Manila1365380351 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Snakket med AF i dag. Det er ikke vært noen tildelingsmøter i ICAB på 3 uker. Er bekymret med hensynt til at det nå ser ut til å stoppe helt opp. AF informerer nå om opp til 2år ventetid før tildeling. Siden vi sist ventet, for 3år siden har ventetiden økt MYE. Fra 2-4 mnd, til nå opp til 2år. Hvilke krav kan vi stille til AF for tilbakemelding til oss? Og hva kan AF på sin side gjør der nede? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179843-fillipinene-ingen-tildelinger-p%C3%A5-3-uker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepa Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hei Manila, vi venter også, og har stått på masterlist i snart 15 mnd. Da vi fikk førstemann ventet vi bare tre mnd så nå synes vi ting tar veldig lang tid. Hvor lenge har dere ventet? Jeg ser av sidene til AF at det er tre familier som har fått tildeling og som venter på reisebeskjed. Det må da bety at det skjer noe? Vet du noe om når de familiene ble godkjent på filippinene? Kan det være påsken som gjør at ICAB ikke har møter? Påske feires jo stort der nede. Når det gjelder hva AF kan gjøre må jeg si at jeg desverre er pessimistisk. Tviler på at de har stor mulighet til påvirkning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179843-fillipinene-ingen-tildelinger-p%C3%A5-3-uker/#findComment-1209072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Manila1365380351 Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Hei Manila, vi venter også, og har stått på masterlist i snart 15 mnd. Da vi fikk førstemann ventet vi bare tre mnd så nå synes vi ting tar veldig lang tid. Hvor lenge har dere ventet? Jeg ser av sidene til AF at det er tre familier som har fått tildeling og som venter på reisebeskjed. Det må da bety at det skjer noe? Vet du noe om når de familiene ble godkjent på filippinene? Kan det være påsken som gjør at ICAB ikke har møter? Påske feires jo stort der nede. Når det gjelder hva AF kan gjøre må jeg si at jeg desverre er pessimistisk. Tviler på at de har stor mulighet til påvirkning. HEI igjen pepa, vi har nå 6 mnd på masterlist. Da vi fikk førstemann så ventet vi i 7 mnd. Og den gang syntes jeg det var lenge!!! I følge AF så er de usikre på forklaringen på hvorfor det ikke har vært noen tildelingsmøter i det hele tatt, i de siste tre ukene. Ved vårt besøk på ICAB, i 2002, oppfattet jeg det slik at hver onsdag ble det arrangert tildelingsmøter. Det at det nå er færre barn, i aldersgruppen 0-2 år som frigis til utenlandsadopsjon kan tyde på at vi vil få en lang ventetid. Å se for seg en ventetid på ytterligere 1 år, til ja kanskje 2 år et kjempetøft. Når vi fra før har en filippiner i familien føles det ikke riktig å bytte land. Men jeg har tenkt tanken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179843-fillipinene-ingen-tildelinger-p%C3%A5-3-uker/#findComment-1209137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tubby1365380674 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hei Manila, vi venter også, og har stått på masterlist i snart 15 mnd. Da vi fikk førstemann ventet vi bare tre mnd så nå synes vi ting tar veldig lang tid. Hvor lenge har dere ventet? Jeg ser av sidene til AF at det er tre familier som har fått tildeling og som venter på reisebeskjed. Det må da bety at det skjer noe? Vet du noe om når de familiene ble godkjent på filippinene? Kan det være påsken som gjør at ICAB ikke har møter? Påske feires jo stort der nede. Når det gjelder hva AF kan gjøre må jeg si at jeg desverre er pessimistisk. Tviler på at de har stor mulighet til påvirkning. Hei Jeg har vært veldig på Af og snakket mye med dem. Jeg synes vi får altfor lite info på nettet og brev og har bedt om svar på diverse spm. Bl.a om vi er i prioritert gruppe når vi har godkjenning 4 år feks. Norfil sier det, men jeg stoler ikke på det og har bedt om et svar fra icab,DEt skulle de be om, men det er jo icab som bestemmer om de vil svare på det, . Vi har akkurat sendt nedover papirene i slutten av februar. Vurderte å bytte land, men dette er vårt 3. barmn og er ikke så gira på