Isabella Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Hadde jeg valgt å avslutte mitt eget liv, ville jeg ikke at hele verden skulle blitt opplyst om det. Jeg synes det er greit å vise litt diskresjon. I avisene nå for tiden står det at "valgte selv å avslutte livet". Jeg synes ikke dette er riktig! Det står jo ikke hva folk dør av ellers? F.eks. døde i bilylykke, eller av hjerteinfarkt? Er det for å lette på familiens samvittiget?? 0 Siter
Gjest syns nå jeg da Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Hadde jeg valgt å avslutte mitt eget liv, ville jeg ikke at hele verden skulle blitt opplyst om det. Jeg synes det er greit å vise litt diskresjon. I avisene nå for tiden står det at "valgte selv å avslutte livet". Jeg synes ikke dette er riktig! Det står jo ikke hva folk dør av ellers? F.eks. døde i bilylykke, eller av hjerteinfarkt? Er det for å lette på familiens samvittiget?? Familiene slipper jo alle nyskjerrige spørsmål da. Syns det er greit jeg at de har begynt å skrive det ..... "lette familienes samvittighet" skriver du ..... den skjønte jeg ikke ..... da burde de vel utelatt å skrive det da hvis det skulle lette familienes samvittighet. 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Det er vel så, men jeg tenker det virker verre å treffe fjellet. Uff og huff. Tenke meg til å hoppe derifra, jeg fatter ikke at de tør. Men det er vel fordi du ikke vil dø. Men det vil de.. :-( 0 Siter
Gjest malun Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Hadde jeg valgt å avslutte mitt eget liv, ville jeg ikke at hele verden skulle blitt opplyst om det. Jeg synes det er greit å vise litt diskresjon. I avisene nå for tiden står det at "valgte selv å avslutte livet". Jeg synes ikke dette er riktig! Det står jo ikke hva folk dør av ellers? F.eks. døde i bilylykke, eller av hjerteinfarkt? Er det for å lette på familiens samvittiget?? Av og til står det jo også "ble brått revet bort" eller "sovnet stille inn" eller "døde etter lang tids sykeleie", så det er vel ikke så rart at folk velger å bruke "valgte å forlate oss" også. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Selvmord skal som hovedregel ikke omtales, mye på grunn av smitteeffekten medieomtaen har. Dette er dokumentert. Når det dreier seg om saker som denne, som allerede har fått stor medieoppmerksomhet, er det også naturlig å ta med avslutningen av saken, men man skriver det da om til "personlig tragedie" - noe som også i og for seg omfatter mer enn selve selvmordet. 0 Siter
Gjest høyblokk Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Det er vel så, men jeg tenker det virker verre å treffe fjellet. Uff og huff. Tenke meg til å hoppe derifra, jeg fatter ikke at de tør. Venninnen min hoppet ut fra 12. etasje i en småby utenfor Oslo. Det ble ikke omtalt i noen aviser. Det hendte for mindre enn to år siden. Jeg håper hun døde før hun traff bakken. 0 Siter
org Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Men det er jo like smittsomt uansett hva man kaller det?! "Personlig tragedie" ER jo selvmord. Nei, jeg er ikke enig med deg. Selvfølgelig er det to uttrykk som beskriver den samme situasjonen. Men man kan si: Jeg har selvmordstanker. Man sier ikke: Jeg har tanker om en personlig tragedie. Skjønner du hva jeg mener? *S* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.