Gå til innhold

Er utestenging umulig?


carma

Anbefalte innlegg

*klaske panna*

Og jeg som trodde at du var ute å kjøre i går og reparerte i dag... ;-p

Jammen da skjønte jeg det.

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    12

  • Prozak

    9

  • flisa

    7

  • carma

    5

Mest aktive i denne tråden

Og det forstår jeg. Derfor kunne de f.eks. gjort det mulig å skrive på psykiatri, overgrep, og eventuelle andre sensitive forum, uten registrert nick.

Ja, det er alltids muligheter for å tenke nytt. Men jeg tviler på at de som bestemmer her er åpne for så mange nye måter å tenke på :-)

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare hotmail jeg :(

Neida - hvis du har et internettabo., så har du en pop3 e-post adresse.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Ja, det er alltids muligheter for å tenke nytt. Men jeg tviler på at de som bestemmer her er åpne for så mange nye måter å tenke på :-)

"...................................."

Akkurat der har du nok et poeng. Dessuten vil jeg tro det ville blitt relativt mye jobb for dem å innføre et nytt registreringssystem. Men ved neste omlegging, i hvert fall hvis det blir en omlegging som krever at vi registrerer oss på nytt (noe tilfellet var for noen år siden), burde dette vurderes.

Man skulle forsåvidt tro at det var unødvendig. At enkelte ville gi seg med tid og stunder, men denne analfikserte mislykket har vel rallet nå i 3-4 år, så han er utholden. Det skal han faen meg ha for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat der har du nok et poeng. Dessuten vil jeg tro det ville blitt relativt mye jobb for dem å innføre et nytt registreringssystem. Men ved neste omlegging, i hvert fall hvis det blir en omlegging som krever at vi registrerer oss på nytt (noe tilfellet var for noen år siden), burde dette vurderes.

Man skulle forsåvidt tro at det var unødvendig. At enkelte ville gi seg med tid og stunder, men denne analfikserte mislykket har vel rallet nå i 3-4 år, så han er utholden. Det skal han faen meg ha for. :)

Han er standhaftig, ja :-)

Men det er nok penger med i spillet her også. Jeg husker i gamle dager, når jeg jobbet på "gode, gamle" Funcom. Da hadde vi en webside med online java-spill, hvor folk registrerte seg med nick etc. etc. Der var det ingen kontroll med gyldige e-post adresser, og folk registrerte nick i hytt og pine, og vi hadde store problemer med idioter som bare var ute etter å lage faenskap.

Men når vi foreslo for markedsavdelingen å innføre krav om gyldig e-post adr. for å registrere seg ble dette avslått. Det var fordi at de mente at det ville gjøre at mange færre registrerte seg, og vi fikk da et kjempeproblem i forhold til de annonsørene vi mottok sponsorpenger fra, fordi færre folk ville se de idiotiske annonsene deres (litt som en del av annonsene her).

Det at vi kastet bort mange årsverk på å holde orden blant brukerne ville de ikke engang høre på - evnen til å tenke helhetlig og ikke henge seg opp i vedtatte strategier er ikke akkurat en uvane blant slike folk :-)

"....................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Akkurat der har du nok et poeng. Dessuten vil jeg tro det ville blitt relativt mye jobb for dem å innføre et nytt registreringssystem. Men ved neste omlegging, i hvert fall hvis det blir en omlegging som krever at vi registrerer oss på nytt (noe tilfellet var for noen år siden), burde dette vurderes.

Man skulle forsåvidt tro at det var unødvendig. At enkelte ville gi seg med tid og stunder, men denne analfikserte mislykket har vel rallet nå i 3-4 år, så han er utholden. Det skal han faen meg ha for. :)

Har ikke "sett" mislykket på lenge nå...? Måtte le av mange av hans innlegg. Russel er den nye herper'n.

Hilsen gammel doler i nytt nick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tv veggavisen sperrer de brukere på ip, og admin der mener at det fungerer veldig bra. Det er fordi de fleste har bredbånd for tiden, og de fleste av de igjen har en ruter som sjelden restarter, slik at ip'en er rimelig konstant. Jeg er ikke helt sikker på hvor enig jeg er i det.

Uansett er det jo bare for vedkommende bråkmaker å reboote ruteren, så er problemet omgått.

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke "sett" mislykket på lenge nå...? Måtte le av mange av hans innlegg. Russel er den nye herper'n.

Hilsen gammel doler i nytt nick

Enten er det samme person, eller så er det en annen som har sett at "hey, det går an å spre produktet av mine frustrasjoner her inne, uten at noen ser hvem jeg er".

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Har ikke "sett" mislykket på lenge nå...? Måtte le av mange av hans innlegg. Russel er den nye herper'n.

