Yoda Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 Datteren min blir 5 i juni og bruker nattbleie fremdeles. Den er vår hver morgen, men hun har vært tørr på dagtid i over 2 år og det gikk uten noen problemer. Hun vil selv slutte om natten, men merker ikke at hun tisser. Vi har prøvd å ta henne opp når vi legger oss, men da har hun som regel allerede tisset på seg. Men det virker ikke som om det plager henne noe særlig; hun merker ikke at hun har tisset på seg når hun våkner om morgenen heller, det er bare jeg som ser at sengen er våt og som må vaske i vei. Jeg er ute etter lure tips til hvordan hun kan slutte-elelr skal vi bare la det gå til bleien er tørr hver morgen? Har en yndre datter på 3 i august som sluttet helt av seg selv på dagtid i julen, men som også har nattbleie. Kanskje hun kan slutte samtidig? 0 Siter
SirenMerete Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Datteren din tisser på seg allerede tidlig på kvelden/natten, og da tror jeg det er liten mulighet for at hun skal kunne holde seg tørr hele natten enda. Siden hun ikke er 5 år enda, ville jeg ha ventet ett år og sett om hun kanskje vokste av seg problemet, mange barn gjør det i denne alderen og derfor betegner man ikke et barn som sengevæter før rundt 6 års alder. Fortsett med bleier på henne og la det hele bero. Vær glad for at dette ikke ser ut til å plage henne, og ved å ha på henen nattbleie slipper du å slite med vasking av sengetøy. Det å samkjøre bleieslutt med lillesøster høres kanskje ut som en god ide, men trenger ikke å være det. Hva om lillesøster klarer å blir tørr, mens storesøster fortsetter å tisse på seg uansett hvor mye hun forsøker å unngå dette? Hun vil føle seg ekstra misslykket dersom hun har våt seng/bleie om morningen, mens lillesøster er tørr. 0 Siter
Gjest Amona Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Snart 3 og snart 5 år.... på så små barn ville jeg ha fortsatt med nattbleier. Ingenting unormalt med bleier på så små barn. 0 Siter
Yoda Skrevet 18. april 2005 Forfatter Skrevet 18. april 2005 Datteren din tisser på seg allerede tidlig på kvelden/natten, og da tror jeg det er liten mulighet for at hun skal kunne holde seg tørr hele natten enda. Siden hun ikke er 5 år enda, ville jeg ha ventet ett år og sett om hun kanskje vokste av seg problemet, mange barn gjør det i denne alderen og derfor betegner man ikke et barn som sengevæter før rundt 6 års alder. Fortsett med bleier på henne og la det hele bero. Vær glad for at dette ikke ser ut til å plage henne, og ved å ha på henen nattbleie slipper du å slite med vasking av sengetøy. Det å samkjøre bleieslutt med lillesøster høres kanskje ut som en god ide, men trenger ikke å være det. Hva om lillesøster klarer å blir tørr, mens storesøster fortsetter å tisse på seg uansett hvor mye hun forsøker å unngå dette? Hun vil føle seg ekstra misslykket dersom hun har våt seng/bleie om morningen, mens lillesøster er tørr. Takk for svar, jeg skal være tålmodig og avvente litt og se om det går over av seg selv slik dere anbefaler! 0 Siter
org Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 Jeg synes nok du er tidlig ute. Om to år ca er tiden kanskje inne til å prøve alarm og minirin etc. Foreløpig ville jeg bare avventet situasjonen, og fortsatt med bleie på natta. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.