Gå til innhold

Han biter


Gjest fortvilet

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet

Min sønn på 8 måneder har fått to tenner nede og begge fortennene. Problemet er at han har begynt å bite for å prøve ut de nye tennene når han er forsynt. Han fullammes, og vi har såvidt prøvd litt grøt uten stort hell. Er derfor ganske avhengig av puppen uten bitemerker. Vil ikke slutte å amme enda, men hvordan får jeg han til å slutte å bite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar tak i nesa, holder den sånn at ungen ikke får puste gjennom nesa, da må de slippe puppen. Med en gang.

Noen advarer mot denne metoden og mener ungene får puppevegring av det. Men din gutt er såpass stor at han er gammel nok til å lære. Dessuten synes jeg det er bedre å hindre dem i å bite enn å nekte dem pupp. Metoden

har fungert helt fint på mine tre ihvertfall!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære fortvilet. For de fleste er dette en forbigående periode. Ofte er det på slutten av ammemåltide de biter. Ta ham vekk fra brystet når du merker at han svelger skjeldnere. Hold en finger klar like ved munnviken som du kan presse inn for å avbryte suget om han biter. Ha øyekontakt og prat med ham under måltidet slik at du kan ane når det skjer. Om han biter og ikke slipper så trekk ham inntil deg slik at nesen blokkeres. Da må han slippe, men du unngår å skremme ham for mye.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...