Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet regionen registrerte vår søknad 25.02, og etterlyste et brev med registreringsdato og beskjed om eventuelle manglende vedlegg idag. Beskjeden jeg fikk var at de hadde så mange søkere at gjennomgangen av søknaden+brev ikke ble gjort før etter påske! Spørsmålet mitt er nå; er det noen fra region Nord her, som nettopp har fått godkjenning?? Og hvor lang tid tok det for dere? Er rimelig forberedt på at det nå vil ta lengre tid enn de 3-4 månedene resepsjonisten deres sa... ;-(( Helt greitt at vi er mange, da! ;-)

Skrevet

Heisan Ahava!

Har ikke fått godkjenning enda:(

men fikk telefon fra region nord i dag angående manglende informasjon i s.rap....:(

Spurte hvordan det lå ann med beh.tid og fikk til svar at den ble behandlet så snart de hadde fått de oplysningene de trengte, og innenfor behandlingstiden på 3-4 månd.

Så går ut fra at det burde holde det de sier til deg også.

Denne dagen har vært stressende da jeg har måttet skaffe dokumentasjon på en del ting, og det er ikke enkelt når offentlige kontorer gjerne vil ha litt tid på seg....

Men det gikk bra til slutt, så det går et tykt brev nord i morra, så får vi håpe det blir positivt utfall...

En ting har jeg i alle fall fodt klart, og det er at de jobber med saken vår der nord, og det er jo flått.

Dette ble litt rotete skrevet, men jeg håper du forstår hva jeg mener....

Venteklem fra

Skrevet

Heisan Ahava!

men fikk telefon fra region nord i dag angående manglende informasjon i s.rap....:(

Spurte hvordan det lå ann med beh.tid og fikk til svar at den ble behandlet så snart de hadde fått de oplysningene de trengte, og innenfor behandlingstiden på 3-4 månd.

Denne dagen har vært stressende da jeg har måttet skaffe dokumentasjon på en del ting, og det er ikke enkelt når offentlige kontorer gjerne vil ha litt tid på seg....

Men det gikk bra til slutt, så det går et tykt brev nord i morra, så får vi håpe det blir positivt utfall...

En ting har jeg i alle fall fodt klart, og det er at de jobber med saken vår der nord, og det er jo flått.

Venteklem fra

Skjønner akkurat hva du mener, og tusen takk! Er glad det faktisk jobbes oppe i Alta.. ;-) Kan jeg spørre hvor du holder til? Målselv her..

Skrevet

Heisan Ahava!

Venteklem fra

Hei!!

Hva var det dere manglet? Var det attester eller personlige opplysninger.

Jeg er så redd for at de skal finne mengler i vår søknad nå som vi allerede har ventet 6 mnd.

Vennlig hilsen

Sissis1365380749
Skrevet

Heisan Ahava!

Trøttende at dere ennå ikke har fått registreringsbrevet.

Vi fikk telefon den 16. mars om at søknaden vår var registrert, og i går 17. mars lå brevet i postkassen.

Så region vest har handlet superraskt :))

Håper du snart får brevet.

Klem....

Skrevet

Hei!!

Jeg er så redd for at de skal finne mengler i vår søknad nå som vi allerede har ventet 6 mnd.

Vennlig hilsen

Hvis dere ikke fikk noen beskjed om noe som manglet i forbindelse med innregistreringsbrevet så var det sikkert ikke noe som manglet formelt. (Det gjorde det hos oss - og vi fikk beskjed med innregistreringen :-)). Det man aldri kan garantere er at de ikke finner på at de skal ha tilleggsopplysninger. I forrige runde fikk vi beskjed etter fire måneders venting at de måtte ha en tilleggsrapport. Det tok oss ytterligere to måneder før vi da var godkjent. 6 måneders saksbehandlindstid er ALT for lenge. Vi har bare ventet snart 4 mnd - og nå synes jeg tida går seint. Lykke til. Håper dere får svar snart!!

Skrevet

Hvis dere ikke fikk noen beskjed om noe som manglet i forbindelse med innregistreringsbrevet så var det sikkert ikke noe som manglet formelt. (Det gjorde det hos oss - og vi fikk beskjed med innregistreringen :-)). Det man aldri kan garantere er at de ikke finner på at de skal ha tilleggsopplysninger. I forrige runde fikk vi beskjed etter fire måneders venting at de måtte ha en tilleggsrapport. Det tok oss ytterligere to måneder før vi da var godkjent. 6 måneders saksbehandlindstid er ALT for lenge. Vi har bare ventet snart 4 mnd - og nå synes jeg tida går seint. Lykke til. Håper dere får svar snart!!

Beklager å måtte skuffe deg, men vi har ventet i 2,5 månde og fikk ikke denne beskjeden ved registrering....desverre.

Men for min del gikk det veldig kjapt.Det var personlige opplysninger som jeg måtte ha dokumentasjon på som jeg måtte skaffe, og heldig vis hadde de offentlige etatene forståelse så jeg fikk det jeg trengte i går:)....Så jeg sente orginalene i posten, og faxset kopi slik at de kunne fortsette der de slapp.

Ringte også og spurte om dette var riktig, og om det var mere de manglet, men det var det heldig vis ikke.

Så nå er det opp til dem og avgjøre resten...

Skrevet

Hei!!

Vennlig hilsen

Heisan bjonde!

se innlegget lenger mitt ned.....

Skrevet

Skjønner akkurat hva du mener, og tusen takk! Er glad det faktisk jobbes oppe i Alta.. ;-) Kan jeg spørre hvor du holder til? Målselv her..

Lofoten hær....

Annet nick på fub og yahoo...vis du skjønner..

Skrevet

Lofoten hær....

Annet nick på fub og yahoo...vis du skjønner..

Skjønner det, har det sånn selv, også! :-) Nåh, foruten fub, da.. ;-)

Skrevet

Takk for svar!!

Jeg vet det er like om hjørnet!

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...