Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var i butikken for en stund siden og småsnakket litt med vår "faste" kassadame. Da jeg hadde betalt, la jeg merke til at en liten mørk og brunøyd sjarmør på 5-6 år stirrer veldig og tenker så det knaker. Så spør han: "Hvorfor snakker ikke du orntli norsk egentlig?" Jeg svarer at jeg kommer fra et sted i Norge der alle snakker sånn som jeg gjør. Han tenker lenge, så ser han morskt på meg og sier; " JAMMEN atte jeg ble jo født i Sssccchile og jeg klarer jo å snakke orntli norsk, du burte trene litt mer du!" ;o)

Søting!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180902-sagt-av-en-liten-t%C3%B8ffing-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.

Minner meg om da venninna mi kom flyttende fra Bergen til Oslo med sin fire år gamle sønn.

Han begynte i en østkantbarnehage hvor de bare var to såkalt etnisk norske barn - resten var av utenlandsk opprinnelse, med varierende aksent og norskkunnskaper.

Den eneste som fikk tyn for språket sitt, var den lille bergenseren.

"Voffor snakker'u så rart? Hvor er'u fra?"

Det er med andre ord svært forskjellig hva som blir sett på som "annerledes".

;o)

Annonse

Hehe.

Minner meg om da venninna mi kom flyttende fra Bergen til Oslo med sin fire år gamle sønn.

Han begynte i en østkantbarnehage hvor de bare var to såkalt etnisk norske barn - resten var av utenlandsk opprinnelse, med varierende aksent og norskkunnskaper.

Den eneste som fikk tyn for språket sitt, var den lille bergenseren.

"Voffor snakker'u så rart? Hvor er'u fra?"

Det er med andre ord svært forskjellig hva som blir sett på som "annerledes".

;o)

"Det er med andre ord svært forskjellig hva som blir sett på som "annerledes""

Ja, og her er en historie om noe _helt_ annet! :-)

Gutten min reagerte ikke på noen av navnene på barn i bhg, uansett hva slags variant det var, ei heller har han reagert på noen "rare" navn i barnebøker etc (av typen tullenavn), men da han traff en voksen mann som het Bjørn, DA lo han så fælt at han nesten ikke klarte å sitte!!

Makan til rart navn, da gitt! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...