det. Men blir veldig lei med en ventetid på 1 1/2 år. De tre tildelingen var i begynbnlsen av mars tror jeg, og alle søkere var fra 2003. Fremdeles er det noen fra 2003 igjen.Men disse kan jo ha ønske om jente 0-2 år og da tar det tid.Men jeg vet ikke noe om det. Det jeg synes er sprøtt er at de har fått 100 nye adopsjonsbyrå som er godkjent, og med 3-400 barn tilgjengelig i året blir jo det ganek få barn på hver formidler.Bare de nye med 5 tildelinger hver vil det være 500 barn i året altså 200 mindre enn de har i dag.Jeg ser veldig pessimistisk på dette, og lutrer på om de skjønner konsekvendsene av dette. De vil jo kunne miste mange av de gamle formidlerne. Jeg vet at det ikke er så lett for dem å få noe me opplsyninger, og de jobber med det. Kan nok ikke gjøre så mye. Ser du på icab sine hjemmesider under announc.ment står det noe også.Men jeg mener det bare er å spørree og be om svar, det har vi rett på, vi betaler da så mye at vi må kunne få mase i slike speielle situajoner. Det får de tåle, og det tror jeg de gjør også. Håpløs situasjon egentlig, men vi håper i og med vi har opp til 4 år at dt ikke tar mer enn et år. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179843-fillipinene-ingen-tildelinger-p%C3%A5-3-uker/#findComment-1209147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepa Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 HEI igjen pepa, vi har nå 6 mnd på masterlist. Da vi fikk førstemann så ventet vi i 7 mnd. Og den gang syntes jeg det var lenge!!! I følge AF så er de usikre på forklaringen på hvorfor det ikke har vært noen tildelingsmøter i det hele tatt, i de siste tre ukene. Ved vårt besøk på ICAB, i 2002, oppfattet jeg det slik at hver onsdag ble det arrangert tildelingsmøter. Det at det nå er færre barn, i aldersgruppen 0-2 år som frigis til utenlandsadopsjon kan tyde på at vi vil få en lang ventetid. Å se for seg en ventetid på ytterligere 1 år, til ja kanskje 2 år et kjempetøft. Når vi fra før har en filippiner i familien føles det ikke riktig å bytte land. Men jeg har tenkt tanken. Nei, vi har heller ikke lyst til å bytte land siden vi har en liten filippiner fra før - verdens beste! Vi var jo også så fornøyd med ICAB sist. Jeg har fulgt med på en yahoo-side for familier som adopterer fra filippinene og ut fra det jeg leser der er det nok hverken AF eller ICAB sin feil at ting nå tar så lang tid. Det er ikke de som har bedt om flere søkere, men Filippinene har signert en konvensjon som gjør at de er forpliktet til å ta imot søkere fra alle andre land som har signert samme konvensjon - og det er mange. Noen av de som har skrevet på Yahoo-siden forteller at de har vært på Filippinene nylig og snakket direkte med ICAB som også fortviler. Nå skal de jobbe med en haug nye land og byråer uten at de har fått større ressurser. Jeg tror vi skal være glade for at det i det hele tatt skjer noe. En dansk søker fortalte at ders adopsjonsforening inviterte alle filippinene-søkerne til møte for noen uker siden for å informere om situasjonen og jeg tror de fikk tilbud om å bytte land. Jeg har forresten lurt på om det gikk raskere for norske søkere da Angela var sjef for NORFIL. Hun var jo en høyt respektert og erfaren dame. Hva tror dere? Jeg er veldig glad for at vi allerede har et barn for hadde dette vært første prosessen tror jeg at jeg hadde blitt gal. Men det begynner å bli på høy tid med et søsken eller to... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179843-fillipinene-ingen-tildelinger-p%C3%A5-3-uker/#findComment-1209174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bytter kanskje land Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Dette høres ikke bra ut!!! Vår tredje adopsjonssøknad er nylig sendt Bufa, men vi vurderer nå veldig sterkt om vi skal bytte land, i tilfelle blir det vel Kina. Ved vår første adopsjon stod vi 2 mnd på ML, andre gang 8 mnd. Både med hensyn til vår egen alder og alder på de barna vi har så blir det altfor lenge og skulle vente i nesten 3 år fra nå. Skal diskutere saken med AF...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179843-fillipinene-ingen-tildelinger-p%C3%A5-3-uker/#findComment-1209394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
