Gå til innhold

Har noen erfaring med straterra?

Anbefalte innlegg

Har jente med ADD

Jenta vår på 10 er på utprøving av straterra. Hun har brukt medisinen i over 2 mnd på full dose. Vi er litt usikre på effekten hjemme. Skolen sier de ikke ser noe effekt. Legen vi går til sier at man må prøve den ut i minst 2 mnd før ønsket effekt.

Hvor lang tid gikk det før dere merket? Hva med skolen?

Hvilket alternativ hadde dere når straterra ikke virket?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180272-har-noen-erfaring-med-straterra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest star'en

Hvis Straterra ikke virker ville jeg prøve Dexedrine. Dette er en undervurdert sentralstimulerende medisin - molekylmessig speilvendt i forhold til ritalin. Det er dessverre ikke mulig å få langtidsvirkende i NOrge - men hvis vi blir flere som bruker det, kan det hende vi også får tilgang til det! Min datter kan ikke bruke Ritalin/Concerta pga kraftige bivirkninger. Dexedrin virker perfekt - hun fungerer optimalt! Ingen spesielle bivirkninger heller!

annen adhd-mamma

Et av mine barn bruker Straterra med god effekt. Den gode effekten bare øker og øker fra uke til uke, skolen sier han er roligere, blidere, mer empatisk og mer ryddig. Her hjemme rydder han klærne sine bort om kvelden med brettekanter, om morgenen får pysjen samme bretting. Han som før gikk ut av klærne...

Nesten skremmende.

Bivirkningen er nedsatt matlyst. :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...