Gå til innhold

Avgjør legen uføretrygd?

Anbefalte innlegg

Gjest mammatil3

Min lege har gått inn for full uføretrygd for meg etter en bilulykke for 11 år siden.

Jeg har ikke søkt før, fordi jeg hele tiden håpet på å bli frisk.

Legen vil heller ikke anbefale at jeg skal prøve å jobbe, fordi det ikke har noen hensikt.

Hvem er det som nå avgjør om dette skal innvilges? Vil trygdekontoret rette seg etter legens anbefalinger?

Hvor mye vil jeg event. få?

Jeg er gift, 33 år, 3 barn, mannen min tjener 320000 i året. En mill. i huslån.

Jeg har ikke jobbet siden 1990.

Jeg lurer på om vi vil gå ut i pluss i det hele tatt, for mannen min vil jo bytte skatteklasse, og få høyere skatt fordi jeg får inntekt.

Jeg vil gjerne ha et så utfyllende svar som mulig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18011-avgj%C3%B8r-legen-uf%C3%B8retrygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Søknaden avgjøres av fylkestrygdekontoret ut fra legeerklæring og andre opplysninger i saken. Det de skal ta stilling til er om du har en varig sykdom og om ytterligere behandling og/eller attføring kan få deg tilbake i arbeid. Kommer de frem til at svaret er ja, du har en varig sykdom og nei, det finnes ikke noen mulighet for at du kan komme i jobb igjen, så får du uføretrygd.

Hvor mye du eventuelt får kommer an på hvilken inntekt du har hatt tidligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...