Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste gutten til min mann skal konfirmeres i mai.

Mor ønsker ikke å gi gave sammen med far.

Nå skjønner jeg at man gir gave etter egen lommebok, men kan dere gi oss noen tips om hva er "vanlig" å gi av penger i dag?

Både sammen (jeg skulle ønske gutten fikk konfirmasjonsgave med kort fra "mamma og pappa" på jeg da) og evnt. hver for seg.

Til orientering skal middag og kaffe være i vårt hus da vi har stor plass,og at alt spleises på av mat, dress m.m, fotografering etc.

Skrevet

Takk skal du ha(ser jeg er dårlig på søkefunksjonen ja), men skulle gjerne ha hatt litt mer informasjon om hva foreldre gir :-)

De gir selskapet, klærne og så en liten presang :o)

Skrevet

Jeg fikk selskap + bunad. Tror ikke jeg hadde fått så dyr presang dersom jeg ikke hadde fått bunad.

Skrevet

Vår datter fikk selskapet + bunad med sølv.

Selskapet ble dyrt, og bunader er jo rådyrt!

Hadde hun ikke valgt bunaden, hadde hun fått 10000 av oss.

(synd for oss at hun valgte bunad :-)

Ved siden av fikk hun en DVD samling med yndlingsskuespillerinnen, noe hun hadde ønsket seg lenge.

Skrevet

Min datter fikk det samme som Gregga sin. Hun ble konfirmert ifjor.

Jeg var glad for at hun ønsket seg bunad. Selskapet ble dyrt nok siden vi hadde det "ute".

Husker da de to eldste ble konfirmert (de nærmer seg 30 år nå.) De fikk selskapet og et par tusen hver. Fordi dette blir forskjell sparer vi nå så de også kan kjøpe seg bunad, håper til 30årsdagene.

Skrevet

Ved siden av fikk hun en DVD samling med yndlingsskuespillerinnen, noe hun hadde ønsket seg lenge.

Det hørtes fornuftig ut Gregga.

Vi er i samme situasjon. Datteren vår skal konfirmeres til høsten og har akkurat fått bunad til 13.000 samt at vi skal arrangere selskap. Men jeg har inntrykk av at hun forventer seg en stor gave fra oss i tillegg. Kanskje vi bør snakke med henne allerede nå og komme fram til en enighet?

Skrevet

Det hørtes fornuftig ut Gregga.

Vi er i samme situasjon. Datteren vår skal konfirmeres til høsten og har akkurat fått bunad til 13.000 samt at vi skal arrangere selskap. Men jeg har inntrykk av at hun forventer seg en stor gave fra oss i tillegg. Kanskje vi bør snakke med henne allerede nå og komme fram til en enighet?

Hun bør i hvert fall være helt klar over hva en bunad koster - og hvor mye arbeid det er, dersom det er slik at du skal gjøre noe selv. Hvis hun ikke vet så mye om kostnader i den femsifrede størrelsen, så sammenlikn med hva kjente ting koster, (f.eks. antall MP3-spillere det går på en bunad).

Da er det ikke sikkert at hun forventer så mye i tillegg, i hvert fall ikke akkurat til konfirmasjonsdagen. Dere kan jo love henne å sponse sertifikat, boligsparing eller noe annet hun vil trenge seg når hun blir litt eldre, dersom dere har muligheten.

Konfirmasjonen har blitt en pengemaskin uten like, så det er ikke noe rart hvis hun har fått inntrykk av at mange får forferdelig mye.

Skrevet

Hun bør i hvert fall være helt klar over hva en bunad koster - og hvor mye arbeid det er, dersom det er slik at du skal gjøre noe selv. Hvis hun ikke vet så mye om kostnader i den femsifrede størrelsen, så sammenlikn med hva kjente ting koster, (f.eks. antall MP3-spillere det går på en bunad).

Da er det ikke sikkert at hun forventer så mye i tillegg, i hvert fall ikke akkurat til konfirmasjonsdagen. Dere kan jo love henne å sponse sertifikat, boligsparing eller noe annet hun vil trenge seg når hun blir litt eldre, dersom dere har muligheten.

Konfirmasjonen har blitt en pengemaskin uten like, så det er ikke noe rart hvis hun har fått inntrykk av at mange får forferdelig mye.

Takk skal du ha laban. Du har mange fornuftige svar og synspunkter.

• 3 uker senere...
Skrevet

10000 for å konfirmere seg? *dån* Vi har konfirmant neste år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...