Gå til innhold

slutte å amme etter 3mnd.

Anbefalte innlegg

hei, da babyen min var født hadde jeg nok melk men etter 2 mnd. så hadde jeg for lite melk(vet ikke akkurat hvorfor?), derfor så begynt jeg o gi babyen min flaske, og nå han vil ikke amme fra brystet mit! han begynner å skrike skikkelig når jeg prøver å gi ham brystet mitt, nå han er snart 4mnd. skal jag bare slutte å amme, for han snar skal spise grøt og sånn, pumping hjelper ikke så mye når det er så lite melk (ca 20 ml får jeg av pumping), hva det er å gjør?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177731-slutte-%C3%A5-amme-etter-3mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glimt av sol

Jeg har ammet tre barn til de var et år.

Nesten alle friske kvinner kan amme barna sine og har nok melk. Men for å øke eller opprettholde mengden _må_ du amme/pumpe jevnlig. Det kan virke frustrerende å pumpe på et bryst med lite melk, men mengden vil øke!

En del kvinner blir veldig bekymret for om de har nok melk og begynner å gi tillegg. Da kan man "risikere" at barnet foretrekker flasken fordi melken der kanskje kommer raskere. Da kan det bli vanskelig å opprettholde melkemengden i brystet.

Selvsagt kan du slutte å amme nå hvis du ønsker det. Ikke alle har overskudd til å fortsette ammingen hvis den er problematisk. Da er det godt at vi har tillegg..

• 4 uker senere...

Jeg ville foreslå å droppe flaske. Bruk gjerne tvillingpumping, så blir det litt fart på melkemengden, og gi morsmelk fra liten kopp el.l. Tilby pupp når barnet er litt sulten, ikke hysterisk. Ha puppen fremme når dere ligger i senga og koser. Jeg ville iallefall ikke brukt mer flaske. Vi hadde ikke flaske til 1. og ga fra kopp når hun måtte ha tillegg. Så starta vi med tutekopp i 6 mnd. alder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...