Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Colombiamamma

Vi opplever det samme på vår jente som er mørk i huden. Vi kan ikke bruke barnesolkrem (om vi gjør det ser det ut som vi har prøvd å få henne lysere og så blir hun grå/ blålilla alt etter hvilke solkrem vi bruker).

Mange av solkremene for barn har farge slik at man skal se hvor man har smurt de inn. Så bruk solkrem for voksne med høy faktor eller solkrem for barn som ikke har farge.

Gjest fysisk filter

Barnesolkremene inneholder minst mulig kjemisk filter, og det fysiske filteret blir hvitt (og ser lilla eller grått ut på mørk hud).

Prøv andre solkremer, velg gjerne noen som er uparfymerte, milde / allergikervennlige, og uten anti-aging-ingredienser.

Hei.

Jeg bruker Vichy med faktor IP 60 og indice UVA 16. Den får du bare kjøpt på apoteket.

Kjempe god krem til å smøre ut og jeg smører kun en gang til dagen.

Har prøvet ut den for barn i Vichy, men den likte ikke jeg. Tung å smøre ut og ungene blir bare sure......!

Gjest Ikke solkremekspert

hei,

husk at solkrem for barn er med fysisk filter nettopp fordi små barn ikke bør ha kjemisk filter, disse kremene er faktisk ikke godkjent for bruk på barn under 3 (? er ikke helt sikker på grensen) år. Jeg kan høre nærmere med en kollega som jobber med disse sakene, men tror faktisk at for mørke barn som har endel beskyttelse av sin mørke hud er det tryggere å være uten solkrem enn med "voksen"-solkrem.

Annonse

hei,

husk at solkrem for barn er med fysisk filter nettopp fordi små barn ikke bør ha kjemisk filter, disse kremene er faktisk ikke godkjent for bruk på barn under 3 (? er ikke helt sikker på grensen) år. Jeg kan høre nærmere med en kollega som jobber med disse sakene, men tror faktisk at for mørke barn som har endel beskyttelse av sin mørke hud er det tryggere å være uten solkrem enn med "voksen"-solkrem.

Ja, det kunne jo vært greit å få vite mer om dette!

Nå har vi vært hjemme i snart et år, og han er betydelig lysere i huden nå enn da vi hentet han. Vi merket og litt i påsken at han ble rød i kinnene av mye sol. Derfor vil jeg gjerne bruke litt solkrem på han.

Har funnet en på apoteket nå (beregnet på barn) som ikke blir like lilla hvis jeg smører den godt inn. Men det hadde vært interesant å få høre mer...

Hilsen

Med to Thaigutter i huset så kjenner jeg til det der ja :-)

Vi fant en på helsekost som funker bra ! Husker dessverre ikke hva den heter, men den var noe dyrere enn vanlige solkremer. Kommer til å bruke den i år også.

Guttene mine blir bra mørke i huden, men jeg velger å bruke solkrem på dem i hvertfall i ansiktet, de er trossalt mye mindre utsatt for sol her i Norge enn de var i sitt fødeland og jeg regner med at huden sånn sett blir "svakere" enn om den hadde vært herdet av sola hele året.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...