Gå til innhold

Ergometersykkel - hvor lenge?


Gjest radura

Anbefalte innlegg

Gjest radura

Jeg lurer på hvor lenge jeg bør sykle om gangen, og hvor ofte?

Har lest et par steder at man ikke bør sykle mer enn 20 min. pr. dag,

er dette reelt?

Sykler en halv time hver kveld før jeg legger meg,

men kunne godt tenke meg å sykle f.eks. en time,

hvorfor skulle ikke det være bra?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ërgo som bare det

Det tar en stund før forbrenninga setter i gang. 20 min er for lite. Minimum 30 min,helst 45 min eller mer.

Og størst effekt får du på tom mage om morgenen. Drikk en kopp kaffe og et stort glass vann og kjør i moderat tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en spinningsykkel foran TV'n og bruker den 2-4 timer pr. uke. Ca. 1 time hver gang. Jeg synes det er bedre å ta en langøkt enn mange korte.

Skulle jo tro at det er starten kroppen får mest "juling" og at det er bedre for kroppen å trene mens den er varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Det tar en stund før forbrenninga setter i gang. 20 min er for lite. Minimum 30 min,helst 45 min eller mer.

Og størst effekt får du på tom mage om morgenen. Drikk en kopp kaffe og et stort glass vann og kjør i moderat tempo.

Men har du tro på at man går ned i vekt ved å sykle? jeg har også lagt om kostholdet mitt... jeg prøver å gå med iallefall 10 til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser du på å gå ned i vekt forresten? Jeg sykler også på ergometersykkel, men det er slitsomt... pleier å sykle ca 30 min, i en fart på 19... blir helt gjennomvåt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...