Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min blir 5 i juni og bruker nattbleie fremdeles. Den er vår hver morgen, men hun har vært tørr på dagtid i over 2 år og det gikk uten noen problemer. Hun vil selv slutte om natten, men merker ikke at hun tisser. Vi har prøvd å ta henne opp når vi legger oss, men da har hun som regel allerede tisset på seg. Men det virker ikke som om det plager henne noe særlig; hun merker ikke at hun har tisset på seg når hun våkner om morgenen heller, det er bare jeg som ser at sengen er våt og som må vaske i vei.

Jeg er ute etter lure tips til hvordan hun kan slutte-elelr skal vi bare la det gå til bleien er tørr hver morgen? Har en yndre datter på 3 i august som sluttet helt av seg selv på dagtid i julen, men som også har nattbleie. Kanskje hun kan slutte samtidig?

Skrevet

Datteren din tisser på seg allerede tidlig på kvelden/natten, og da tror jeg det er liten mulighet for at hun skal kunne holde seg tørr hele natten enda. Siden hun ikke er 5 år enda, ville jeg ha ventet ett år og sett om hun kanskje vokste av seg problemet, mange barn gjør det i denne alderen og derfor betegner man ikke et barn som sengevæter før rundt 6 års alder. Fortsett med bleier på henne og la det hele bero. Vær glad for at dette ikke ser ut til å plage henne, og ved å ha på henen nattbleie slipper du å slite med vasking av sengetøy.

Det å samkjøre bleieslutt med lillesøster høres kanskje ut som en god ide, men trenger ikke å være det. Hva om lillesøster klarer å blir tørr, mens storesøster fortsetter å tisse på seg uansett hvor mye hun forsøker å unngå dette? Hun vil føle seg ekstra misslykket dersom hun har våt seng/bleie om morningen, mens lillesøster er tørr.

Skrevet

Snart 3 og snart 5 år.... på så små barn ville jeg ha fortsatt med nattbleier. Ingenting unormalt med bleier på så små barn.

Skrevet

Datteren din tisser på seg allerede tidlig på kvelden/natten, og da tror jeg det er liten mulighet for at hun skal kunne holde seg tørr hele natten enda. Siden hun ikke er 5 år enda, ville jeg ha ventet ett år og sett om hun kanskje vokste av seg problemet, mange barn gjør det i denne alderen og derfor betegner man ikke et barn som sengevæter før rundt 6 års alder. Fortsett med bleier på henne og la det hele bero. Vær glad for at dette ikke ser ut til å plage henne, og ved å ha på henen nattbleie slipper du å slite med vasking av sengetøy.

Det å samkjøre bleieslutt med lillesøster høres kanskje ut som en god ide, men trenger ikke å være det. Hva om lillesøster klarer å blir tørr, mens storesøster fortsetter å tisse på seg uansett hvor mye hun forsøker å unngå dette? Hun vil føle seg ekstra misslykket dersom hun har våt seng/bleie om morningen, mens lillesøster er tørr.

Takk for svar, jeg skal være tålmodig og avvente litt og se om det går over av seg selv slik dere anbefaler!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg synes nok du er tidlig ute. Om to år ca er tiden kanskje inne til å prøve alarm og minirin etc.

Foreløpig ville jeg bare avventet situasjonen, og fortsatt med bleie på natta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...