Gå til innhold

til anette huitfeldt


Gjest simonmamma

Anbefalte innlegg

Gjest simonmamma

Hei Anette!

Og tusen takk for gode råd ang. vektøkning. Nå har jeg vært på kontroll med Simon, og han har gått opp 300 gram på to uker. Det er da bra, hva? Legen mente han var helt fin og frisk og at vektøkning skjer i rykk og napp, også når de er så små. Men nå synes jeg at jeg ammer konstant, bare han piper tilbyr jeg ham mat, sikkert i redsel for at han ikke skal få i seg nok. Litt slitsomt, men det er kanskje slik det må være i en periode. De lange, gode måltidene er det få av; det blir heller korte, litt masete seanser -ikke minst fordi han blir distrahert av den minste lyd. Jeg tror nok at jeg nå vil strekke mellomrommet mellom hver amming slik at jeg er sikker på at han er skikkelig sulten før han får mat på nytt. Tror du ikke det er greit nå når han har gått opp som han skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære simonmamma. Det var hyggelig å høre fra deg igjen om hvordan det går. 300 gram på to uker er flott i den alderen Simen er i nå.. Han nærmer seg 6 mnd. og kanskje er det på tide med å introdusere fast føde hvis han ammes så hyppig at det blir et slit. Du får prøve deg litt frem først og se hvor greit det er å strekke mellomrommet mellom hver amming. Er det mulig vil det også være lurt å finne et rolig sted der han ikke blir distrahert av omgivelsene, selv om dette ikke er lett når man har andre barn å ta hensyn til. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...