Gå til innhold

Trenger hjelp


pjuske

Anbefalte innlegg

Som flere her har problemer med, så biter gutten min (7 1/2 mnd). Det gis jo mange råd om hvordan få dem til å slutte å bite. Men etter mange sår på brystvortene og nå også et blødene sår på fingern (bet igjennom hud og kjøtt), tror jeg ikke jeg tør mere! Men hvordan skal jeg da bråslutte og amme? Får lett tette melkeganger, og nå sitter jeg her og kjenner puppene bli tyngre og tyngre.. Han hugger til uten forvarsel, og jeg er redd han biter brystvorta tvert av hvis han får en mulighet til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære pjuske. Du kan se på svaret som jeg ga til en annen idag med lignende biteproblem. Biter han på begynnelsen av måltidet også? Om ikke så er en av mulighetene å amme kun korte stunder feks 5 minutter. Du kan ikke slutte brått for din egen del. Du må da pumpe eller håndmelke ut gradvis mindre mengder fra brystet. Begynne også med å kutte ut et og et måltid hvor du har minst melk.Dette må du regne med tar flere uker, spesielt når du har tendens til tette melkeganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære pjuske. Du kan se på svaret som jeg ga til en annen idag med lignende biteproblem. Biter han på begynnelsen av måltidet også? Om ikke så er en av mulighetene å amme kun korte stunder feks 5 minutter. Du kan ikke slutte brått for din egen del. Du må da pumpe eller håndmelke ut gradvis mindre mengder fra brystet. Begynne også med å kutte ut et og et måltid hvor du har minst melk.Dette må du regne med tar flere uker, spesielt når du har tendens til tette melkeganger.

Han biter når som helst..hvor som helst. Vil vel heller kalle det glefsing. han biter helt uten forvarsel, og rekker ikke reagere før det alt er blitt et sår. Får vel pumpe litt.

Men en ting til... Skjønner han det hvis jeg kjefter på ham? Når skjønner dem et "nei"/"fy"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...