Gå til innhold

Blodprøver+2. legesjekk

Anbefalte innlegg

Gjest Linn fra Stavanger

Hei

Vi var på legekontoret for å ta blodprøvene til den 2. og siste legesjekken. Vi hadde bestilt time for blodprøvetaking denne uken og legetime neste uke.

Men; de på legekontoret ville ta blodprøvene ETTER at vi hadde hatt legesjekken. Vi gav rett og slett opp og orket ikke å krangle. Slik jeg har forstått mange av dere har dere tatt prøvene FØR legesjekken, stemmer ikke det?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179424-blodpr%C3%B8ver2-legesjekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linn fra Stavanger

Til AAA

Vi hadde med et tilsvarende skjema som det du la ut på nettet, som vi fikk av et vennepar. Legekontoret var ikke interessert i å benytte skjemaet som grunnlag for blodprøvetaking, fordi skjemaet IKKE spesifiserte type hepatittprøver som skulle analyseres.......

Siden jeg ikke kunne gi et klart svar på dette, så da fikk vi ikke tatt noen blodprøve. Legen var ikke til stede, så hun fikk ikke til å konferere med henne (bare så det er sagt: det var 4 andre leger til stede på kontoret).

Så mannen min og jeg tuslet tilbake på jobb, noe slukkøret... Vi hadde tross alt bestilt blodprøvetimen og legetimen for flere uker siden. De kunne jo ha gitt beskjed om dette tidligere.

Hmmm, jeg tror jeg har forlagt tålmodighetskremen min...

Vennlig hilsen

Det virker kanskje vanskelig, men de som arbeider i laberatoriet eller i luka på legekontoret har ikke lov til eller kompetanse til å vurdere hva slags blodprøver du skal ta. Selv om det er gitt retningslinjer fra adopsjonsforeningen på skjemaet er det likevel slik at du må snakke med legen og forklare han hvorfor du trenger det og det av prøver. Det er faktisk veldig dyrt å analysere blodprøver. De sendes til et annet laboratorie. Hvis ikke grunnen legen oppgir på rekvisisjonen er god nok kan disse laboratoriene egentlig velge å kansellere en prøve! (Det du betaler er ikke den fulle kostnaden).

Tror altså ikke det er for å være vanskelige de gjør det.

Alle som kontakter et legekontor har stort sett behov for hjelp nå! Vanskelig å avbryte legen hele tiden for ekstraspørsmål.

Vet at det er slitsomt å vente, men det blir vel bare noen dager ekstra og med tanke på at vi stort sett venter i 2 år så...!

Lykke til videre.

Gjest Linn fra Stavanger

Det virker kanskje vanskelig, men de som arbeider i laberatoriet eller i luka på legekontoret har ikke lov til eller kompetanse til å vurdere hva slags blodprøver du skal ta. Selv om det er gitt retningslinjer fra adopsjonsforeningen på skjemaet er det likevel slik at du må snakke med legen og forklare han hvorfor du trenger det og det av prøver. Det er faktisk veldig dyrt å analysere blodprøver. De sendes til et annet laboratorie. Hvis ikke grunnen legen oppgir på rekvisisjonen er god nok kan disse laboratoriene egentlig velge å kansellere en prøve! (Det du betaler er ikke den fulle kostnaden).

Tror altså ikke det er for å være vanskelige de gjør det.

Alle som kontakter et legekontor har stort sett behov for hjelp nå! Vanskelig å avbryte legen hele tiden for ekstraspørsmål.

Vet at det er slitsomt å vente, men det blir vel bare noen dager ekstra og med tanke på at vi stort sett venter i 2 år så...!

Lykke til videre.

Jeg forstår det du sier, og det var nettopp dette sykepleieren forklarte mht til kostnadene ved prøvetakingen.

Men;

-når bestiller time flere uker i forveien

-forklarer hva du skal gjøre,

-tilbyr deg å komme med skjemaet samme dag som du bestiller (i tilfelle spørsmål)

-du tar deg fri fra jobben mens telefonene gløder, og sjefen gisper: skal du ut en tur nå!

-og....er helt FOKUSERT på adopsjon for tiden ;), og da mener jeg fokusert.

ja, da er litt vanskelig med en gang å få inn hodet at: Nei, du får ikke tatt de blodprøvene du har bestilt....(dessuten var den perioden i måneden hvor jeg har litt hoggtenner .-)!)

Akkurat da hadde jeg litt problemer med den store forståelsen må jeg inndrømme. Mannen min begynte å le da han så reaksjonen min, og da fordampet liksom sinnet. Da først klarte jeg å SI at dette ikke betydde noe sett ut fra det store perspektivet, bare 2-3 dager.

Men, skuffet det var jeg, og jeg synes fortsatt at servicen kunne vært bedre. Men igjen: Det betyr EGENTLIG ingenting. Det er bare så vanskelig å få det inn i hodet når hodet tenker mye på dette:))!

Vennlig hilsen

htg1365380741

Til AAA

Vi hadde med et tilsvarende skjema som det du la ut på nettet, som vi fikk av et vennepar. Legekontoret var ikke interessert i å benytte skjemaet som grunnlag for blodprøvetaking, fordi skjemaet IKKE spesifiserte type hepatittprøver som skulle analyseres.......

Siden jeg ikke kunne gi et klart svar på dette, så da fikk vi ikke tatt noen blodprøve. Legen var ikke til stede, så hun fikk ikke til å konferere med henne (bare så det er sagt: det var 4 andre leger til stede på kontoret).

Så mannen min og jeg tuslet tilbake på jobb, noe slukkøret... Vi hadde tross alt bestilt blodprøvetimen og legetimen for flere uker siden. De kunne jo ha gitt beskjed om dette tidligere.

Hmmm, jeg tror jeg har forlagt tålmodighetskremen min...

Vennlig hilsen

Hvilket helseskjema snakker dere om? Er det moe vi får fra foreningene eller noe annet lurt? Hvor på nettet kan jeg finne det i så fall? Vi fikk foresten vite fra VB at vi skulle ta blodprøve for Hepatitt-type: HbsAg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...