Hilsen gammel doler i nytt nick

Jeg har ikke lest stort av denne Russel, men han er ikke Mislykket. Han skriver for dårlig norsk.

Men den koselige homofoben inne på seksualitet er samme person som Mislykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Han er standhaftig, ja :-)

Men det er nok penger med i spillet her også. Jeg husker i gamle dager, når jeg jobbet på "gode, gamle" Funcom. Da hadde vi en webside med online java-spill, hvor folk registrerte seg med nick etc. etc. Der var det ingen kontroll med gyldige e-post adresser, og folk registrerte nick i hytt og pine, og vi hadde store problemer med idioter som bare var ute etter å lage faenskap.

Men når vi foreslo for markedsavdelingen å innføre krav om gyldig e-post adr. for å registrere seg ble dette avslått. Det var fordi at de mente at det ville gjøre at mange færre registrerte seg, og vi fikk da et kjempeproblem i forhold til de annonsørene vi mottok sponsorpenger fra, fordi færre folk ville se de idiotiske annonsene deres (litt som en del av annonsene her).

Det at vi kastet bort mange årsverk på å holde orden blant brukerne ville de ikke engang høre på - evnen til å tenke helhetlig og ikke henge seg opp i vedtatte strategier er ikke akkurat en uvane blant slike folk :-)

"....................................."

Det har du sikkert rett i. Jeg vet også at det går an å sno seg rundt mobilregistrering. F.eks. har Aftenposten denne formen for registrering, men verstingene dukker opp med nye nick annen hver dag.

Hehe, vet faktisk om enkelte som registrerer seg med et tilfeldig nummer de finner i telefonkatalogen, sender så en sms til personen de nylig har registrert, som forteller at det har skjedd en feil, og at personen må sende passordet han/hun nettopp mottok i retur til det mobilnummeret personen har sendt feilmeldingen fra.

Det funker visst hver gang sier de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du sikkert rett i. Jeg vet også at det går an å sno seg rundt mobilregistrering. F.eks. har Aftenposten denne formen for registrering, men verstingene dukker opp med nye nick annen hver dag.

Hehe, vet faktisk om enkelte som registrerer seg med et tilfeldig nummer de finner i telefonkatalogen, sender så en sms til personen de nylig har registrert, som forteller at det har skjedd en feil, og at personen må sende passordet han/hun nettopp mottok i retur til det mobilnummeret personen har sendt feilmeldingen fra.

Det funker visst hver gang sier de. :)

Social engineering, kalles det. Og er på mange måter viktigere enn teknisk innsikt når man skal hacke :-)

"....................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest stort av denne Russel, men han er ikke Mislykket. Han skriver for dårlig norsk.

Men den koselige homofoben inne på seksualitet er samme person som Mislykket.

Du tenker på Fiorensis av De Gode Argumenter og Vitenskapelige Metoder? :-)

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Effektiv utestengning av personer er ikke teknisk mulig. Vi kan sperre for bruk av nick, men ikke forhindre nyregistrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida - hvis du har et internettabo., så har du en pop3 e-post adresse.

"...................................."

har glemt den jeg :) bruker ikek sånt møl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Kanskje man alternativt kunne brukt en gyldig e-postadresse. En fra teleoperatører som Telenor, Tele2, osv.

Hva med saanne som meg dah??

Eller ville utenlandske e-post adresser funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hva med saanne som meg dah??

Eller ville utenlandske e-post adresser funke?

Går ut fra at de har gyldige e-postadresser også i London. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Går ut fra at de har gyldige e-postadresser også i London. :)

Men...fatter dere det i Norge?

Er ikke det litt saann pottitt-land...alt utenlandsk er bare tull osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Men...fatter dere det i Norge?

Er ikke det litt saann pottitt-land...alt utenlandsk er bare tull osv?

Tja, enkelte i langrennseliten tror nok at vi bygger opp landet rundt deres mikroskopiske idrett som bare vi her på berget bedriver, samt geitost, men vi andre klarer å tenke litt lengre enn som så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Tja, enkelte i langrennseliten tror nok at vi bygger opp landet rundt deres mikroskopiske idrett som bare vi her på berget bedriver, samt geitost, men vi andre klarer å tenke litt lengre enn som så. :)

Idrett????

Kjenner ikke til andre idrettgrener enn bilkjoering,jeg.

*Gullmedalje i lukeparkering paa 4.gir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Idrett????

Kjenner ikke til andre idrettgrener enn bilkjoering,jeg.

*Gullmedalje i lukeparkering paa 4.gir*

I London har dere også noe som heter fotball. Selv i i Norge har hørt om fotballen nede hos dere.

Din form for bilkjøring kalles ikke idrett. Den kalles hærverk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...