Gå til innhold

Overtakelse i Kina - spm.

Anbefalte innlegg

shao bao bao

Jeg lurer på om det er noe nytt angående overtakelse av barna i Kina? På InorAdopts hjemmesider så jeg følgende:

"Overtakelsen av barna vil nå alltid foregå på registreringskontoret, for å sikreformalitetene rundt dette."

Er det noen som har hørt noe mer om dette? Vil det si at man får barna på det offentlige kontoret der adopsjonen gjennomføres?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178310-overtakelse-i-kina-spm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kinamamsen

Jeg har inntrykk av at dette varierer fra provins til provins. Det begynner å bli en stund siden vi var avgårde, men den første overtagelsen var i et møterom på hotellet der vi bodde med representanter fra barnehjemmet og repr. fra myndighetene tilstede. Den andre overtagelsen var på kontoret til de offentlige myndighetene, med påfølgende besøk på kontoret til Notarius Publicus.

Vi var i Hunan provinsen i november og fikk veslejenta vår på et offisielt kontor i Changsha. Jeg vet at rett før var det helt vanlig å få barna på hotellet, men leste via yahoo lister før vi reiste at myndighetene i Hunan ønsket at barna skulle bli overrakt på et offisielt kontor. Det fungerte helt greit om enn noe kaotisk. Hvordan det er i andre provinser vet jeg derimot ingenting om.

Hilsen

Ved første gangs adopsjon fikk vi gaven i armene på barnehjemmet, fikk til og med omvisning!

Andre gang var vi i Nanchang og overleveringen foregikk i et kaos uten like på et offentlig kontor,sammen med maaaange andre. To vidt forskjellige overtakelser, men resultatet er likt, vi har to harmoniske og flotte jenter,som ikke bærer preg av dette for oss fantasiske øyeblikket, enten det var rolig og oversiktlig, eller kaotisk og bråkete. Lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...