Gå til innhold

Utfylling av søknadsskjemaet til ICBF, Colombia

Anbefalte innlegg

Man lurer på så mangt.

Sitter og fyller ut dette spanske søknadsskjemaet. På et av punktene skal det fylles ut opplysninger om familiens barn. Her skal det fylles ut dato for statsborgerskap. Hvilken dato blir det, da? Den datoen hun fikk passet sitt i Colombia? Og på punkt 12 skal man krysse av for de dokumentene man vedlegger. Der skal man krysse av for statsborgerbrev for allerede adopterte barn. Blir det kopi av passet, eller har det noe med fødselsattesten vi har fått fra folkeregisteret å gjøre?

Håper noen vet.

Fortsetter under...

Gjest girasol

Hei! Jeg er ingen ekspert, men kan tenke meg at dato for statsborgerskap er den dagen dere fikk sentencia i Colombia, for det står i alle skrivene våre, vi som har fått barn fra Colombia, at barnet blir norsk statsborger i det adopsjonen er rettsgyldig i giverlandet - altså ved sentencia. Når det gjelder dokumentasjon på statsborgerskap vil jeg tro du trenger et slags dokument fra folkeregisteret. Men dette er jeg ikke helt sikker på, så kanskje noen andre kan svare på det!?

Hei du

Dato for statsborgerskap er sentenciadatoen.

Det andre spørsmålet ditt lurer jeg og på.

Mvh

Hei

Har fått mailen din, skal svare på den med det første. Alltid koselig å høre fra deg.

Som du forstår så har vi somlet litt. Så vi ligger visst ganske likt i løypa allikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...