Gå til innhold

kan mennesker med ADHD bli gode sjafører?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari

så en dokumentar om voksne mennesker som hadde ADHD. Et av tilfellene var en fyr på 30 år som ikke kunne vaske tøyet sitt selv, kunne ikke laget mat, knapt holde på en jobb fordi han rotet med alt som skulle gjøres.

Men så fikk jeg med meg at han kjørte bil(hvis jeg da ikke misforsto). Da ble jeg litt bekymret.

kan mennesker med ADHD blir gode sjafører?

Fortsetter under...

Gjest mamma'n hans

Visst kan folk med adhd bli gode sjåfører!

Faren til min sønn har adhd og er den absolutt beste sjåføren jeg vet om i hele verden! Jeg har sittet på med ham i mange land, og - jeg hadde nesten sagt - takket være sin raske reaksjonsevne, ser og forstår han trafikken mange, mange ganger bedre og raskere enn andre sjåfører jeg kjenner til!

Du må huske på at det å være "hyper" kan være praktisk i endel sammenhenger, også. Se og forstå ting raskere enn andre - kan jo nettopp gjøre noen til bedre sjåfører.

Så akkurat som det er gode og dårlige sjåfører generelt, vil det være gode og dårlige sjåfører med adhd. Men at adhd automatisk gjør en sjåfør til en dårlig sjåfør - nei. Jeg våger nesten påstå tvert imot!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...