MinaM Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hei! Jeg har vært uføretrygdet i tre år pga angst, og arbeider ikke. Min partner er i vanlig full jobb og har ikke noen helseproblemer. Jeg er ikke lenger i behandling og går ikke på noen medisiner. Jeg lurer på om noen her har erfaring med om det er vanskelig å bli godkjent for adopsjon i lignende tilfeller. Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/181117-uf%C3%B8retrygdet-og-adopsjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest L'es mer i Adopsjonsloven av Steenberg Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Psykisk helse er et svært viktig kriterie. Mange lar være å si noe om psykisk helse, men det blir vanskelig om du er uføretrygdet på grunn av dette. Dersom søkerne i vesentlig grad må bruke krefter og overskudd til egne problemer vil adoptivbarnet kunne hemmes i utvikling og harmonisk livsutfoldelse. Psykiske sykdommer kan også skape utrygghet i hjemmet. Derfor er praksis stor tilbakeholdenhet med å godkjenne søkere som er avhengig av daglige medisiner mot psykiske problemer. Men du er jo ikke avhengig av det lengre. Søkere med psykoser er i praksis utelukket fra å adoptere. I tilfeller hvor en har vært psykisk syk, men er frisk, kreves at du kan dokumentere en lang residivfri periode og har gode prognoser. Om sykdommen var forbigående legger en vekt på årsak, for eksempel nedsatt motstandskraft utløst av spesielle og ekstraordinære omstendigheter. Søkere med nevroser kan få adoptere. Dersom det er noen som helst tvil om psykisk tilstand gjør en uegnet, bør søknaden avslås. Men da må en ofte gjøre en nærmere utredning for å kartlegge søkerens livssituasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/181117-uf%C3%B8retrygdet-og-adopsjon/#findComment-1221966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.