krapyl1365380738 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Nei, vi har heller ikke lyst til å bytte land siden vi har en liten filippiner fra før - verdens beste! Vi var jo også så fornøyd med ICAB sist. Jeg har fulgt med på en yahoo-side for familier som adopterer fra filippinene og ut fra det jeg leser der er det nok hverken AF eller ICAB sin feil at ting nå tar så lang tid. Det er ikke de som har bedt om flere søkere, men Filippinene har signert en konvensjon som gjør at de er forpliktet til å ta imot søkere fra alle andre land som har signert samme konvensjon - og det er mange. Noen av de som har skrevet på Yahoo-siden forteller at de har vært på Filippinene nylig og snakket direkte med ICAB som også fortviler. Nå skal de jobbe med en haug nye land og byråer uten at de har fått større ressurser. Jeg tror vi skal være glade for at det i det hele tatt skjer noe. En dansk søker fortalte at ders adopsjonsforening inviterte alle filippinene-søkerne til møte for noen uker siden for å informere om situasjonen og jeg tror de fikk tilbud om å bytte land. Jeg har forresten lurt på om det gikk raskere for norske søkere da Angela var sjef for NORFIL. Hun var jo en høyt respektert og erfaren dame. Hva tror dere? Jeg er veldig glad for at vi allerede har et barn for hadde dette vært første prosessen tror jeg at jeg hadde blitt gal. Men det begynner å bli på høy tid med et søsken eller to... Hei. Dette er til å bli mer enn frustrert av. Vi har også ventet i snart 15 mnd og dette er vår første og ganske riktig jeg er nummeret fra snart GAL.Har kontakt med både en av de siste to som fikk tildeling og de har stått på listen siden nov 2003 mao 16 mnd. og en av dem fra 2003 som ikke har fått som har stått i snart 20 mnd på ML. Vet ikke hva jeg skal tro.Det sies så veldig mye forskjellig. En ting er sikkert og det er at det er inget system i galskapen. Dersom det er er det iallfall veldig godt gjemt! Virker ikke som om hverken AF eller ICAB har så mye innvirkning på hva som skjer, men synes vi har rett til og skal fortsette å kjempe for å få litt mer info om hvorfor det er slik stillstans. Det minste vi burde ha krav på var en bitteliten smule info. Hilsen en veldig frustrert frue 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179843-fillipinene-ingen-tildelinger-p%C3%A5-3-uker/#findComment-1209988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepa Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hei. Dette er til å bli mer enn frustrert av. Vi har også ventet i snart 15 mnd og dette er vår første og ganske riktig jeg er nummeret fra snart GAL.Har kontakt med både en av de siste to som fikk tildeling og de har stått på listen siden nov 2003 mao 16 mnd. og en av dem fra 2003 som ikke har fått som har stått i snart 20 mnd på ML. Vet ikke hva jeg skal tro.Det sies så veldig mye forskjellig. En ting er sikkert og det er at det er inget system i galskapen. Dersom det er er det iallfall veldig godt gjemt! Virker ikke som om hverken AF eller ICAB har så mye innvirkning på hva som skjer, men synes vi har rett til og skal fortsette å kjempe for å få litt mer info om hvorfor det er slik stillstans. Det minste vi burde ha krav på var en bitteliten smule info. Hilsen en veldig frustrert frue Hei Krapyl, huff ja,i dag har jeg vært skikkelig lei! Men jeg husker at det var mye verre å vente på førstemann så jeg skjønner at du nok har det verre selv om vi har ventet like lenge! Jeg har desverre ikke noen gode forslag og tror egentlig ikke det er så mye vi kan gjøre for å forandre situasjonen. Mitt inntrykk av ICAB er at de gjør en god og skikkelig jobb, så jeg tror ikke det er mye å oppnå ved å klage på dem. Ville bare si at jeg føler med deg - og med familiene som har ventet enda lenger enn oss! Håper vi alle snart hører noe, og at ventetiden går ned igjen for de familiene som kommer etter... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179843-fillipinene-ingen-tildelinger-p%C3%A5-3-uker/#findComment-1210436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.