er "regionene" som har bestemt seg for ikke å hjelpe til, det er departementet som har bestemt dette! Så send et brev dit, hvis dere vil klage..

colombialija

Vil bare fortelle at det ikke er "regionene" som har bestemt seg for ikke å hjelpe til, det er departementet som har bestemt dette! Så send et brev dit, hvis dere vil klage..

Skjønner at det ikke er regionene som bestemmer dette. Synes ikke det er noe rart om vi som venter er litt utålmodige heller jeg, de fleste som adopterer er nok det. Tror ikke jeg er noe unntak, ihvertfall ikke når jeg sammenligner med de jeg er blitt kjent med i samme situasjon.

Skjønner at det ikke er regionene som bestemmer dette. Synes ikke det er noe rart om vi som venter er litt utålmodige heller jeg, de fleste som adopterer er nok det. Tror ikke jeg er noe unntak, ihvertfall ikke når jeg sammenligner med de jeg er blitt kjent med i samme situasjon.

Vet akkurat hvordan det er å vente, selv om vi er bare inne i 2.måneden.. Og da etter at bv presterte å bruke 5 måneder på å lage rapporten! Og ikke engang fordi de var usikre på om de skulle anbefale oss.. Så, joda, vi ER mange som venter, det er derfor enda viktigere at vi bruker kreftene der de gjør sin nytte. Hva om vi ALLE sammen sendte brev til BUFdep? DET hadde vært noe, det..! Klem

colombialija

Vet akkurat hvordan det er å vente, selv om vi er bare inne i 2.måneden.. Og da etter at bv presterte å bruke 5 måneder på å lage rapporten! Og ikke engang fordi de var usikre på om de skulle anbefale oss.. Så, joda, vi ER mange som venter, det er derfor enda viktigere at vi bruker kreftene der de gjør sin nytte. Hva om vi ALLE sammen sendte brev til BUFdep? DET hadde vært noe, det..! Klem

Vi burde ihvertfall gjøre noe sammen alle de dette angår hvis det vedvarer. Hvis de er på jobb over påske er det ikke noe problem men drar det ut får dette store konsekvenser for alle ved at ventingen vil bli ekstremt lang.

Håpe de snart er på jobb igjen;o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...