Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lest at man må være sambo i minst to år og gift for å søke om adopsjon. Det tar jo svært lang tid fra man søker til ting begynner å skje har jeg forstått, og lurer på om man må ha bodd sammen to år før man søker eller er det fra behandlingen av søknaden begynner.

Jeg lurer også på om det holder at man er gift og har vært samboere i to år, eller må man ha vært gift i to år?

Håper dere forstår hva jeg prøver å formulere..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181118-hvor-lenge-sambo-f%C3%B8r-s%C3%B8ke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kina setter ingen andre krav enn at de som søker sammen må være gifte.

Norske myndigheter setter som krav av forholdet skal ha vist sin stabilitet - i alminnelighet betyr det at ekteskapet bør ha vart i minumum 2 år. Samboerskap forut for ekteskapet teller med.

Vi fikk samme adresse i fokeregisteret i des. 98 - giftet oss i aug. 99 - søkte til hjemkommunen om adopsjon feb. 00.

Kommunen vår ville ikke starte opp med prosessen før vi kunne vise til felles adresse i minimum 2 år. Vi gav oss ikke med det - og fikk startet opp prosessen i sept. 00.

Sosialrapporten var ferdig i helt i beg. av des. 00, men vi valgte å avvente med å undertegne denne til den magiske 2-årsgrensa var passert 16.12.2000. :o)

Vi hadde ingen problemer knyttet til dette da vi ble godkjente av BUFetat (som den gang het SUAK). Godkjenningen kom faktisk bare 9 uker etter at søknaden var registrert inn der ... selv om det jo gikk 2,5 uke fra vi sendte søknaden til den ble registrert inn.

hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...