Gå til innhold

Til dere som ikke er kristne

Anbefalte innlegg

skorpionfisken

Dere er ikke kristne, og går i kirken kun ved begravelser, brylluper og dåp, og ellers til nød på julaften.

Hvordan ville dere reagert hvis ett av deres barn som nærmer seg voksen hadde blitt ordentlig kristen? Så kristen at de er et glad og aktivt medlem av en menighet, og deltok aktivt i mange av aktivitetene deres?

Det er selvfølgelig ikke det verste en tenåring kan finne på, men ville dere likt det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178230-til-dere-som-ikke-er-kristne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

Tja, det kommer an på hvorfor det har blitt sånn. Hvis du skjønner hva jeg mener?Hdde det skjedd pga hjernevaskelse, sekt e.l. så hadde eg nok satt ganske mye i bevegelse for å få personen ut av det.

Gjest Shira12

Jeg hadde synes det var greit.

Men det vil si bare med "normal" kristendom, ikke noe sekt lignendes.

Faktisk er det faktisk det kristne miljøet som ofte har aktivitetstilbud til de unge i distriktene.

Av og til misunner keg faktisk dem som har en tro, andre ganger misunner jeg dem ikke.

Gjest Respekt.

Dere som er kristne:

Hvordan ville dere reagert om tenåringen deres sluttet å tro på Gud og aldri ville gått i noen menighet?

Hvis noen hadde sagt at de ville reagere negativt eller forsøke å overstyre dette valget, hvordan ville du reagert da?

De unges tro må respekteres. Kan ikke kalle noe for sekt bare fordi det er litt fremmed.

Annonse

skorpionfisken

Dere som er kristne:

Hvordan ville dere reagert om tenåringen deres sluttet å tro på Gud og aldri ville gått i noen menighet?

Hvis noen hadde sagt at de ville reagere negativt eller forsøke å overstyre dette valget, hvordan ville du reagert da?

De unges tro må respekteres. Kan ikke kalle noe for sekt bare fordi det er litt fremmed.

Jeg sa ikke sekt, og jeg mente ikke sekt.

Jeg sa menighet. Les innlegget mitt en gang til du.

Jeg hadde synes det var greit.

Men det vil si bare med "normal" kristendom, ikke noe sekt lignendes.

Faktisk er det faktisk det kristne miljøet som ofte har aktivitetstilbud til de unge i distriktene.

Av og til misunner keg faktisk dem som har en tro, andre ganger misunner jeg dem ikke.

Når jeg flyttet til storbyen som ung, føltes det som om man enten måtte være kristen eller homofil for å lett finne et miljø man kunne være inkludert i. Jeg var ingen av delene....

Jeg ville vært skeptisk hvis jeg trodde det gjaldt hjernevasking.

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...