Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har vi vært hjemme i 10 mnd. Knøttet har hele tiden hatt bilder tilgjengelig fra hentereisen og livet i fosterfamilien. Han har sett på de jevnlig uten at det ser ut til at ha reagerer.

Men nå for noen uker siden begynte han å sette navn på de ulike personene. Vi har testet det igjen og det er de samme navnene han bruker. Da vi så på bildene fra fosterfamilien i går spurte han hvor mamma og pappa var. Akkurat som han husker at vi ikke var der.

Vi har og merket at han er blitt mye tristere hvis vi skla noen steder uten han. Har han barnevakt må han forsikres flere ganger om at vi kommer tilbake, og dager etter må vi snakke om at nå er vi sammen - skal ikke bort i dag osv.

På helsestasjonen mente de at han nå har forstått at han skla være hos oss og derfor tør og ta frem og bearbeide de andre minnene. Dette høres fornuftig ut for meg.

Vi forbereder han på dagen, uansett om vi skla tilbringe den sammen, en av oss skal bort eller han skal ha barnevakt. Vi går aldri fra han uten å ta ordentlig forvell så han er bevisst på at vi går.

Men det jeg er litt usikker på er hvorvidt vi skal begrense bildene fra fosterfamilien for han. Ser ikke ut til at han blir trist av dem, men kanskje det kan bli litt mye på en gang?

Ellers må jeg jo si at det er facinerende å få informasjon om hans "tidligre" liv gjennom han selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178486-han-husker-plutselig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

trk1365380645

Min første tanke er i hvertfall at det er kjempefint at han er begynt å sette ord på ting og bearbeide det på den måten, så jeg ville ikke begrenset bildene fra fosterfamilien! Så lenge de ikke blir alvorlig opphengt i ting og ikke klarer å frigjøre seg fra tristheten, tror jeg at barn selv styrer hva de trenger og ikke trenger i forhold til bearbeiding av vanskelige følelser. Vær tilstede for barnet, lytt og vis at dere er der for han, så tror jeg dere vinner masse på dette!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178486-han-husker-plutselig/#findComment-1197243
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...